Zobrazit minimální záznam

Emotional intelligence in heterosexual and non-heterosexualpeople in the context of gender identity
dc.contributor.advisorBlatný, Marek
dc.creatorJelínek, Jakub
dc.date.accessioned2023-07-24T22:18:44Z
dc.date.available2023-07-24T22:18:44Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/181833
dc.description.abstractThe main topic of the dissertation thesis is the construct of emotional intelligence which can be defined via several theoretical models out of which the well known ones are presented step by step in the theoretical part of this work. The paper also exlains the main difference between ability and trait emotional intelligence which represent two different ways, above all, for measuring the construct. The most well know tools are presented in one of the chapters too. The theoretical part of the dissertation largely elaborate on the topic of individual differences in emotional intelligence which were explored within the basic research of the construct. The purpose of the two separate studies which were conducted within the dissertation research project was to examine whether the groups of heterosexual and non-heterosexual respondents are statistically similar or different in both ability and trait emotional intelligence and in emotion regulation which is considered to be the upper component of emotional intelligence. Moreover, the first study focused on the replication of low correlation between ability and trait emotional intelligence and on the relation between ability emotional intelligence and cognitive intelligence. The relation between trait emotional intelligence and personality traits was...en_US
dc.description.abstractJádrovým tématem disertační práce je emoční inteligence, která bývá konceptualizována vícero teoretickými modely, z nichž ty nejznámější jsou v teoretické části práce postupně představovány. Pojednáno je rovněž o hlavních rozdílech mezi takzvanou schopnostní a rysovou emoční inteligencí, které reprezentují dva diferencované přístupy k měření konstruktu. Práce předkládá rovněž informace o několika v současnosti nejznámějších konkrétních nástrojích využívaných pro měření emoční inteligence. Široce jsou rozebírány meziskupinové rozdíly v úrovni emoční inteligence, které byly zjištěny dosavadním základním výzkumem. Vlastní výzkumný problém řešený v empirické části je zaměřen na porovnání úrovně schopnostní i rysové emoční inteligence mezi skupinou heterosexuálních a ne-heterosexuálních osob a na otázku, zdali mezi těmito skupinami existují statisticky významné rozdíly. Obdobná komparace je provedena také pro emoční regulaci jakožto hierarchicky nejvyšší úroveň konstruktu emoční inteligence. Nadto je v rámci dvou separátních studií výzkumu cíleno na replikaci slabého vztahu schopnostní a rysové emoční inteligence, a dále také vztahu schopnostní emoční inteligence s kognitivním intelektem a na souvztažnost rysové emoční inteligence s osobnostními rysy. Dílčím cílem byla též replikace dřívějším výzkumem...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectemotional intelligence|sexual orientation|emotion regulation|genderen_US
dc.subjectemoční inteligence|sexuální orientace|regulace emocí|gendercs_CZ
dc.titleEmoční inteligence u osob s heterosexuální a ne-heterosexuální orientací v kontextu genderové identitycs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-06-09
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Psychologyen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId168867
dc.title.translatedEmotional intelligence in heterosexual and non-heterosexualpeople in the context of gender identityen_US
dc.contributor.refereeBaumgartner, František
dc.contributor.refereeStuchlíková, Iva
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociální psychologiecs_CZ
thesis.degree.disciplineSocial Psychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Psychologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociální psychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enSocial Psychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csJádrovým tématem disertační práce je emoční inteligence, která bývá konceptualizována vícero teoretickými modely, z nichž ty nejznámější jsou v teoretické části práce postupně představovány. Pojednáno je rovněž o hlavních rozdílech mezi takzvanou schopnostní a rysovou emoční inteligencí, které reprezentují dva diferencované přístupy k měření konstruktu. Práce předkládá rovněž informace o několika v současnosti nejznámějších konkrétních nástrojích využívaných pro měření emoční inteligence. Široce jsou rozebírány meziskupinové rozdíly v úrovni emoční inteligence, které byly zjištěny dosavadním základním výzkumem. Vlastní výzkumný problém řešený v empirické části je zaměřen na porovnání úrovně schopnostní i rysové emoční inteligence mezi skupinou heterosexuálních a ne-heterosexuálních osob a na otázku, zdali mezi těmito skupinami existují statisticky významné rozdíly. Obdobná komparace je provedena také pro emoční regulaci jakožto hierarchicky nejvyšší úroveň konstruktu emoční inteligence. Nadto je v rámci dvou separátních studií výzkumu cíleno na replikaci slabého vztahu schopnostní a rysové emoční inteligence, a dále také vztahu schopnostní emoční inteligence s kognitivním intelektem a na souvztažnost rysové emoční inteligence s osobnostními rysy. Dílčím cílem byla též replikace dřívějším výzkumem...cs_CZ
uk.abstract.enThe main topic of the dissertation thesis is the construct of emotional intelligence which can be defined via several theoretical models out of which the well known ones are presented step by step in the theoretical part of this work. The paper also exlains the main difference between ability and trait emotional intelligence which represent two different ways, above all, for measuring the construct. The most well know tools are presented in one of the chapters too. The theoretical part of the dissertation largely elaborate on the topic of individual differences in emotional intelligence which were explored within the basic research of the construct. The purpose of the two separate studies which were conducted within the dissertation research project was to examine whether the groups of heterosexual and non-heterosexual respondents are statistically similar or different in both ability and trait emotional intelligence and in emotion regulation which is considered to be the upper component of emotional intelligence. Moreover, the first study focused on the replication of low correlation between ability and trait emotional intelligence and on the relation between ability emotional intelligence and cognitive intelligence. The relation between trait emotional intelligence and personality traits was...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
thesis.grade.codeP
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV