Porovnání webové stránky prezidentského kandidáta s jeho prezentací na Facebooku
Comparison of the Presidential Candidate's Website with their Presentation on Facebook
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/181911Identifikátory
SIS: 256026
Kolekce
- Kvalifikační práce [18291]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Vocásek, Tibor
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Sociologie a sociální politika
Katedra / ústav / klinika
Katedra sociologie
Datum obhajoby
12. 6. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
politika, prezidentské volby, webové stránky, sociální sítě, Facebook, vlastní prezentace, politický marketing, iliberalismus, nacionalismus, populismus, digitální komunikaceKlíčová slova (anglicky)
politics, presidential elections, websites, social networks, Facebook, self-presentation, political marketing, illiberalism, nationalism, populism, digital communicationTato bakalářská práce se zaměřuje na analýzu kampaně prezidentského kandidáta Jaroslava Bašty, který kandiduje za politickou stranu Svoboda a přímá demokracie (SPD) v roce 2023. Konkrétně bude porovnáván obsah webové stránky s obsahem na sociální síti Facebook, které slouží jako podpora jeho kandidatury. Cílem práce je zjistit rozdíly mezi obsahem na těchto dvou platformách a analyzovat použité strategie v oblasti marketingu, PR a veřejného mínění. Práce bude také zkoumat, zda prezidentský kandidát využívá prvky iliberalismu a jakým způsobem komunikuje svůj volební program. V teoretické části se práce zaměří na digitální komunikaci jako "nový nástroj politické komunikace" a vymezí klíčové pojmy a teorie související s digitální a politickou komunikací a marketingem. Výchozím zdrojem budou práce politologa Chytilka (2012 nebo 2019), který se specializuje na politický marketing, a práce Matuškové (např. 2006), expertky na politický a volební marketing. V praktické části práce bude použita metoda analýzy rétorických a obrazových prostředků pro mapování využívání populismu pro politické účely v předvolebním období, otázek "fake news" a strategií populistické rétoriky na Facebooku. Teorie budou vycházet z prací Šabatky (2014), Singera (2019) a Kharisové (2022). Bakalářská práce byla vytvořena v průběhu...
This bachelor thesis focuses on the analysis of the campaign of presidential candidate Jaroslav Bašta, who is running for the political party Freedom and Direct Democracy (SPD) in 2023. Specifically, the content of his website will be compared to the content on the social network Facebook, which serves as a support for his candidacyThe thesis aimsis to identify differences between the content on these two platforms and to analyse the strategies used in the areas of marketing, public relations, and public opinion. The thesis will also examine whether the presidential candidate uses elements of illiberalism and how he communicates his electoral program. In the theoretical part, the thesis will focus on digital communication as a "new tool of political communication" and define key concepts and theories related to digital and political communication and marketing. The starting point will be the works of political scientist Chytilek (2012 or 2019), who specializes in political marketing, and the works of Matušková (e.g., 2006), an expert on political and electoral marketing. In the practical part, the method of analysing rhetorical and visual means will be used to map the use of populism for political purposes in the pre-election period, the issue of "fake news," and strategies of populist rhetoric on...