dc.contributor.advisor | Rodová, Zuzana | |
dc.creator | Dřevikovská, Kateřina | |
dc.date.accessioned | 2023-07-24T11:51:26Z | |
dc.date.available | 2023-07-24T11:51:26Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/181971 | |
dc.description.abstract | BACHELOR THESIS ABSTRACT Name, Surname: Kateřina Dřevikovská Supervisor: Bc. et Bc. Zuzana Rodová, M.Sc. Title: Possibilities of meaningful occupation assessment in Occupational Therapy intervention Abstract: The bachelor thesis is theoretical-practical. One of the aims of the thesis is to present the role of meaningful activity in occupational therapy. To provide context, the first chapters of the theoretical part are devoted to introducing the field of occupational therapy and basic concepts related to the topic. Meaningful activity is the main therapeutic tool occupational therapists use in patient/client care. The thesis also discusses how occupational therapists, with their broad scope and specific approach, are an important members of the multidisciplinary team. Tools for assessing engagement in meaningful activities are limited and none are available in Czech. In the theoretical part, two main foreign instruments are presented - the Meaningful Activity Participation Assessment, shortly MAPA (Eakman et al., 2007) and the Engagement in Meaningful Activities Survey, shortly EMAS (Goldberg, Brintnell and Goldberg, 2002). The aim of the practical part is to translate the EMAS tool using the back-translation method and test it in the occupational therapist's practice with stroke patients. Six case studies... | en_US |
dc.description.abstract | BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Jméno, příjmení: Kateřina Dřevikovská Vedoucí́ práce: Bc. et Bc. Zuzana Rodová, M.Sc. Název bakalářské práce: Možnosti a hodnocení smysluplné aktivity v rámci ergoterapeutické intervence Abstrakt bakalářské práce: Bakalářská práce je teoreticko-praktická. Jedním z cílů práce je osvětlit význam smysluplné aktivity v ergoterapii. Pro získání kontextu jsou první kapitoly teoretické části práce věnovány představení oboru ergoterapie a základním pojmům, souvisejícím s tématem. Smysluplná aktivita je hlavním terapeutickým prostředkem, který ergoterapeuti v péči o pacienty/klienty využívají. Práce se zabývá i tím, jak jsou ergoterapeuti svým širokým záběrem a svým specifickým přístupem důležitou součástí multidisciplinárního týmu. Nástrojů pro hodnocení zapojení do smysluplných aktivit je nedostatek a v českém jazyce není dostupný žádný. V teoretické části jsou představeny dva hlavní zahraniční nástroje - nástroj Meaningful Activity Participation Assessment, zkráceně MAPA (Eakman et al., 2007) a Engagement in Meaningful Activities Survey, zkráceně EMAS (Goldberg, Brintnell a Goldberg, 2002). Cílem praktické části je nástroj EMAS přeložit metodou zpětného překladu a vyzkoušet v běžné praxi ergoterapeuta u pacientů po cévní mozkové příhodě. Bylo zpracováno šest kazuistik pacientů,... | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, 1. lékařská fakulta | cs_CZ |
dc.subject | meaningful activity | en_US |
dc.subject | occupation | en_US |
dc.subject | occupational therapy | en_US |
dc.subject | assessment | en_US |
dc.subject | smysluplná činnost | cs_CZ |
dc.subject | smysluplná aktivita | cs_CZ |
dc.subject | zaměstnávání | cs_CZ |
dc.subject | ergoterapie | cs_CZ |
dc.subject | hodnocení | cs_CZ |
dc.title | Možnosti a hodnocení smysluplné aktivity v rámci ergoterapeutické intervence | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2023 | |
dcterms.dateAccepted | 2023-06-13 | |
dc.description.department | Klinika rehabilitačního lékařství 1. LF UK a VFN | cs_CZ |
dc.description.department | Department of Rehabilitation Medicine First Faculty of Medicine Charles University and General University Hospital in Prague | en_US |
dc.description.faculty | First Faculty of Medicine | en_US |
dc.description.faculty | 1. lékařská fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 245961 | |
dc.title.translated | Possibilities of meaningful occupation assessment in Occupational Therapy intervention | en_US |
dc.contributor.referee | Shejbalová, Klára | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Ergoterapie | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Occupational Therapy | en_US |
thesis.degree.program | Ergoterapie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Occupational Therapy | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | 1. lékařská fakulta::Klinika rehabilitačního lékařství 1. LF UK a VFN | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | First Faculty of Medicine::Department of Rehabilitation Medicine First Faculty of Medicine Charles University and General University Hospital in Prague | en_US |
uk.faculty-name.cs | 1. lékařská fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | First Faculty of Medicine | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | 1.LF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Ergoterapie | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Occupational Therapy | en_US |
uk.degree-program.cs | Ergoterapie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Occupational Therapy | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Jméno, příjmení: Kateřina Dřevikovská Vedoucí́ práce: Bc. et Bc. Zuzana Rodová, M.Sc. Název bakalářské práce: Možnosti a hodnocení smysluplné aktivity v rámci ergoterapeutické intervence Abstrakt bakalářské práce: Bakalářská práce je teoreticko-praktická. Jedním z cílů práce je osvětlit význam smysluplné aktivity v ergoterapii. Pro získání kontextu jsou první kapitoly teoretické části práce věnovány představení oboru ergoterapie a základním pojmům, souvisejícím s tématem. Smysluplná aktivita je hlavním terapeutickým prostředkem, který ergoterapeuti v péči o pacienty/klienty využívají. Práce se zabývá i tím, jak jsou ergoterapeuti svým širokým záběrem a svým specifickým přístupem důležitou součástí multidisciplinárního týmu. Nástrojů pro hodnocení zapojení do smysluplných aktivit je nedostatek a v českém jazyce není dostupný žádný. V teoretické části jsou představeny dva hlavní zahraniční nástroje - nástroj Meaningful Activity Participation Assessment, zkráceně MAPA (Eakman et al., 2007) a Engagement in Meaningful Activities Survey, zkráceně EMAS (Goldberg, Brintnell a Goldberg, 2002). Cílem praktické části je nástroj EMAS přeložit metodou zpětného překladu a vyzkoušet v běžné praxi ergoterapeuta u pacientů po cévní mozkové příhodě. Bylo zpracováno šest kazuistik pacientů,... | cs_CZ |
uk.abstract.en | BACHELOR THESIS ABSTRACT Name, Surname: Kateřina Dřevikovská Supervisor: Bc. et Bc. Zuzana Rodová, M.Sc. Title: Possibilities of meaningful occupation assessment in Occupational Therapy intervention Abstract: The bachelor thesis is theoretical-practical. One of the aims of the thesis is to present the role of meaningful activity in occupational therapy. To provide context, the first chapters of the theoretical part are devoted to introducing the field of occupational therapy and basic concepts related to the topic. Meaningful activity is the main therapeutic tool occupational therapists use in patient/client care. The thesis also discusses how occupational therapists, with their broad scope and specific approach, are an important members of the multidisciplinary team. Tools for assessing engagement in meaningful activities are limited and none are available in Czech. In the theoretical part, two main foreign instruments are presented - the Meaningful Activity Participation Assessment, shortly MAPA (Eakman et al., 2007) and the Engagement in Meaningful Activities Survey, shortly EMAS (Goldberg, Brintnell and Goldberg, 2002). The aim of the practical part is to translate the EMAS tool using the back-translation method and test it in the occupational therapist's practice with stroke patients. Six case studies... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, 1. lékařská fakulta, Klinika rehabilitačního lékařství 1. LF UK a VFN | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |