Second-hand Board Game Price Analysis
Analýza bazaru deskových her
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/181998Identifikátory
SIS: 248074
Kolekce
- Kvalifikační práce [18291]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Pertold-Gebicka, Barbara
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Ekonomie a finance
Katedra / ústav / klinika
Institut ekonomických studií
Datum obhajoby
13. 6. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Angličtina
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
bazar, desková hra, hedonický cenový model, metoda nejmenších čtvercůKlíčová slova (anglicky)
second-hand market, board game, hedonic pricing model, OLS regressionTato bakalářská práce zkoumá faktory ovlivňující cenu a uchování hodnoty deskových her z druhé ruky na trhu Spojených států amerických. Pravděpodobně se jedná o první tezi, která aplikuje hedonický cenový model pro odvětví deskových her. Dvě závislé proměné, cena a podíl z doporučené maloob- chodní ceny, byly modelovány pomocí nejrůznějších herních charakteristik. Analýza byla provedena za pomoci dat získaných primárně z BoardGameGeek. Použitím vícenásobné lineární regrese a metody nejmenších čtverců na vzorek čítající přes 2000 pozorování bylo zjištěno několik významných proměných. Proměnné udávající stav, hodnocení, stáří, složitost jakož i váhu krabice se ukázaly jako nejdůležitější faktory určující hodnotu deskové hry. Navíc v pří- padě regrese pro podíl zůstatkové ceny se jako nejvýznamnější jevily stáří, hodnocení a herní stav. Klíčová slova bazar, desková hra, hedonický cenový model, metoda nejmenších čtverců Název práce Analýza bazaru deskových her
This thesis investigates the determinants of price and value retention of pre- owned board games in the United States market. It is most likely the first thesis applying the hedonic pricing method to the board game industry. Two depen- dent variables, price and the portion of the original manufacturer's suggested retail price that remains, were modelled using various game characteristics. The analysis is performed on data obtained primarily from BoardGameGeek. Applying multiple linear regression and Ordinary Least Squares method on the cross-sectional sample of over 2000 observations, several factors were estimated to be significant. Condition, rating, age, complexity, duration and weight of the box turned out to be the most crucial board game value drivers. Moreover, in the case of regression on residual price share, the most significant predictors appeared to be condition, age and rating. Keywords second-hand market, board game, hedonic pric- ing model, OLS regression Title Second-hand Board Game Price Analysis