Zobrazit minimální záznam

Vliv evropského financování na výsledky srovnávacích testů žáků na Slovensku
dc.contributor.advisorŠťastná, Lenka
dc.creatorSokoláková, Miriama
dc.date.accessioned2023-07-24T14:57:17Z
dc.date.available2023-07-24T14:57:17Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/182019
dc.description.abstractThe Impact of European Funding on Learning Outcomes of Pupils in Slovakia Abstract As a member of the European Union, Slovakia has access to various funding programs aimed at improving education and fostering economic development. This thesis examines the effectiveness of these funds in enhancing educational achievement in all relevant Slovakian primary and secondary schools. To assess the impact of European funds, the thesis employs fixed effects, between effects, and a difference-in-difference approach. We combine data collected from the Na- tional Institute of Education and Youth with socio-economic data. The analysis covers the period from 2007 to 2013, encompassing one funding cycle and al- lowing for a comprehensive evaluation of the long-term effects on educational achievement. The results do not reveal a correlation between European funds and the test scores of schools. However, a negative correlation was found be- tween schools located in economically disadvantaged areas and with pupils from socially disadvantaged backgrounds. The study also identifies several challenges and areas for future research for more efficient fund allocation.en_US
dc.description.abstractVliv evropského financování na výsledky srovná- vacích testů žáků na Slovensku Abstrakt Jako člen Evropské unie má Slovensko přístup k různým programům finan- cování zaměřených na zlepšení vzdělávání a podporu hospodářského rozvoje. Tato studie zkoumá účinnost těchto fondů při zlepšování vzdělávacích výsledků ve všech relevantních slovenských základních a středních školách. K posouzení dopadu evropských fondů využívá tato práce model fixních vlivů, model mezi- dobých vlivů a přístup "difference-in-difference". Tato práce používá data o výsledcích testů získaných z Národního institutu vzdělávání a mládeže a kom- binuje socioekonomická data. Analýza pokrývá období od roku 2007 do roku 2013 zahrnující jeden cyklus financování a umožňující komplexní hodnocení dlouhodobých účinků na vzdělávací výsledky. Výsledky neodhalují souvislost mezi evropskými fondy a výsledky testů škol. Nicméně byla nalezena negativní korelace u škol nacházejících se v ekonomicky znevýhodněných oblastech a s žáky ze sociálně znevýhodněného prostředí. Studie rovněž identifikuje několik výzev a oblastí pro budoucí výzkum pro efektivnější alokace finančních prostředků.cs_CZ
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjecteuropean fundingen_US
dc.subjecteducational outcomesen_US
dc.subjecteducationen_US
dc.titleThe Impact of European Funding on Learning Outcomes of Pupils in Slovakiaen_US
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-06-13
dc.description.departmentInstitut ekonomických studiícs_CZ
dc.description.departmentInstitute of Economic Studiesen_US
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId249546
dc.title.translatedVliv evropského financování na výsledky srovnávacích testů žáků na Slovenskucs_CZ
dc.contributor.refereeKolář, Daniel
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEkonomie a financecs_CZ
thesis.degree.disciplineEconomics and Financeen_US
thesis.degree.programEkonomické teoriecs_CZ
thesis.degree.programEconomicsen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Institut ekonomických studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Institute of Economic Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csEkonomie a financecs_CZ
uk.degree-discipline.enEconomics and Financeen_US
uk.degree-program.csEkonomické teoriecs_CZ
uk.degree-program.enEconomicsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csVliv evropského financování na výsledky srovná- vacích testů žáků na Slovensku Abstrakt Jako člen Evropské unie má Slovensko přístup k různým programům finan- cování zaměřených na zlepšení vzdělávání a podporu hospodářského rozvoje. Tato studie zkoumá účinnost těchto fondů při zlepšování vzdělávacích výsledků ve všech relevantních slovenských základních a středních školách. K posouzení dopadu evropských fondů využívá tato práce model fixních vlivů, model mezi- dobých vlivů a přístup "difference-in-difference". Tato práce používá data o výsledcích testů získaných z Národního institutu vzdělávání a mládeže a kom- binuje socioekonomická data. Analýza pokrývá období od roku 2007 do roku 2013 zahrnující jeden cyklus financování a umožňující komplexní hodnocení dlouhodobých účinků na vzdělávací výsledky. Výsledky neodhalují souvislost mezi evropskými fondy a výsledky testů škol. Nicméně byla nalezena negativní korelace u škol nacházejících se v ekonomicky znevýhodněných oblastech a s žáky ze sociálně znevýhodněného prostředí. Studie rovněž identifikuje několik výzev a oblastí pro budoucí výzkum pro efektivnější alokace finančních prostředků.cs_CZ
uk.abstract.enThe Impact of European Funding on Learning Outcomes of Pupils in Slovakia Abstract As a member of the European Union, Slovakia has access to various funding programs aimed at improving education and fostering economic development. This thesis examines the effectiveness of these funds in enhancing educational achievement in all relevant Slovakian primary and secondary schools. To assess the impact of European funds, the thesis employs fixed effects, between effects, and a difference-in-difference approach. We combine data collected from the Na- tional Institute of Education and Youth with socio-economic data. The analysis covers the period from 2007 to 2013, encompassing one funding cycle and al- lowing for a comprehensive evaluation of the long-term effects on educational achievement. The results do not reveal a correlation between European funds and the test scores of schools. However, a negative correlation was found be- tween schools located in economically disadvantaged areas and with pupils from socially disadvantaged backgrounds. The study also identifies several challenges and areas for future research for more efficient fund allocation.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut ekonomických studiícs_CZ
thesis.grade.codeA
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV