Zobrazit minimální záznam

Intervention in pragmatic language skills in children with Asperger syndrom.
dc.creatorBělohlávková, Lucie
dc.date.accessioned2017-04-12T13:49:28Z
dc.date.available2017-04-12T13:49:28Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/18211
dc.description.abstractV rigorózní práci "Intervence v pragmatické jazykové oblasti u dětí s Aspergerovým syndromem" jsou shrnuty poznatky o pragmatické jazykové rovině se zaměřením na děti s Aspergerovým syndromem. Na základě provedeného šetření autorka připravila tématicky ucelený soubor přístupů v oblasti rozvoje pragmatické jazykové roviny u těchto dětí. Celá práce je rozdělena do 6 kapitol. První kapitola popisuje pragmatickou rovinu (z hlediska lingvistického, její vývoj a patologii). Ve druhé kapitole autorka seznamuje na základě informací z odborné literatury s diagnostikou a symptomy Aspcrgerova syndromu se zaměřením na komunikaci. Ve třetí kapitole jsou uvedeny aktuální poznatky týkající se logopedické diagnostiky a diagnostiky řečových obtíží u dětí s Aspergerovým syndromem. Stěžejním obsahem práce je čtvrtá a pátá kapitola. Čtvrtá kapitola analyzuje výsledky dotazníkového šetření za použití Komunikační škály pro děti (část zaměřující se na pragmatickou jazykovou rovinu). V páté kapitole autorka uvádí ucelený soubor přístupů určených k rozvoji této roviny. Tento soubor vychází z jednotlivých kategorií Komunikační škály pro děti. Poslední, šestá kapitola uvádí dvě kazuistiky, na kterých byl tento soubor přístupů ověřen. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.description.abstractIn the rigorous thesis "Intervention in pragmatic language field for children with Asperger's syndrome" information is summed up about the pragmatic language field focusing on children with Asperger's syndrome. The author prepared a comprehensive group of approaches in the field of pragmatic language development, based on realized research. The rigorous thesis is divided into six chapters. The first chapter describes the pragmatic field (from a linguistic point of view and on its development and pathology). In the second chapter, the author details, based on information from scientific literature, diagnostics and symptoms of Asperger's syndrome, with a focus on communication. The third chapter includes the latest findings about logopaedics diagnostic and diagnostic of communication difficulties of children with Asperger's syndrome. The pivotal parts of the rigorous thesis are the fourth and the fifth chapters. The fourth chapter analysis the results of investigation using the Children's Communication Checklist (the part focusing on pragmatic language field only). In the fifth chapter, the author details a comprehensive set of approaches used for development of this field. This set is based on individual categories of the Children's Communication Checklist. The last chapter describes two kazuistics, where...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleIntervence v pragmatické jazykové oblasti u dětí s Aspergerovým syndromemcs_CZ
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-09-02
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId149391
dc.title.translatedIntervention in pragmatic language skills in children with Asperger syndrom.en_US
dc.contributor.refereeHousarová, Blanka
dc.identifier.aleph001110760
thesis.degree.namePhDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
uk.thesis.typerigorózní prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Educationen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csProspělcs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csV rigorózní práci "Intervence v pragmatické jazykové oblasti u dětí s Aspergerovým syndromem" jsou shrnuty poznatky o pragmatické jazykové rovině se zaměřením na děti s Aspergerovým syndromem. Na základě provedeného šetření autorka připravila tématicky ucelený soubor přístupů v oblasti rozvoje pragmatické jazykové roviny u těchto dětí. Celá práce je rozdělena do 6 kapitol. První kapitola popisuje pragmatickou rovinu (z hlediska lingvistického, její vývoj a patologii). Ve druhé kapitole autorka seznamuje na základě informací z odborné literatury s diagnostikou a symptomy Aspcrgerova syndromu se zaměřením na komunikaci. Ve třetí kapitole jsou uvedeny aktuální poznatky týkající se logopedické diagnostiky a diagnostiky řečových obtíží u dětí s Aspergerovým syndromem. Stěžejním obsahem práce je čtvrtá a pátá kapitola. Čtvrtá kapitola analyzuje výsledky dotazníkového šetření za použití Komunikační škály pro děti (část zaměřující se na pragmatickou jazykovou rovinu). V páté kapitole autorka uvádí ucelený soubor přístupů určených k rozvoji této roviny. Tento soubor vychází z jednotlivých kategorií Komunikační škály pro děti. Poslední, šestá kapitola uvádí dvě kazuistiky, na kterých byl tento soubor přístupů ověřen. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enIn the rigorous thesis "Intervention in pragmatic language field for children with Asperger's syndrome" information is summed up about the pragmatic language field focusing on children with Asperger's syndrome. The author prepared a comprehensive group of approaches in the field of pragmatic language development, based on realized research. The rigorous thesis is divided into six chapters. The first chapter describes the pragmatic field (from a linguistic point of view and on its development and pathology). In the second chapter, the author details, based on information from scientific literature, diagnostics and symptoms of Asperger's syndrome, with a focus on communication. The third chapter includes the latest findings about logopaedics diagnostic and diagnostic of communication difficulties of children with Asperger's syndrome. The pivotal parts of the rigorous thesis are the fourth and the fifth chapters. The fourth chapter analysis the results of investigation using the Children's Communication Checklist (the part focusing on pragmatic language field only). In the fifth chapter, the author details a comprehensive set of approaches used for development of this field. This set is based on individual categories of the Children's Communication Checklist. The last chapter describes two kazuistics, where...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990011107600106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV