dc.creator | Bělohlávková, Lucie | |
dc.date.accessioned | 2017-04-12T13:49:28Z | |
dc.date.available | 2017-04-12T13:49:28Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/18211 | |
dc.description.abstract | V rigorózní práci "Intervence v pragmatické jazykové oblasti u dětí s Aspergerovým syndromem" jsou shrnuty poznatky o pragmatické jazykové rovině se zaměřením na děti s Aspergerovým syndromem. Na základě provedeného šetření autorka připravila tématicky ucelený soubor přístupů v oblasti rozvoje pragmatické jazykové roviny u těchto dětí. Celá práce je rozdělena do 6 kapitol. První kapitola popisuje pragmatickou rovinu (z hlediska lingvistického, její vývoj a patologii). Ve druhé kapitole autorka seznamuje na základě informací z odborné literatury s diagnostikou a symptomy Aspcrgerova syndromu se zaměřením na komunikaci. Ve třetí kapitole jsou uvedeny aktuální poznatky týkající se logopedické diagnostiky a diagnostiky řečových obtíží u dětí s Aspergerovým syndromem. Stěžejním obsahem práce je čtvrtá a pátá kapitola. Čtvrtá kapitola analyzuje výsledky dotazníkového šetření za použití Komunikační škály pro děti (část zaměřující se na pragmatickou jazykovou rovinu). V páté kapitole autorka uvádí ucelený soubor přístupů určených k rozvoji této roviny. Tento soubor vychází z jednotlivých kategorií Komunikační škály pro děti. Poslední, šestá kapitola uvádí dvě kazuistiky, na kterých byl tento soubor přístupů ověřen. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
dc.description.abstract | In the rigorous thesis "Intervention in pragmatic language field for children with Asperger's syndrome" information is summed up about the pragmatic language field focusing on children with Asperger's syndrome. The author prepared a comprehensive group of approaches in the field of pragmatic language development, based on realized research. The rigorous thesis is divided into six chapters. The first chapter describes the pragmatic field (from a linguistic point of view and on its development and pathology). In the second chapter, the author details, based on information from scientific literature, diagnostics and symptoms of Asperger's syndrome, with a focus on communication. The third chapter includes the latest findings about logopaedics diagnostic and diagnostic of communication difficulties of children with Asperger's syndrome. The pivotal parts of the rigorous thesis are the fourth and the fifth chapters. The fourth chapter analysis the results of investigation using the Children's Communication Checklist (the part focusing on pragmatic language field only). In the fifth chapter, the author details a comprehensive set of approaches used for development of this field. This set is based on individual categories of the Children's Communication Checklist. The last chapter describes two kazuistics, where... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Intervence v pragmatické jazykové oblasti u dětí s Aspergerovým syndromem | cs_CZ |
dc.type | rigorózní práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2008 | |
dcterms.dateAccepted | 2008-09-02 | |
dc.description.department | Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 149391 | |
dc.title.translated | Intervention in pragmatic language skills in children with Asperger syndrom. | en_US |
dc.contributor.referee | Housarová, Blanka | |
dc.identifier.aleph | 001110760 | |
thesis.degree.name | PhDr. | |
thesis.degree.level | rigorózní řízení | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Speciální pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Special Education | en_US |
thesis.degree.program | Speciální pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Special Education | en_US |
uk.thesis.type | rigorózní práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Special Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Special Education | en_US |
thesis.grade.cs | Prospěl | cs_CZ |
thesis.grade.en | Pass | en_US |
uk.abstract.cs | V rigorózní práci "Intervence v pragmatické jazykové oblasti u dětí s Aspergerovým syndromem" jsou shrnuty poznatky o pragmatické jazykové rovině se zaměřením na děti s Aspergerovým syndromem. Na základě provedeného šetření autorka připravila tématicky ucelený soubor přístupů v oblasti rozvoje pragmatické jazykové roviny u těchto dětí. Celá práce je rozdělena do 6 kapitol. První kapitola popisuje pragmatickou rovinu (z hlediska lingvistického, její vývoj a patologii). Ve druhé kapitole autorka seznamuje na základě informací z odborné literatury s diagnostikou a symptomy Aspcrgerova syndromu se zaměřením na komunikaci. Ve třetí kapitole jsou uvedeny aktuální poznatky týkající se logopedické diagnostiky a diagnostiky řečových obtíží u dětí s Aspergerovým syndromem. Stěžejním obsahem práce je čtvrtá a pátá kapitola. Čtvrtá kapitola analyzuje výsledky dotazníkového šetření za použití Komunikační škály pro děti (část zaměřující se na pragmatickou jazykovou rovinu). V páté kapitole autorka uvádí ucelený soubor přístupů určených k rozvoji této roviny. Tento soubor vychází z jednotlivých kategorií Komunikační škály pro děti. Poslední, šestá kapitola uvádí dvě kazuistiky, na kterých byl tento soubor přístupů ověřen. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
uk.abstract.en | In the rigorous thesis "Intervention in pragmatic language field for children with Asperger's syndrome" information is summed up about the pragmatic language field focusing on children with Asperger's syndrome. The author prepared a comprehensive group of approaches in the field of pragmatic language development, based on realized research. The rigorous thesis is divided into six chapters. The first chapter describes the pragmatic field (from a linguistic point of view and on its development and pathology). In the second chapter, the author details, based on information from scientific literature, diagnostics and symptoms of Asperger's syndrome, with a focus on communication. The third chapter includes the latest findings about logopaedics diagnostic and diagnostic of communication difficulties of children with Asperger's syndrome. The pivotal parts of the rigorous thesis are the fourth and the fifth chapters. The fourth chapter analysis the results of investigation using the Children's Communication Checklist (the part focusing on pragmatic language field only). In the fifth chapter, the author details a comprehensive set of approaches used for development of this field. This set is based on individual categories of the Children's Communication Checklist. The last chapter describes two kazuistics, where... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990011107600106986 | |