dc.contributor.advisor | Odstrčilová, Klára | |
dc.creator | Wagenknechtová, Anna | |
dc.date.accessioned | 2023-07-24T12:10:56Z | |
dc.date.available | 2023-07-24T12:10:56Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/182156 | |
dc.description.abstract | This bachelor thesis focuses on the social network Instagram and the perception of this platform by adolescents aged 12-15. Specifically, the thesis looks at the risks and positive aspects or opportunities that adolescents see on this social network. Thus, the thesis aims to answer the research question: Which risks and opportunities do adolescents aged 12-15 perceive on the social network Instagram? The theoretical part is devoted to topics related to social networks and teens. It describes the Instagram platform, its origins and evolution, users, user interface and algorithm. Furthermore, it presents the age group relevant to this research, its relationship to the Internet, possible risks and opportunities in the online environment, and finally, the theoretical part describes users' motivations for using Instagram. The practical part uses qualitative research through in-depth interviews to explore how respondents perceive Instagram, how they use it and what risks or opportunities they see on it. | en_US |
dc.description.abstract | Tato bakalářská práce se zaměřuje na sociální síť Instagram a na vnímání této platformy adolescenty ve věku 12-15 let. Konkrétně se práce zabývá riziky a pozitivními stránkami či příležitostmi, jež mladiství na této sociální síti vidí. Cílem práce je tedy zodpovědět na výzkumnou otázku: Která rizika a příležitosti dospívající mezi 12-15 lety vnímají na sociální síti Instagram? Teoretická část je věnována tématům souvisejícím se sociálními sítěmi a dospívajícími. Je zde popsána platforma Instagram, její vznik a vývoj, uživatelé, uživatelské rozhraní a algoritmus. Dále představuje věkovou skupinu relevantní pro tento výzkum, její vztah k internetu, možná rizika a příležitosti v online prostředí a na závěr teoretické části jsou popsány motivace uživatelů k používání Instagramu. Praktická část pomocí kvalitativního výzkumu skrz hloubkové rozhovory zkoumá, jak respondenti Instagram vnímají, jak jej používají a jaká rizika či příležitosti na něm vidí. | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
dc.subject | Instagram | en_US |
dc.subject | adolescents | en_US |
dc.subject | social networks | en_US |
dc.subject | Instagram risks | en_US |
dc.subject | Instagram positives | en_US |
dc.subject | Instagram | cs_CZ |
dc.subject | mladiství | cs_CZ |
dc.subject | sociální sítě | cs_CZ |
dc.subject | rizika Instagramu | cs_CZ |
dc.subject | pozitivní stánky Instagramu | cs_CZ |
dc.title | Instagram a jeho rizika a pozitivní stránky vnímané očima mladistvých ve věku 12-15 let | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2023 | |
dcterms.dateAccepted | 2023-06-15 | |
dc.description.department | Katedra mediálních studií | cs_CZ |
dc.description.department | Department of Media Studies | en_US |
dc.description.faculty | Faculty of Social Sciences | en_US |
dc.description.faculty | Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 251431 | |
dc.title.translated | Instagram and its risks and positives as perceived by adolescents aged 12-15 | en_US |
dc.contributor.referee | Nainová, Victoria | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Komunikační studia se specializací Mediální studia | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Communication Studies with specialisation in Media Studies | en_US |
thesis.degree.program | Komunikační studia | cs_CZ |
thesis.degree.program | Communication Studies | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Fakulta sociálních věd::Katedra mediálních studií | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Social Sciences::Department of Media Studies | en_US |
uk.faculty-name.cs | Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Social Sciences | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FSV | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Komunikační studia se specializací Mediální studia | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Communication Studies with specialisation in Media Studies | en_US |
uk.degree-program.cs | Komunikační studia | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Communication Studies | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Tato bakalářská práce se zaměřuje na sociální síť Instagram a na vnímání této platformy adolescenty ve věku 12-15 let. Konkrétně se práce zabývá riziky a pozitivními stránkami či příležitostmi, jež mladiství na této sociální síti vidí. Cílem práce je tedy zodpovědět na výzkumnou otázku: Která rizika a příležitosti dospívající mezi 12-15 lety vnímají na sociální síti Instagram? Teoretická část je věnována tématům souvisejícím se sociálními sítěmi a dospívajícími. Je zde popsána platforma Instagram, její vznik a vývoj, uživatelé, uživatelské rozhraní a algoritmus. Dále představuje věkovou skupinu relevantní pro tento výzkum, její vztah k internetu, možná rizika a příležitosti v online prostředí a na závěr teoretické části jsou popsány motivace uživatelů k používání Instagramu. Praktická část pomocí kvalitativního výzkumu skrz hloubkové rozhovory zkoumá, jak respondenti Instagram vnímají, jak jej používají a jaká rizika či příležitosti na něm vidí. | cs_CZ |
uk.abstract.en | This bachelor thesis focuses on the social network Instagram and the perception of this platform by adolescents aged 12-15. Specifically, the thesis looks at the risks and positive aspects or opportunities that adolescents see on this social network. Thus, the thesis aims to answer the research question: Which risks and opportunities do adolescents aged 12-15 perceive on the social network Instagram? The theoretical part is devoted to topics related to social networks and teens. It describes the Instagram platform, its origins and evolution, users, user interface and algorithm. Furthermore, it presents the age group relevant to this research, its relationship to the Internet, possible risks and opportunities in the online environment, and finally, the theoretical part describes users' motivations for using Instagram. The practical part uses qualitative research through in-depth interviews to explore how respondents perceive Instagram, how they use it and what risks or opportunities they see on it. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studií | cs_CZ |
thesis.grade.code | B | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |