Zobrazit minimální záznam

Oligarchization without an oligarch: analysis of TV Nova news broadcasting after a change of owner
dc.contributor.advisorKřeček, Jan
dc.creatorStarková, Johana
dc.date.accessioned2023-07-24T23:22:49Z
dc.date.available2023-07-24T23:22:49Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/182176
dc.description.abstractThis thesis, titled Oligarchization without an oligarch: analysis of TV Nova news broadcasting after a change of owner, focuses on a currently highly debated issue of oligarchic media ownership. The oligarchic media ownership model is a trend in current media ownership. Research on media ownership answers key questions about who owns these means of communication and how power is potentially exercised through their ownership. In 2020, businessman and billionaire Petr Kellner ranks among other media magnates through his investment group PPF. With the acquisition of the media company CME, he takes control of all activities of the most watched commercial television in the Czech Republic, TV Nova. Through this investment, Kellner's PPF achieves enormous influence. Based on quantitative content analysis, this thesis aims to determine whether the news coverage of this private television station tends to favour topics that support the business or other economic interests of the PPF Group. The research sample of the thesis consists mainly of news reports broadcast on Nova TV. The key value for the research is the analysed amount of time devoted to the PPF Group in comparison to their competitors.en_US
dc.description.abstractBakalářská práce s názvem Oligarchizace bez oligarchy: analýza zpravodajského vysílání TV Nova po změně vlastníka se zabývá aktuálně velmi diskutovanou problematikou mediální oligarchizace. Oligarchický model vlastnictví médií je trendem současného mediálního vlastnictví. Výzkum vlastnictví médií odpovídá na klíčové otázky, kdo sdělovací prostředky vlastní a jak jejich prostřednictvím případně uplatňuje svou moc. V roce 2020 se mezi mediální magnáty zařazuje podnikatel a miliardář Petr Kellner s jeho investiční skupinou PPF. Ziskem mediální společnosti CME začíná spravovat veškeré aktivity nejsledovanější komerční televize v České republice, kterou je TV Nova. Touto investicí dosahuje Kellnerova PPF obrovského vlivu. Tato práce si na základě kvantitativní obsahové analýzy klade za cíl zjistit, zda se ve zpravodajství této soukromé televizní stanice objevují tendence k upřednostnění témat podporujících obchodní či jiné ekonomické zájmy skupiny PPF. Výzkumný vzorek práce tvoří převážně reportáže ze zpravodajství vysílané na televizi Nova. Stěžejní zkoumanou hodnotou pro výzkum je analyzovaný časový prostor věnovaný skupině PPF v porovnání se společnostmi konkurenčními.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectMedia ownershipen_US
dc.subjectoligarchizationen_US
dc.subjectTV Novaen_US
dc.subjectPetr Kellneren_US
dc.subjectPPF Groupen_US
dc.subjectbusiness interestsen_US
dc.subjectmedia mogulen_US
dc.subjectquantitative content analysisen_US
dc.subjectVlastnictví médiícs_CZ
dc.subjectoligarchizacecs_CZ
dc.subjectTV Novacs_CZ
dc.subjectPetr Kellnercs_CZ
dc.subjectSkupina PPFcs_CZ
dc.subjectobchodní zájmycs_CZ
dc.subjectmediální magnátcs_CZ
dc.subjectkvantitativní obsahová analýzacs_CZ
dc.titleOligarchizace bez oligarchy: analýza zpravodajského vysílání TV Nova po změně vlastníkacs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-06-15
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId237887
dc.title.translatedOligarchization without an oligarch: analysis of TV Nova news broadcasting after a change of owneren_US
dc.contributor.refereeNečas, Vlastimil
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineKomunikační studia se specializací Mediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineCommunication Studies with specialisation in Media Studiesen_US
thesis.degree.programKomunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programCommunication Studiesen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csKomunikační studia se specializací Mediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enCommunication Studies with specialisation in Media Studiesen_US
uk.degree-program.csKomunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enCommunication Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce s názvem Oligarchizace bez oligarchy: analýza zpravodajského vysílání TV Nova po změně vlastníka se zabývá aktuálně velmi diskutovanou problematikou mediální oligarchizace. Oligarchický model vlastnictví médií je trendem současného mediálního vlastnictví. Výzkum vlastnictví médií odpovídá na klíčové otázky, kdo sdělovací prostředky vlastní a jak jejich prostřednictvím případně uplatňuje svou moc. V roce 2020 se mezi mediální magnáty zařazuje podnikatel a miliardář Petr Kellner s jeho investiční skupinou PPF. Ziskem mediální společnosti CME začíná spravovat veškeré aktivity nejsledovanější komerční televize v České republice, kterou je TV Nova. Touto investicí dosahuje Kellnerova PPF obrovského vlivu. Tato práce si na základě kvantitativní obsahové analýzy klade za cíl zjistit, zda se ve zpravodajství této soukromé televizní stanice objevují tendence k upřednostnění témat podporujících obchodní či jiné ekonomické zájmy skupiny PPF. Výzkumný vzorek práce tvoří převážně reportáže ze zpravodajství vysílané na televizi Nova. Stěžejní zkoumanou hodnotou pro výzkum je analyzovaný časový prostor věnovaný skupině PPF v porovnání se společnostmi konkurenčními.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis, titled Oligarchization without an oligarch: analysis of TV Nova news broadcasting after a change of owner, focuses on a currently highly debated issue of oligarchic media ownership. The oligarchic media ownership model is a trend in current media ownership. Research on media ownership answers key questions about who owns these means of communication and how power is potentially exercised through their ownership. In 2020, businessman and billionaire Petr Kellner ranks among other media magnates through his investment group PPF. With the acquisition of the media company CME, he takes control of all activities of the most watched commercial television in the Czech Republic, TV Nova. Through this investment, Kellner's PPF achieves enormous influence. Based on quantitative content analysis, this thesis aims to determine whether the news coverage of this private television station tends to favour topics that support the business or other economic interests of the PPF Group. The research sample of the thesis consists mainly of news reports broadcast on Nova TV. The key value for the research is the analysed amount of time devoted to the PPF Group in comparison to their competitors.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
thesis.grade.codeB
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV