Dramox, nová VoD služba
Dramox, new VoD service
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/182179Identifikátory
SIS: 251421
Kolekce
- Kvalifikační práce [18291]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Vodičková, Karolína
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Komunikační studia se specializací Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
15. 6. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Dramox, divadlo, VoD služby, streamování představení, kultura, média, online platformaKlíčová slova (anglicky)
Dramox, theatre, VoD services, streaming of performance, culture, media, online platformBakalářská práce se věnuje trendu video on demand služeb včetně představení několika jejich příkladů. Teoretická část práce se soustředí na Dramox, platformu tohoto typu orientovanou na streamování divadelních představení. Práce popisuje vznik Dramoxu, jeho funkce a také obsahuje kapitolu pojednávající o autorských právech ve spojitosti s divadelním uměním. Praktická část bakalářské práce se zabývá hloubkovými rozhovory se zástupci divadel zapojených do projektu, jejich komplexním pohledem na platformu a dosud získanými zkušenostmi. Práce se nezabývá komerčním způsobem využití tohoto média a podnikatelským záměrem, z důvodu nezájmu divadel a společnosti Dramox sdílet interní data.
The bachelor thesis focuses on the trend of video on demand services, including the presentation of several examples. The theoretical part of the thesis focuses on Dramox, a platform of this type oriented towards streaming theatrical performances. The thesis describes the origin of Dramox, its features and also includes a chapter on copyright in relation to the performing arts. The practical part of the bachelor thesis deals with in-depth interviews with representatives of the theatres involved in the project, their comprehensive view of the platform and the experience gained so far. The thesis does not address the commercial use of this medium and the business case, due to the theatres' and Dramox's disinterest in sharing internal data.