Současný trend inkluze na příkladu magazínů Vogue CS a Vogue FR
Contemporary trend of inclusivity demonstrated on magazines Vogue CS and Vogue FR
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/182244Identifikátory
SIS: 251437
Kolekce
- Kvalifikační práce [18291]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Ivanišová, Markéta
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Komunikační studia se specializací Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
16. 6. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
časopis, diverzita, Vogue, kvantitativní výzkum, módní průmysl, komparaceKlíčová slova (anglicky)
magazine, diversity, Vogue, quantitative analysis, fashion industry, comparisonTato bakalářská práce se zabývá rozmanitostí modelů v české a francouzské verzi časopisu Vogue. Je založena na třech výzkumech, které zmiňují nárůst popularity plus size, etnických, queer, handicapovaných a zralých modelů na přehlídkových molech, titulních stranách a Instagramu. Práce se zaměřuje na zastoupení tří takových skupin modelů, a to sice na modely různých odstínů pleti, modely různých typů postav a na modely ve věku 50 let a více. Cílem této práce je zjistit, zda (a do jaké míry) vybrané mutace časopisu Vogue zahrnují do svých obsahů vybrané skupiny prostřednictvím fotografií, které propagují produkt či značku, a jak se od sebe tyto mutace vzájemně liší. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se nejprve zabývá vymezením pojmu diverzita a reprezentací vybraných skupin v módním průmyslu. Následující kapitola charakterizuje časopisy, včetně časopisů zaměřených na ženy. Posléze je představena historie české i francouzské edice zkoumaného časopisu. Metodologická část se zabývá obsahovou analýzou 24 časopisů a jejich následnou komparací, přičemž bylo dohromady analyzováno 976 modelů. Kromě dvou výzkumných otázek jsou stanoveny taktéž tři hypotézy navazující na teoretickou část a výše zmíněné výzkumy.
This bachelor thesis deals with the diversity of models in the Czech and French editions of Vogue. It is based on three studies that mention the rise in popularity of plus size, ethnic, queer, disabled and mature models on catwalks, magazine covers and Instagram. It focuses on the representation of three groups of models, specifically models of different skin tones, models of different body types and models aged 50 and above. The aim of this thesis is to determine whether (and to what extent) selected editions of Vogue magazine include selected groups in their content through photographs that promote a product or brand, and how these editions differ from each other. The thesis is divided into a theoretical and a practical part. The theoretical part first deals with defining the concept of diversity and the representation of selected groups in the fashion industry. The following section characterizes magazines, including magazines aimed at women. Afterwards, the history of the Czech and French editions of the examined magazine is presented. The methodological part deals with the content analysis of 24 magazines and their subsequent comparison, with a total of 976 models analysed. In addition to the two research questions, three hypotheses are also established, building on the theoretical part and...