Západní ideál krásy vyobrazený v módních časopisech a jeho vliv na vnímání krásy vietnamských žen
The Western Ideal of Beauty Portayed in Fashion Magazines and Its Influence on Vietnamese Women's Perception of Beauty
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/182259Identifikátory
SIS: 251061
Kolekce
- Kvalifikační práce [18291]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Ivanišová, Markéta
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Komunikační studia se specializací Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
16. 6. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Lidská krása, ideál krásy, eurocentrismus, západní ideál krásy, Vietnam, vietnamské ženy, masová média, módní časopisy, kvalitativní výzkum, rozhovorKlíčová slova (anglicky)
Human beauty, beauty standard, Eurocentrism, Western beauty ideal, Vietnam, Vietnamese women, mass media, fashion magazines, qualitative research, interviewTato bakalářská práce se zabývá působením západního ideálu krásy vyobrazeného v módních časopisech na vietnamské ženy. Teoretická část nabízí vhled do samotné problematiky fenoménu krásy, kterou následně autorka zasazuje do kontextu mediálního vyobrazení idealizovaných obrazů. V teoretické části se autorka zaměřuje na nejčastěji se opakované negativní dopady médií na jednotlivce, již byli těmto obrazům vystavěni. Cílem této práce pak bylo zjistit, jaké dopady má západní ideál krásy na vietnamské ženy, které se od těchto standardů liší svými genetickými a fyziologickými predispozicemi. V praktické části byla k získání těchto poznatků provedena kvalitativní metoda výzkumu a byly uskutečněny hloubkové polostrukturované rozhovory. Tyto rozhovory autorka provedla se třinácti vietnamskými ženami ve věkovém rozmezí osmnáct až třicet sedm let. Z výsledků analyzovaných dat bylo zjištěno, že zúčastněné ženy pokládají módním časopisům velmi nízkou váhu v utváření svého vnímání krásy a sebepojetí. Ve výzkumu tak byly rozkryty dvě oblasti témat. První rovina se zabývala konkrétními situacemi, kdy vyobrazený ideál krásy skutečně ovlivnil vnímání krásy zúčastněných vietnamských žen. Druhá rovina dále zkoumala důvody, proč tyto ženy přikládají tak nízkou váhu těmto časopisům. V rámci analýzy tak bylo rozkryto...
This bachelor thesis examines the impact of Western beauty standards portrayed in fashion magazines on Vietnamese women. The theoretical part provides insight into the phenomenon of beauty itself, which the author then places in the context of the media and the media's portrayal of idealized images. The thesis thus offers the most frequently repeated negative impacts on individuals who have been exposed to idealized images of beauty. The aim of this thesis was to explore the impacts of Western ideals of beauty on Vietnamese women, who differ from these standards due to their genetic and physiological predispositions. In this study a qualitative research method was used, in which thirteen Vietnamese women ranging in age from eighteen to thirty-seven were interviewed. From the results of the analyzed data, it was found that the interviewed women put little emphasis on fashion magazines in shaping their perception of beauty and self-image. Thus, two levels of findings were uncovered in the research. The first part examined the specific situations where the portrayed ideal of beauty actually influenced the perception of beauty of the participating Vietnamese women. The second part further explored the reasons why these women placed such a low value on these magazines. In summary, the analysis uncovered...