Odlišnosti v úrovni tělesné zdatnosti mezi dětmi MŠ a dětmi navštěvujícími gymnastickou přípravku
Differences in Physical Fitness Level between Preschool Children and Children Attending Gymnastics Training
diplomová práce (NEOBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/182268Identifikátory
SIS: 249634
Kolekce
- Kvalifikační práce [8847]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Vokounová, Šárka
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
Učitelství tělesné výchovy pro střední školy se specializací Trenérství se sportovní specializací
Katedra / ústav / klinika
Katedra gymnastiky a úpolových sportů
Datum obhajoby
16. 6. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Neprospěl/a
Klíčová slova (česky)
sportovní gymnastika, gymnastická příprava, mateřská škola, tělesná zdatnost, zdravotně orientovaná zdatnost, porovnáníKlíčová slova (anglicky)
artistic gymnastics, Active start stage, physical fitness, health-related fitness, comparisonNázev: Odlišnosti v úrovni tělesné zdatnosti mezi dětmi MŠ a dětmi navštěvujícími gymnastickou přípravku. Cíle: Cílem diplomové práce je zhodnocení rozdílů ve vybraných složkách tělesné zdatnosti a motorické kompetence mezi dívkami ve věku 5-7 let, přičemž jednu skupinu tvoří dívky, které navštěvují gymnastickou přípravku, druhou skupinu tvoří děti, které přípravku nenavštěvují. Metody: Měření vychází z kombinace MCA baterie a preschool fitness testu. Data byla naměřena jednorázově v mateřských školkách a gymnastických klubech sportovní gymnastiky v hlavním městě Praha. Celkem se testování zúčastnilo 88 dětí, ze kterých byl následně vybrán vzorek 35 probandek. Skupinu GYM z gymnastických "sportovních přípravek" zastoupilo 19 dívek v průměrném věku 5,66 let (s.d. = ± 0,25). Skupinu z mateřských školek reprezentovalo 17 dívek s průměrným věkem 5,73 let (s.d. = ± 0,81). Výsledky: Výsledkem je porovnání výkonů za pomoci základních statistických ukazatelů a zhodnocení statistické významnosti mezi skupinou gymnastek (GYM) a dívek z mateřské školy (MŠ), které se pravidelně věnují organizované pohybové aktivitě. Na základě vyhodnocení t-testu vyšla statistická významnost pro tyto testy: skok do dálky z místa, rozsah kloubní pohyblivosti v předklonu, přemisťování desek a beep test. Jako statisticky...
Title: Differences in Physical Fitness Level between Preschool Children and Children Attending Gymnastics Training Objectives: The aim of this master's thesis is to compare and evaluate the statistical significance of the measured results in the field of physical fitness level in children aged 5-7 years, with one group consisting of girls who attend a gymnastics training program, the other group consisting of children who do not attend the training program. Methods: The measurement is based on a combination of the MCA battery and the Preschool Fitness Test. The data was collected once in kindergartens and gymnastics clubs in the capital city of Prague. A total of 88 children participated in the testing, from which a sample of 35 probands was subsequently selected. The group of girls from sports preparations was represented by 19 girls with an average age of 5.66 years (s.d. = ± 0,25). The group of girls from kindergartens was represented by 17 girls with an average age of 5.73 years (s.d. = ± 0,81). Results: The result is a comparison of basic statistical indicators and an evaluation of statistical significance between a group of gymnasts and girls from kindergarten who engage regularly in organized physical activity. Based on the evaluation of the t-test, statistical significance was found for the...