Vyobrazení posledních soudů v renesančních a manýristických Čechách v 15.-16. století. Zdroje jeho ikonografické kompozice
Depictions of the Last Judgment Scene in the Czech Renaissance and Mannerism of the 15th and the 16th Centurie
bakalářská práce (NEOBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/18229Identifikátory
SIS: 118796
Kolekce
- Kvalifikační práce [2255]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Royt, Jan
Fakulta / součást
Katolická teologická fakulta
Obor
Dějiny křesťanského umění
Katedra / ústav / klinika
Ústav dějin křesťanského umění
Datum obhajoby
10. 9. 2008
Nakladatel
Univerzita Karlova, Katolická teologická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Neprospěl
David Kalina Resumé: Vyobrazení posledních soudů v renesančních a manýristických Čechách v 15.-16. století. Zdroje jeho ikonografické kompozice." Ve své bakalářské práci ,,Vyobrazení posledních soudů v renesančních a manýristických Čechách v15.-16. století. Zdroje jeho ikonografické kompozice" podrobuji rozboru některé zachovalé fresky s námětem Posledního soudu a zjišťuji, kde umělci čerpali kompoziční a ikonografickou inspiraci. Tu především nacházím v mědirytinách Posledního soudu od Johanese I. Sadelera (1550-1600) a na četných dokladech dokazuji, jakým silným vlivem jeho grafické dílo působilo nejen na jeho současníky, ale i na umělce doby pozdější. Touto prací bych rád navázal na prácí o ,,Posledních soudech z 13.-14.století v Čechách." Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Depictions of the Last Judgment Scene in the Czech Renaissance and Mannerism of the 15th and the 16th Centurie. The study submitted to fulfill the Bachelor Degree requirement, "Depictions of the Last Judgment Scene in the Czech Renaissance and Mannerism of the 15th and the 16th Centuries," analyzes several preserved frescoes with the theme of the Last Judgment and identifies their compositional and iconographic sources. The main ones are Johanes Sadeler's I. copper engravings of the Last Judgment (1550-1600). The graphic oeuvre of this Flemish artist, as the study demonstrates in a number of examples, exerted a considerable influence not only on his contemporaries but also on the art of later periods. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)