Hry v přírodě pro děti ze sociálně znevýhodněného prostředí
Outdoor games for children from socially disadvataged environment
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/182292Identifikátory
SIS: 246925
Kolekce
- Kvalifikační práce [8847]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Psohlavec, Lukáš
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
Tělesná výchova a sport se zaměřením na vzdělávání se specializací Výchova v přírodě
Katedra / ústav / klinika
Katedra atletiky, sportů a pobytu v přírodě
Datum obhajoby
15. 6. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
výchova v přírodě, aktivity v přírodě, riziková mládežKlíčová slova (anglicky)
outdoor education, outdoor activities, disadvantaged young people, risk youthNázev: Hry v přírodě pro děti ze sociálně znevýhodněného prostředí Cíle: Cílem této bakalářské práce bylo navržení souboru her v přírodě vhodných pro děti ze sociálně znevýhodněného prostředí. Metody: V práci byl využit deskriptivně-analytický přístup, konkrétně obsahová analýza textů pojednávající o problematice sociálního znevýhodnění a her v přírodě. Zjištěné informace byly pečlivě utříděny a systematicky zpracovány do srozumitelného a přehledného shrnutí. Výsledky: Sborník her v přírodě pro děti ze sociálně znevýhodněného prostředí. Závěry: Navržený soubor her může sloužit jako metodický podklad pro organizátory programů v přírodě pro děti a mládež ze sociálně znevýhodněného prostředí. Klíčová slova: aktivity v přírodě, sociální znevýhodnění, sociální vyloučení, pedagogika
Title: Outdoor Activities for Children from Socially Disadvantaged Environments Objectives: The objective of this bachelor's thesis was to propose a set of outdoor games and activities suitable for children from socially disadvantaged backgrounds. Methods: A descriptive-analytical approach was employed, specifically involving content analysis of texts related to the topic of social disadvantage and outdoor games. The gathered information was carefully organized and systematically processed to create a clear and concise summary. Results: A compilation of outdoor games for children from socially disadvantaged backgrounds. Conclusions: The suggested collection of games can serve as a methodological guide for organizers of outdoor programs tailored for children and youth from socially disadvantaged backgrounds. Keywords: outdoor activities, social disadvantage, social exclusion, pedagogy