Estetika rodinného alba: přesahy momentky do dokumentární fotografie
The Aesthetics of the Family Album: The Overlapping Snapshots and Documentary Photography
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/182315Identifikátory
SIS: 252285
Kolekce
- Kvalifikační práce [18291]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Géla, František
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Komunikační studia se specializací Žurnalistika
Katedra / ústav / klinika
Katedra žurnalistiky
Datum obhajoby
15. 6. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Rodinná fotografie, momentka, kolektivní paměť, Marie Tomanová, rodinné album, ontologie fotografieKlíčová slova (anglicky)
Family photo, snapshot photography, collective memory, Marie Tomanová, family photo album, ontology of photographyCílem bakalářské práce bylo zdokumentování autorky vztahu s její matkou ve fotoknize s názvem Máma. Vztah mezi matkou a dcerou má vždy mnoho vrstev. Praktická část v podobě fotoknihy se jej snaží dokumentovat pomocí fotografií a zápisků vyňatých z diářů, které si autorky matka vede již přes dvacet let. Teoretická část reflektuje využité fotografické prvky v praktické části a teoreticky je zasazuje do kontextu. Zabývá se rodinnou momentkou a její pravdivostí. Studuje kolektivní paměti rodiny, ptá se a odpovídá na otázku opakujících se narativů v rodinných albech. Také analyzuje dvě sbírky fotografky Marie Tomanové, které se dají zařadit do rodinné umělecké fotografie.
The aim of the bachelor's thesis was to document the author's relationship with her mother in a photobook called Máma. The relationship between mother and daughter always has many layers. The practical part in the form of a photo book aims to document it through photographs and notes taken from diaries that the mother has kept for over twenty years. The theoretical part reflects on the photographic elements used in the practical part and places them theoretically in context. It explores the family snapshot and its veracity. It studies the collective memory of the family, asking and answering the question of repetitive narratives in family albums. It also analyses two collections of photographer Marie Tomanová that can be classified as family art photography.