Zobrazit minimální záznam

The educational trails in the Jizera Mountains Protected Landscape Area and the interpretation of the environment in which they are located
dc.contributor.advisorRynda, Ivan
dc.creatorSvárovská, Eliška
dc.date.accessioned2023-07-24T18:39:12Z
dc.date.available2023-07-24T18:39:12Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/182336
dc.description.abstractMy thesis is in the field of social and cultural ecology, which examines the relationship between nature and society. I focus on mediating this relationship through research on selected nature trails found in the Jizera Mountains Protected Landscape Area. In the theoretical part, I describe the protection of nature and landscape, then I focus on the Jizera Mountains where the research took place. I mention the three-phase learning model related to the trails, as they are meant to educate us, and I also discuss interpretation. Finally, I describe the phenomenon of nature trails in general. In the empirical part, I mention a subchapter on mobile QR code technology and present the application Stepping Off the Trail for visitors of the nature trails. In the following subchapters, I focus on evaluating the nature trails using a methodology I have devised. I evaluate both verbal and non-verbal elements, focusing particularly on a comprehensive evaluation that includes an overview of interpretive panels and the thematic integration into the environment. I also examine how the nature trails present the concepts of nature and its protection as a whole, related to the learning model, and I include the five principles of proper interpretation set forth in the Methodology of Principles and Methods of...en_US
dc.description.abstractMoje diplomová práce se pohybuje v oboru sociální a kulturní ekologie, která zkoumá vzájemný vztah přírody a společnosti. Zabývám se právě zprostředkováním tohoto vztahu formou výzkumu vybraných naučných stezek, které najdeme v CHKO Jizerské hory. V teoretické části popisuji ochranu přírody a krajiny, poté se zaměřuji na Jizerské hory, v nichž výzkum probíhal. Zmiňuji třífázový model učení, který se ke stezkám váže, jelikož nás mají vzdělávat, a neopomenu interpretaci. Nakonec popisuji fenomén naučných stezek obecně. V empirické části zmiňuji podkapitolu o mobilní technologii QR kód a představuji aplikaci Stezkou nestezkou pro návštěvníky naučných stezek. V dalších podkapitolách se už zaměřuji na hodnocení naučných stezek metodikou, jež jsem vymyslela. Hodnotím jak verbální prvky, tak nonverbální prvky, a zaměřuji se zejména na komplexní hodnocení, do kterého zahrnuji přehlednost interpretačních panelů a tématické zasazení do prostředí, kde se věnuji tomu, jak naučné stezky uchopují pojmy přírody a její ochrany jako takové. Naučné stezky poté vztáhnu na model učení a do hodnocení zahrnuji také pět zásad k dodržení správné interpretace stanovené Metodikou o zásadách a metodách interpretace. Na závěr zmíním též můj subjektivní názor na jednotlivé stezky. Při tvorbě mé práce jsem čerpala z expertních...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studiícs_CZ
dc.subjecteducational trailen_US
dc.subjectinterpretationen_US
dc.subjectJizera Mountainsen_US
dc.subjecteducationen_US
dc.subjectnature conservationen_US
dc.subjectnaučné stezkycs_CZ
dc.subjectinterpretacecs_CZ
dc.subjectJizerské horycs_CZ
dc.subjectživotní prostředícs_CZ
dc.subjectvzdělávánícs_CZ
dc.subjectochrana přírodycs_CZ
dc.titleNaučné stezky v CHKO Jizerské hory a interpretace prostředí, ve kterém se nacházejícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-06-19
dc.description.departmentProgram Sociální a kulturní ekologiecs_CZ
dc.description.departmentProgramme Social and Cultural Ecologyen_US
dc.description.facultyFaculty of Humanitiesen_US
dc.description.facultyFakulta humanitních studiícs_CZ
dc.identifier.repId243238
dc.title.translatedThe educational trails in the Jizera Mountains Protected Landscape Area and the interpretation of the environment in which they are locateden_US
dc.contributor.refereeBittnerová, Dana
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociální a kulturní ekologiecs_CZ
thesis.degree.disciplineSocial and Cultural Ecologyen_US
thesis.degree.programSociální a kulturní ekologiecs_CZ
thesis.degree.programSocial and Cultural Ecologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta humanitních studií::Program Sociální a kulturní ekologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Humanities::Programme Social and Cultural Ecologyen_US
uk.faculty-name.csFakulta humanitních studiícs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Humanitiesen_US
uk.faculty-abbr.csFHScs_CZ
uk.degree-discipline.csSociální a kulturní ekologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enSocial and Cultural Ecologyen_US
uk.degree-program.csSociální a kulturní ekologiecs_CZ
uk.degree-program.enSocial and Cultural Ecologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csMoje diplomová práce se pohybuje v oboru sociální a kulturní ekologie, která zkoumá vzájemný vztah přírody a společnosti. Zabývám se právě zprostředkováním tohoto vztahu formou výzkumu vybraných naučných stezek, které najdeme v CHKO Jizerské hory. V teoretické části popisuji ochranu přírody a krajiny, poté se zaměřuji na Jizerské hory, v nichž výzkum probíhal. Zmiňuji třífázový model učení, který se ke stezkám váže, jelikož nás mají vzdělávat, a neopomenu interpretaci. Nakonec popisuji fenomén naučných stezek obecně. V empirické části zmiňuji podkapitolu o mobilní technologii QR kód a představuji aplikaci Stezkou nestezkou pro návštěvníky naučných stezek. V dalších podkapitolách se už zaměřuji na hodnocení naučných stezek metodikou, jež jsem vymyslela. Hodnotím jak verbální prvky, tak nonverbální prvky, a zaměřuji se zejména na komplexní hodnocení, do kterého zahrnuji přehlednost interpretačních panelů a tématické zasazení do prostředí, kde se věnuji tomu, jak naučné stezky uchopují pojmy přírody a její ochrany jako takové. Naučné stezky poté vztáhnu na model učení a do hodnocení zahrnuji také pět zásad k dodržení správné interpretace stanovené Metodikou o zásadách a metodách interpretace. Na závěr zmíním též můj subjektivní názor na jednotlivé stezky. Při tvorbě mé práce jsem čerpala z expertních...cs_CZ
uk.abstract.enMy thesis is in the field of social and cultural ecology, which examines the relationship between nature and society. I focus on mediating this relationship through research on selected nature trails found in the Jizera Mountains Protected Landscape Area. In the theoretical part, I describe the protection of nature and landscape, then I focus on the Jizera Mountains where the research took place. I mention the three-phase learning model related to the trails, as they are meant to educate us, and I also discuss interpretation. Finally, I describe the phenomenon of nature trails in general. In the empirical part, I mention a subchapter on mobile QR code technology and present the application Stepping Off the Trail for visitors of the nature trails. In the following subchapters, I focus on evaluating the nature trails using a methodology I have devised. I evaluate both verbal and non-verbal elements, focusing particularly on a comprehensive evaluation that includes an overview of interpretive panels and the thematic integration into the environment. I also examine how the nature trails present the concepts of nature and its protection as a whole, related to the learning model, and I include the five principles of proper interpretation set forth in the Methodology of Principles and Methods of...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Program Sociální a kulturní ekologiecs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV