Zobrazit minimální záznam

The use of formative assessment in physical education in primary school in Písek
dc.contributor.advisorPeřinová, Radka
dc.creatorPták, Gabriel
dc.date.accessioned2023-07-25T00:48:05Z
dc.date.available2023-07-25T00:48:05Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/182350
dc.description.abstractTitle: The use of formative assessment in physical education in primary schools in Písek Objectives: The aim of this thesis was to determine the current state of the use of formative assessment in the teaching of physical education at the second level of primary schools in Písek. To focus on whether the elements of formative assessment are applied in teaching and whether they are used purposefully. To find out whether and how the students's personality is being developed during physical education lessons. Methods: To achieve the objectives, a non-participant observation method and a non- standardized questionnaire was used and piloted. The observation method was used to capture the process of physical education classes with regard to the use of formative assessment elements. Subsequently, a questionnaire was presented to the teachers of the lessons in question and their responses were compared with the results of the observation. Results: It was found that formative assessment (assessment for learning) occurs to a very limited extent in physical education classes in the form of sub- elements of the formative approach. However, formative assessment as such is out of the question. The learning objectives are limited to the student's movement during the lesson without comprehensive development of the...en_US
dc.description.abstractNázev: Využívání formativního hodnocení v tělesné výchově na základních školách v Písku Cíle: Cílem této práce bylo zjištění aktuálního stavu využívání formativního hodnocení ve výuce tělesné výchovy na druhém stupni základních škol v Písku. Zaměřit se, zda jsou prvky formativního hodnocení ve výuce aplikovány a zda jsou používány cíleně. Zjistit, jestli a jakým způsobem je rozvíjena žákova osobnost v průběhu hodin tělesné výchovy. Metody: Pro dosažení cílů byla využita metoda nezúčastněného pozorování a nestandardizovaného dotazníku, který prošel pilotáží. Metoda pozorování sloužila k zachycení průběhu hodin tělesné výchovy s ohledem na využití prvků formativního hodnocení. Následně byl učitelům daných hodin předložen dotazník, jehož odpovědi byly porovnány s výsledky pozorování. Výsledky: Bylo zjištěno, že formativní hodnocení (hodnocení pro učení) se v hodinách tělesné výchovy vyskytuje ve velmi omezené míře v podobě dílčích prvků formativního přístupu. O formativním hodnocení jako takovém však nelze hovořit. Cíle výuky jsou omezeny na pohyb žáka při hodině bez komplexního rozvoje žákovy osobnosti. Klíčová slova: učitel, žák, vzdělávání, hodnocení pro učení, formativní přístupcs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.subjectteacheren_US
dc.subjectstudenten_US
dc.subjecteducationen_US
dc.subjectassessment for learningen_US
dc.subjectformative approachen_US
dc.subjectučitelcs_CZ
dc.subjectžákcs_CZ
dc.subjectvzdělávánícs_CZ
dc.subjecthodnocení pro učenícs_CZ
dc.subjectformativní přístupcs_CZ
dc.titleVyužívání formativního hodnocení v tělesné výchově na základních školách v Pískucs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-06-19
dc.description.departmentKatedra společenskovědního základu v kinantropologiics_CZ
dc.description.departmentDepartment of Social Sciences Foundation in Kinanthropologyen_US
dc.description.facultyFaculty of Physical Education and Sporten_US
dc.description.facultyFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.identifier.repId250044
dc.title.translatedThe use of formative assessment in physical education in primary school in Píseken_US
dc.contributor.refereeKotlík, Kamil
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTělesná výchova a sport se zaměřením na vzdělávání se sdruženým studiem Geografie se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.disciplinePhysical Education and Sport for Teacher Education with double curriculum study Geography for Teacher Educationen_US
thesis.degree.programTělesná výchova a sport se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.programPhysical Education and Sport for Teacher Educationen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta tělesné výchovy a sportu::Katedra společenskovědního základu v kinantropologiics_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Physical Education and Sport::Department of Social Sciences Foundation in Kinanthropologyen_US
uk.faculty-name.csFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Physical Education and Sporten_US
uk.faculty-abbr.csFTVScs_CZ
uk.degree-discipline.csTělesná výchova a sport se zaměřením na vzdělávání se sdruženým studiem Geografie se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enPhysical Education and Sport for Teacher Education with double curriculum study Geography for Teacher Educationen_US
uk.degree-program.csTělesná výchova a sport se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-program.enPhysical Education and Sport for Teacher Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csNázev: Využívání formativního hodnocení v tělesné výchově na základních školách v Písku Cíle: Cílem této práce bylo zjištění aktuálního stavu využívání formativního hodnocení ve výuce tělesné výchovy na druhém stupni základních škol v Písku. Zaměřit se, zda jsou prvky formativního hodnocení ve výuce aplikovány a zda jsou používány cíleně. Zjistit, jestli a jakým způsobem je rozvíjena žákova osobnost v průběhu hodin tělesné výchovy. Metody: Pro dosažení cílů byla využita metoda nezúčastněného pozorování a nestandardizovaného dotazníku, který prošel pilotáží. Metoda pozorování sloužila k zachycení průběhu hodin tělesné výchovy s ohledem na využití prvků formativního hodnocení. Následně byl učitelům daných hodin předložen dotazník, jehož odpovědi byly porovnány s výsledky pozorování. Výsledky: Bylo zjištěno, že formativní hodnocení (hodnocení pro učení) se v hodinách tělesné výchovy vyskytuje ve velmi omezené míře v podobě dílčích prvků formativního přístupu. O formativním hodnocení jako takovém však nelze hovořit. Cíle výuky jsou omezeny na pohyb žáka při hodině bez komplexního rozvoje žákovy osobnosti. Klíčová slova: učitel, žák, vzdělávání, hodnocení pro učení, formativní přístupcs_CZ
uk.abstract.enTitle: The use of formative assessment in physical education in primary schools in Písek Objectives: The aim of this thesis was to determine the current state of the use of formative assessment in the teaching of physical education at the second level of primary schools in Písek. To focus on whether the elements of formative assessment are applied in teaching and whether they are used purposefully. To find out whether and how the students's personality is being developed during physical education lessons. Methods: To achieve the objectives, a non-participant observation method and a non- standardized questionnaire was used and piloted. The observation method was used to capture the process of physical education classes with regard to the use of formative assessment elements. Subsequently, a questionnaire was presented to the teachers of the lessons in question and their responses were compared with the results of the observation. Results: It was found that formative assessment (assessment for learning) occurs to a very limited extent in physical education classes in the form of sub- elements of the formative approach. However, formative assessment as such is out of the question. The learning objectives are limited to the student's movement during the lesson without comprehensive development of the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Katedra společenskovědního základu v kinantropologiics_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV