Komparace mediálního obrazu Mezinárodního filmového festivalu Karlovy Vary a Mezinárodního festivalu dokumentárních filmů Jihlava (Ji.hlava) v regionálních a celostátních médiích
Comparison of the media analysis of the Karlovy Vary International film Festival and the Jihlava Internationa Documentary Film Festival (Ji.hlava) in regional and nationwide media
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/182361Identifikátory
SIS: 215605
Kolekce
- Kvalifikační práce [18291]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Štoll, Martin
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Žurnalistika
Katedra / ústav / klinika
Katedra žurnalistiky
Datum obhajoby
19. 6. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Filmový festival, kinematografie, celostátní tisk, regionální tisk, obsahová analýza, Česká republikaKlíčová slova (anglicky)
Film festival, cinematography, national press, regional press, content analysis, The Czech RepublicDiplomová práce Komparace mediálního obrazu Mezinárodního filmového festivalu Karlovy Vary a Mezinárodního festivalu dokumentárních filmů Jihlava (Ji.hlava) v regionálních a celostátních médiích analyzuje mediální ohlas vybraných festivalů v celostátním a regionálním tisku. Především se snaží vytvořit komplexní pohled na to, jakým způsobem média pracují s informacemi o MFF Karlovy Vary a MFDF Ji.hlava. Jaký prostor festivaly v tisku dostávají a především, jaká témata a souvislosti jsou ve spojení s festivaly zmiňovány. Práce využívá kombinace metody kvantitativní a kvalitativní obsahové analýzy, které jsou vypracovány kódováním. V teoretické části je představený historický exkurz festivalů, jejich typologie a funkce. Práce představuje vybrané festivaly v kontextu české i světové historie a jejich celospolečenskou důležitost. Práce se dotýká i marketingu v kulturní sféře a propagaci kulturních akcí. Druhá polovina práce se věnuje metodologii výzkumu, jeho sestavení, vypracování a interpretaci dat. Součástí práce je příloha s kódovací knihou a doprovodnými materiály, které vznikly na základě dat z analýzy.
This thesis analyzes the media coverage of select festivals in national and regional press, primarily aiming to create a comprehensive understanding of how the media handle information about the Karlovy Vary International Film Festival and the Jihlava International Documentary Film Festival. The study examines the amount of media coverage received by the festivals, as well as the topics and themes associated with them. The thesis employs a combination of quantitative and qualitative content analysis methods, which are developed through coding. The theoretical section provides a historical overview of the festivals' origins, introducing the select festivals within the context of Czech and world cinema and their broader social significance. The thesis also addresses the marketing of cultural events and the promotion of cultural activities. The second half of the thesis focuses on research methodology, its development, implementation, and data interpretation. The thesis includes an appendix with the coding book and accompanying materials, which were created based on the analysis data.