Kompetenční profil trenéra snowboardingu
Snowboard coach competency profile
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/182373Identifikátory
SIS: 239272
Kolekce
- Kvalifikační práce [8847]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Crossan, William Morea
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
Trenér
Katedra / ústav / klinika
Management
Datum obhajoby
19. 6. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
sport, výkon, tréninková jednotka, ovlivnění, osobnostKlíčová slova (anglicky)
sport, performance, training unit, influencing, personalityNázev: Kompetenční profil trenéra snowboardingu Cíl: Cílem této bakalářské práce je sestavení kompetenčního profilu trenéra snowboardingu na základě dat získaných elektronickým dotazováním sportovců, jejich trenérů, rodičů a dat čerpaných z odpovědí polostrukturovaného rozhovoru s profesionálním snowboardistou. Metody: Pro sběr dat byly využity dvě metody - elektronické dotazování a polostrukturovaný rozhovor. Dotazník byl zaměřen na tři výzkumné soubory (sportovci starší 15 let, trenéři, rodiče sportovců) a zahrnoval otázky na hodnocení 40 kompetencí. Polostrukturovaný rozhovor probíhal online a jeho respondentem byl profesionálním sportovec z mezinárodního týmu Red Bull. Výsledky: Výsledkem této bakalářské práce je vyhotovený kompetenční profil trenéra snowboardingu vhodný pro všechny dotazované věkové kategorie. Kompetenční profil zahrnuje kompetence, které byly respondenty ohodnoceny jako velmi důležité až nejdůležitější. Těchto kompetencí je dohromady 15. Zahrnují 7 schopností a dovedností (schopnost vysvětlit správné provedení, schopnost identifikace provedených chyb, schopnost motivace druhých, schopnost komunikace, umění jednat s lidmi, dovednost v jízdě na snowboardu a schopnost organizační činnosti), 5 znalostí (znalost pravidel snowboardingu, znalost terminologie, znalost zdravovědy a...
Title: Competence profile of a snowboarding coach Objectives: The goal of this bachelor's thesis is to create a competency profile of a snowboarding coach based on data obtained by electronic questioning of athletes, their coaches, parents, and data drawn from the answers of a semi-structured interview with a professional snowboarder. Methods: Two methods were used for the data collection - an electronic survey and a semi-structured interview. The survey was aimed at three research groups (athletes older than 15 years, coaches, and parents of athletes) and included questions to assess 40 competencies. The semi-structured interview took place online, and the respondent was a professional athlete from the Red Bull international team. Results: The competence profile of a snowboarding coach as the result of this bachelor's thesis is suitable for all age categories interviewed. The profile includes the competencies the respondents rated from very important to most important. There are 15 of these competencies in total. Namely 7 abilities and skills (the ability to explain the correct execution, the ability to identify mistakes made, the ability to motivate others, the ability to communicate, the art of dealing with people, the ability to ride a snowboard, and the ability to organize activities), 5...