Analýza využití sociálních sítí Českým atletickým svazem jako klíčového nástroje komunikace a jejich proměna v čase
Analysis of the use of social sites as a key communication tool of the Czech Athletic Federation and their's change over time
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/182403Identifikátory
SIS: 251313
Kolekce
- Kvalifikační práce [18291]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Chladová, Marta
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Žurnalistika
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
19. 6. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
sociální sítě, sport, atletika, Český atletický svaz, Facebook, Instagram, komparaceKlíčová slova (anglicky)
social media, sport, athletics, Czech Athletic Federation, Facebook, Instagram, comparationVe své diplomové práci se zabývám sociálními sítěmi - konkrétně sociálními sítěmi Českého atletického svazu jako jedním z hlavních komunikačních kanálů svazu. Ve výzkumu, jehož cílem bylo porovnání svazových sociálních sítí v letech 2019 a 2022, byla použita kombinace kvantitativních i kvalitativních metod. Bylo zjištěno, že hlavní cíl Českého atletického svazu zůstává dlouhodobě stejný - informovat o výsledcích českých atletů. Jinak ale prošly sociální sítě proměnou. Největší rozdíl napříč lety najdeme v instagramových Stories, na kterých si svaz dal záležet a v průběhu tří let je výrazně zlepšil. Změnily se také mediální rutiny. Svaz se pokoušel jít s dobou, i proto byl založen TikTokový účet a pravidelně byla tvořena instagramová Reels. Největší rezervu lze spatřit v příspěvcích na Instagramu, které prakticky kopírovaly Facebook. Celkově lze však hodnotit posun v aktivitě na sociálních sítích pozitivně i vzhledem k rostoucí základně fanoušků.
In my diploma thesis, I deal with social networks - specifically the social networks of the Czech Athletic Federation. It uses them as one of his main communication channels. Several quantitative and qualitative methods were used in the research. The main goal of the resarch was to compare social sites of the Czech Athletics Federation in 2019 and 2022. It was found that the main goal of the Czech Athletic Federation remains the same in the long term - to inform about the results of Czech athletes. Otherwise, however, social networks have undergone a transformation. The biggest difference over the years can be found in Instagram Stories, which the Federation has taken care of and significantly improved them over that three years. Media routines have also changed. Czech Athletics Federation tried to not be outdated, which is why a TikTok account was made and Instagram Reels were regularly created. The biggest failing can be seen in posts on Instagram, which practically copied Facebook. Overall, however, the year-on-year change on social networks can be seen positively, with which corresponds the growth of fans.