Marketingová komunikace DFL a Bundesligy
Marketing communication of the DFL and Bundesliga
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/182458Identifikátory
SIS: 251866
Kolekce
- Kvalifikační práce [18291]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Koblovský, Petr
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Komunikační studia se specializací Marketingová komunikace a public relations
Katedra / ústav / klinika
Katedra marketingové komunikace a public relations
Datum obhajoby
20. 6. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
Bundesliga, DFL, sport, fotbal, sportovní marketingKlíčová slova (anglicky)
Bundesliga, DFL, sport, football, sports marketingBakalářská práce rozebírá sportovní marketingové strategie využívané německou Bundesligou a jejím řídícím orgánem, Deutsche Fußball Liga (DFL), s důrazem na komunikační kanály a srovnávací analýzu s klíčovými evropskými soupeři. V první části práce jsou rozebrány teoretické základy sportovního marketingu, marketingový mix ve sportu a cílové skupiny, poté následuje historický kontext Bundesligy a vzniku DFL. Následně je zkoumána komunikační strategie DFL pro sezónu 2021/22 se zaměřením na kanály, jako jsou sociální sítě, webové stránky, mediální komunikace a DFL Magazin. Je provedeno srovnání marketingových strategií anglické Premier League, španělské La Ligy, italské Serie A a francouzské Ligue 1 s cílem identifikovat jedinečné silné stránky DFL a oblasti, které je možné zlepšit.
This bachelor thesis examines the sports marketing strategies used by the German Bundesliga and its governing body, the Deutsche Fußball Liga (DFL), with an emphasis on communication channels and comparative analysis with key European rivals. The first part of the thesis discusses the theoretical foundations of sports marketing, the marketing mix in sport and target groups, followed by the historical context of the Bundesliga and the establishment of the DFL. Subsequently, the DFL's communication strategy for the 2021/22 season is examined, focusing on channels such as social media, website, media communication and the DFL Magazin. A comparison is made between the marketing strategies of the English Premier League, Spanish La Liga, Italian Serie A and French Ligue 1 to identify the unique strengths of the DFL and potential areas for improvement.