Vnímání značky Balenciaga Generací Z v České republice
Perception of Balenciaga brand by Generation Z in the Czech Republic
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/182472Identifikátory
SIS: 251821
Kolekce
- Kvalifikační práce [18291]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Konrádová, Marcela
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Komunikační studia se specializací Marketingová komunikace a public relations
Katedra / ústav / klinika
Katedra marketingové komunikace a public relations
Datum obhajoby
20. 6. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Generace Z, Luxusní móda, Česká republika, Balenciaga, Marketing luxusních značek, BrandKlíčová slova (anglicky)
Generation Z, Luxury Fashion, Czech republic, Balenciaga, Marketing of luxury brands, BrandBakalářská práce se zabývá charakteristikou a marketingem luxusních módních značek s důrazem na značku Balenciagu a následně zkoumá vnímání značky Generací Z v České republice. Práce začíná úvodem do problematiky a pokračuje analýzou brandu jako klíčového prvku marketingu, charakteristikou luxusních značek, které následně dává do kontextu luxusních módních značek a je popsána marketingová komunikace a public relations luxusních módních značek. Práce následně popisuje vznik, historii a význam značky Balenciaga, a to od doby založení až po současnou éru Demny Gvasalii a u jednotlivých období je rovněž popsána typická klientela a popsána marketingová komunikace a public relations. Následuje praktická část práce popisující důvody zvolení kvalitativního výzkumu ke splnění cílů bakalářské práce, jsou stanoveny metody výzkumu, jeho cíle, výzkumné otázky, je popsán soubor respondentů a znění otázek k hloubkovým rozhovorům. Analytická část se následně zabývá analýzou dat odpovědí vybraných respondentů Generace Z v České republice a pomocí jejich interpretací odpovídá na výzkumné otázky. Práce se snaží pochopit percepci a preferenci Generace Z v kontextu značky Balenciaga, zda Balenciaga ovlivňuje módní preference generace, a jak se marketingová komunikace značky projevuje na vnímání vybraných respondentů...
This bachelor's thesis focuses on the characteristics and marketing of luxury fashion brands, with an emphasis on the Balenciaga brand, and subsequently examines the perception of the brand by Generation Z in the Czech Republic. The work begins with an introduction to the topic and continues with an analysis of the brand as a key element of marketing, the characteristics of luxury brands, which are then put into the context of luxury fashion brands, and describes the marketing communication and public relations of luxury fashion brands. The thesis then describes the origin, history, and significance of the Balenciaga brand, from the time of its foundation to the current era of Demna Gvasalia. The typical clientele, marketing communication, and public relations are described for each period. The practical part of the work follows, describing the reasons for choosing qualitative research to fulfill the goals of the bachelor's thesis, the research methods, objectives, research questions, the set of respondents, and the wording of the questions for in-depth interviews. The analytical part then deals with the analysis of data from the responses of selected Generation Z respondents in the Czech Republic and uses their interpretation to answer the research questions. The work aims to understand the...