Zobrazit minimální záznam

Sexist portrayal of women in marketing communication: differences in the perception of sexist advertising between women and men of generation Z
dc.contributor.advisorRosenfeldová, Jana
dc.creatorBrázdilová, Eva
dc.date.accessioned2023-07-24T18:11:37Z
dc.date.available2023-07-24T18:11:37Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/182485
dc.description.abstractThis bachelor thesis examines the sexist portrayal of women in marketing communication, focusing on whether sexism in advertising is perceived differently by women and men of Generation Z. Despite the significant influence of advertising on social attitudes towards gender, there is a lack of academic texts on how people perceive and respond to sexist advertising. This thesis consists of three parts - theoretical, methodological and research, which provide an overview of the theory of sexism, the different forms of sexist portrayals of women in advertising, means of fighting against sexism and its regulation, research methodology and analysis of research findings. The research was conducted through semi-structured interviews with Generation Z respondents to obtain qualitative data on their views on sexism in advertising. The discussion of the research findings provides insight into the attitudes and perceptions of Generation Z towards sexist portrayals of women in advertising and offers important implications for the advertising industry and society as a whole. The gathered data shows that both genders view sexist portrayal of women in advertising in a similar way, which is negative. The only significant difference was men's lower ability to recognize sexism.en_US
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá sexistickým zobrazením žen v marketingové komunikaci se zaměřením na to, jestli sexismus v reklamě vnímají ženy a muži generace Z rozdílně. Navzdory významnému vlivu reklamy na společenské postoje k genderu existuje poměrně malé množství akademických textů zaměřených na způsob, jak lidé vnímají sexistickou reklamu a jak na ni reagují. Práce se skládá ze tří částí - teoretické, metodologické a výzkumné, které poskytují přehled teorie sexismu, různých forem sexistického zobrazování žen v reklamě, způsobů boje proti sexismu a jeho regulace, metodologie výzkumu a analýzy výsledků výzkumu. Výzkum byl proveden prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů s respondenty z generace Z s cílem získat kvalitativní údaje o jejich názorech na sexismus v reklamě. Diskuse o výsledcích výzkumu poskytuje vhled do postojů a vnímání generace Z vůči sexistickému zobrazování žen v reklamě a nabízí důležité důsledky pro reklamní průmysl a společnost jako celek. Ze získaných dat vyplývá, že obě pohlaví vnímají sexistické zobrazení žen v reklamě podobně, a to negativně. Jediným významnějším rozdílem byla nižší schopnost mužů sexismus rozpoznat.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectSexismen_US
dc.subjectGeneration Zen_US
dc.subjectadvertisingen_US
dc.subjectmarketingen_US
dc.subjectgender stereotypesen_US
dc.subjectsexualizationen_US
dc.subjectobjectificationen_US
dc.subjectbeauty idealen_US
dc.subjectperception of sexismen_US
dc.subjectSexismuscs_CZ
dc.subjectgenerace Zcs_CZ
dc.subjectreklamacs_CZ
dc.subjectmarketingcs_CZ
dc.subjectgenderové stereotypycs_CZ
dc.subjectsexualizacecs_CZ
dc.subjectobjektifikacecs_CZ
dc.subjectideál krásycs_CZ
dc.subjectvnímání sexismucs_CZ
dc.titleSexistické zobrazení žen v marketingové komunikaci: rozdíly ve vnímání sexistické reklamy mezi ženami a muži generace Zcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-06-20
dc.description.departmentKatedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Marketing Communication and Public Relationsen_US
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId251909
dc.title.translatedSexist portrayal of women in marketing communication: differences in the perception of sexist advertising between women and men of generation Zen_US
dc.contributor.refereeHalada, Jan
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineKomunikační studia se specializací Marketingová komunikace a public relationscs_CZ
thesis.degree.disciplineCommunication Studies with specialisation in Marketing Communication and Public Relationsen_US
thesis.degree.programKomunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programCommunication Studiesen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Marketing Communication and Public Relationsen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csKomunikační studia se specializací Marketingová komunikace a public relationscs_CZ
uk.degree-discipline.enCommunication Studies with specialisation in Marketing Communication and Public Relationsen_US
uk.degree-program.csKomunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enCommunication Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce se zabývá sexistickým zobrazením žen v marketingové komunikaci se zaměřením na to, jestli sexismus v reklamě vnímají ženy a muži generace Z rozdílně. Navzdory významnému vlivu reklamy na společenské postoje k genderu existuje poměrně malé množství akademických textů zaměřených na způsob, jak lidé vnímají sexistickou reklamu a jak na ni reagují. Práce se skládá ze tří částí - teoretické, metodologické a výzkumné, které poskytují přehled teorie sexismu, různých forem sexistického zobrazování žen v reklamě, způsobů boje proti sexismu a jeho regulace, metodologie výzkumu a analýzy výsledků výzkumu. Výzkum byl proveden prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů s respondenty z generace Z s cílem získat kvalitativní údaje o jejich názorech na sexismus v reklamě. Diskuse o výsledcích výzkumu poskytuje vhled do postojů a vnímání generace Z vůči sexistickému zobrazování žen v reklamě a nabízí důležité důsledky pro reklamní průmysl a společnost jako celek. Ze získaných dat vyplývá, že obě pohlaví vnímají sexistické zobrazení žen v reklamě podobně, a to negativně. Jediným významnějším rozdílem byla nižší schopnost mužů sexismus rozpoznat.cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis examines the sexist portrayal of women in marketing communication, focusing on whether sexism in advertising is perceived differently by women and men of Generation Z. Despite the significant influence of advertising on social attitudes towards gender, there is a lack of academic texts on how people perceive and respond to sexist advertising. This thesis consists of three parts - theoretical, methodological and research, which provide an overview of the theory of sexism, the different forms of sexist portrayals of women in advertising, means of fighting against sexism and its regulation, research methodology and analysis of research findings. The research was conducted through semi-structured interviews with Generation Z respondents to obtain qualitative data on their views on sexism in advertising. The discussion of the research findings provides insight into the attitudes and perceptions of Generation Z towards sexist portrayals of women in advertising and offers important implications for the advertising industry and society as a whole. The gathered data shows that both genders view sexist portrayal of women in advertising in a similar way, which is negative. The only significant difference was men's lower ability to recognize sexism.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
thesis.grade.codeB
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV