Využívání sociálních sítí jako nových informačních platforem během války na Ukrajině
The use of social media as new information platforms during the war in Ukraine
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/182566Identifikátory
SIS: 252762
Kolekce
- Kvalifikační práce [18291]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Charvát, Jakub
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Žurnalistika se specializací Kulturní žurnalistika
Katedra / ústav / klinika
Katedra žurnalistiky
Datum obhajoby
21. 6. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Dezinformace, sociální sítě, novinář, influencer, občanská žurnalistika, nová média, deprofesionalizaceKlíčová slova (anglicky)
Disinformation, social media, journalist, influencer, citizen journalism, new media, deprofessionalizationDiplomová práce s názvem "Využívání sociálních sítí jako nových informačních platforem během války na Ukrajině" se věnuje primárně sociální síti Twitter a jejímu obsahu. V práci je definován nejen novinář, ale i běžný uživatel a influencer. Autorka se dále věnuje novým žurnalistickým zdrojům, deprofesionalizaci žurnalistiky a problematice sociálních sítí. Práce si klade za cíl zanalyzovat chování a důvody referování o válce na Ukrajině jak ze strany novinářů, tak uživatelů, kteří se novinařinou v běžném životě neživí. Obsahem práce je rovněž analýza twitterových příspěvků všech deseti respondentů z prvních dvou týdnů války. V závěru práce jsou shrnuty nejdůležitější poznatky.
The Diploma thesis titled "The use of social media as new information platforms during the war in Ukraine" is primarily devoted to the Twitter social network and its content. In the diploma work is defines not only a journalist, but also an ordinary user and influencer. The author also focuses on new journalistic sources, the deprofessionalization of journalism and the issue of social media. The thesis aims to analyze the behavior and reasons for reporting on the war in Ukraine by both sides - journalists and ordinary users who do not make a living from journalism. The content of the work is also dedicated to an analysis of the Twitter posts of all ten respondents from the first two weeks of the war. The conclusion summarizes the most important findings.