Žáci se specifickými poruchami chování na základní škole
Pupils with specific behavioral disorders in primary school
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/182655Identifikátory
SIS: 249049
Kolekce
- Kvalifikační práce [23838]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Valenta, Josef
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
15. 6. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
žák|základní škola|specifické poruchy chování|ADHD|ADD|rozhovorKlíčová slova (anglicky)
pupil|primary school|specific behavioral disorders|ADHD|ADD|interviewDiplomová práce s názvem "Žáci se specifickými poruchami chování na základní škole" se věnuje problematice vzdělávání žáků základních škol se specifickými poruchami chování. Práce má teoreticko-empirický charakter, je tak rozdělena na teoretickou a empirickou část. Teoretická část práce je zpracována na základě odborné literatury a zaměřuje se na specifické problémy chování žáků s ADD/ADHD. Empirická část práce shrnuje výsledky výzkumného šetření, které bylo provedeno formou rozhovorů s pedagogy a které se orientovalo na přístup pedagogů ke vzdělávání žáků se syndromem ADHD, na důvody, proč žáci se specifickou poruchou chování selhávají ve školním prospěchu, na postoj pedagogů vůči žákům s ADHD, na hodnocení práce těchto žáků a také na faktory, které pedagogové považují při vzdělávání žáků s ADHD za klíčové.
Diploma thesis called "Students with specific behavioral disorders in primary school" is devoted to the issue of education of primary school pupils with specific behavioral disorders. The work has a theoretical-empirical character, so it is divided into a theoretical and an empirical part. The theoretical part of the work is elaborated on the basis of professional literature and focuses on the specific behavioral problems of pupils with ADD/ADHD. The empirical part of the work summarizes the results of a research study that was conducted in the form of interviews with pedagogues and which focused on the approach of pedagogues to the education of pupils with ADHD syndrome, the reasons why pupils with a specific behavior disorder fail in school, and the attitude of pedagogues towards pupils with ADHD, evaluation of the work of these pupils and also on the factors that pedagogues consider to be key in the education of pupils with ADHD.