Zobrazit minimální záznam

Specifics of work with children in foster care during the educational process at primary school
dc.contributor.advisorKomárková, Tereza
dc.creatorMužíková, Michaela
dc.date.accessioned2023-07-24T17:57:20Z
dc.date.available2023-07-24T17:57:20Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/182659
dc.description.abstractThe Diploma Thesis focuses on the issue of children in foster care and the specifics of pedagogical work in elementary school. The theoretical part is divided into four chapters. The first chapter describes the system of substitute family care and the definition of foster care, the second chapter describes foster care in the Czech Republic, while the third chapter focuses on child in foster care and its possible specific manifestations. The fourth chapter provides an insight into the issue of education and possible specifics during the upbringing and education of children in foster care at elementary school. The practical part follows up on the theoretical part and focuses on qualitative research mapping the implementation of upbringing and education of children in foster care at elementary school. The goal of the research is to find out how the specifics of children in foster care are taken into account during the educational process at elementary schools. The research has the form of case studies. The employed data collection method was semi- structured interviews. The interviews revealed that foster care and child support can have a positive effect, among other things, on school achievements. A pupil brought up in foster care does not have to show any problematic or specific tendencies during...en_US
dc.description.abstractDiplomová práce je zaměřena na problematiku dětí v pěstounské péči a specifika pedagogické práce na základní škole. Teoretická část je rozdělena do čtyř kapitol. První kapitola popisuje systém náhradní rodinné péče a vymezení pěstounské péče, druhá kapitola popisuje pěstounství v České republice, třetí kapitola je zaměřena na dítě v pěstounské péči a na jeho možné specifické projevy. Čtvrtá kapitola poskytuje vhled do problematiky školství a možných specifik během výchovy a vzdělávání dětí v pěstounské péči na základní škole. Praktická část navazuje na teoretickou část a je zaměřena na kvalitativní výzkum zmapování realizace výchovy a vzdělávání dětí v pěstounské péči na základní škole. Cílem výzkumné části je zjistit, jak jsou zohledňována specifika dětí v pěstounské péči během výchovně vzdělávacího procesu na základních školách. Výzkum byl realizován pomocí případových studií. Metodou sběru dat byly polostrukturované rozhovory a analýza dokumentů. Z rozhovorů vyplynulo, že pěstounská péče a podpora dítěte může mít pozitivní vliv mimo jiné na školní úspěšnost. Žák vychovávaný v pěstounské péči nemusí vykazovat žádné problematické či specifické tendence během výchovně vzdělávacího procesu ve škole, ovšem je možné sledovat i opačné situace a pak je vhodné jejich včasné zachycení a řešení. Významným...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjecteducation|foster care|foster parent|school|upbringing|neglecten_US
dc.subjectnáhradní rodinná péče|pěstounská péče|pěstoun|škola|výchova|vzdělávání|zanedbánícs_CZ
dc.titleSpecifika práce s dětmi v pěstounské péči během výchovně vzdělávacího procesu na základní školecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-06-13
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId255202
dc.title.translatedSpecifics of work with children in foster care during the educational process at primary schoolen_US
dc.contributor.refereeSedláčková, Daniela
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSocial Educationen_US
thesis.degree.programSociální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSocial Educationen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSocial Educationen_US
uk.degree-program.csSociální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSocial Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce je zaměřena na problematiku dětí v pěstounské péči a specifika pedagogické práce na základní škole. Teoretická část je rozdělena do čtyř kapitol. První kapitola popisuje systém náhradní rodinné péče a vymezení pěstounské péče, druhá kapitola popisuje pěstounství v České republice, třetí kapitola je zaměřena na dítě v pěstounské péči a na jeho možné specifické projevy. Čtvrtá kapitola poskytuje vhled do problematiky školství a možných specifik během výchovy a vzdělávání dětí v pěstounské péči na základní škole. Praktická část navazuje na teoretickou část a je zaměřena na kvalitativní výzkum zmapování realizace výchovy a vzdělávání dětí v pěstounské péči na základní škole. Cílem výzkumné části je zjistit, jak jsou zohledňována specifika dětí v pěstounské péči během výchovně vzdělávacího procesu na základních školách. Výzkum byl realizován pomocí případových studií. Metodou sběru dat byly polostrukturované rozhovory a analýza dokumentů. Z rozhovorů vyplynulo, že pěstounská péče a podpora dítěte může mít pozitivní vliv mimo jiné na školní úspěšnost. Žák vychovávaný v pěstounské péči nemusí vykazovat žádné problematické či specifické tendence během výchovně vzdělávacího procesu ve škole, ovšem je možné sledovat i opačné situace a pak je vhodné jejich včasné zachycení a řešení. Významným...cs_CZ
uk.abstract.enThe Diploma Thesis focuses on the issue of children in foster care and the specifics of pedagogical work in elementary school. The theoretical part is divided into four chapters. The first chapter describes the system of substitute family care and the definition of foster care, the second chapter describes foster care in the Czech Republic, while the third chapter focuses on child in foster care and its possible specific manifestations. The fourth chapter provides an insight into the issue of education and possible specifics during the upbringing and education of children in foster care at elementary school. The practical part follows up on the theoretical part and focuses on qualitative research mapping the implementation of upbringing and education of children in foster care at elementary school. The goal of the research is to find out how the specifics of children in foster care are taken into account during the educational process at elementary schools. The research has the form of case studies. The employed data collection method was semi- structured interviews. The interviews revealed that foster care and child support can have a positive effect, among other things, on school achievements. A pupil brought up in foster care does not have to show any problematic or specific tendencies during...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV