dc.contributor.advisor | Komárková, Tereza | |
dc.creator | Mužíková, Michaela | |
dc.date.accessioned | 2023-07-24T17:57:20Z | |
dc.date.available | 2023-07-24T17:57:20Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/182659 | |
dc.description.abstract | The Diploma Thesis focuses on the issue of children in foster care and the specifics of pedagogical work in elementary school. The theoretical part is divided into four chapters. The first chapter describes the system of substitute family care and the definition of foster care, the second chapter describes foster care in the Czech Republic, while the third chapter focuses on child in foster care and its possible specific manifestations. The fourth chapter provides an insight into the issue of education and possible specifics during the upbringing and education of children in foster care at elementary school. The practical part follows up on the theoretical part and focuses on qualitative research mapping the implementation of upbringing and education of children in foster care at elementary school. The goal of the research is to find out how the specifics of children in foster care are taken into account during the educational process at elementary schools. The research has the form of case studies. The employed data collection method was semi- structured interviews. The interviews revealed that foster care and child support can have a positive effect, among other things, on school achievements. A pupil brought up in foster care does not have to show any problematic or specific tendencies during... | en_US |
dc.description.abstract | Diplomová práce je zaměřena na problematiku dětí v pěstounské péči a specifika pedagogické práce na základní škole. Teoretická část je rozdělena do čtyř kapitol. První kapitola popisuje systém náhradní rodinné péče a vymezení pěstounské péče, druhá kapitola popisuje pěstounství v České republice, třetí kapitola je zaměřena na dítě v pěstounské péči a na jeho možné specifické projevy. Čtvrtá kapitola poskytuje vhled do problematiky školství a možných specifik během výchovy a vzdělávání dětí v pěstounské péči na základní škole. Praktická část navazuje na teoretickou část a je zaměřena na kvalitativní výzkum zmapování realizace výchovy a vzdělávání dětí v pěstounské péči na základní škole. Cílem výzkumné části je zjistit, jak jsou zohledňována specifika dětí v pěstounské péči během výchovně vzdělávacího procesu na základních školách. Výzkum byl realizován pomocí případových studií. Metodou sběru dat byly polostrukturované rozhovory a analýza dokumentů. Z rozhovorů vyplynulo, že pěstounská péče a podpora dítěte může mít pozitivní vliv mimo jiné na školní úspěšnost. Žák vychovávaný v pěstounské péči nemusí vykazovat žádné problematické či specifické tendence během výchovně vzdělávacího procesu ve škole, ovšem je možné sledovat i opačné situace a pak je vhodné jejich včasné zachycení a řešení. Významným... | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | education|foster care|foster parent|school|upbringing|neglect | en_US |
dc.subject | náhradní rodinná péče|pěstounská péče|pěstoun|škola|výchova|vzdělávání|zanedbání | cs_CZ |
dc.title | Specifika práce s dětmi v pěstounské péči během výchovně vzdělávacího procesu na základní škole | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2023 | |
dcterms.dateAccepted | 2023-06-13 | |
dc.description.department | Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.department | Department of Education | en_US |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 255202 | |
dc.title.translated | Specifics of work with children in foster care during the educational process at primary school | en_US |
dc.contributor.referee | Sedláčková, Daniela | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Sociální pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Social Education | en_US |
thesis.degree.program | Sociální pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Social Education | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra pedagogiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Education | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Sociální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Social Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Sociální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Social Education | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce je zaměřena na problematiku dětí v pěstounské péči a specifika pedagogické práce na základní škole. Teoretická část je rozdělena do čtyř kapitol. První kapitola popisuje systém náhradní rodinné péče a vymezení pěstounské péče, druhá kapitola popisuje pěstounství v České republice, třetí kapitola je zaměřena na dítě v pěstounské péči a na jeho možné specifické projevy. Čtvrtá kapitola poskytuje vhled do problematiky školství a možných specifik během výchovy a vzdělávání dětí v pěstounské péči na základní škole. Praktická část navazuje na teoretickou část a je zaměřena na kvalitativní výzkum zmapování realizace výchovy a vzdělávání dětí v pěstounské péči na základní škole. Cílem výzkumné části je zjistit, jak jsou zohledňována specifika dětí v pěstounské péči během výchovně vzdělávacího procesu na základních školách. Výzkum byl realizován pomocí případových studií. Metodou sběru dat byly polostrukturované rozhovory a analýza dokumentů. Z rozhovorů vyplynulo, že pěstounská péče a podpora dítěte může mít pozitivní vliv mimo jiné na školní úspěšnost. Žák vychovávaný v pěstounské péči nemusí vykazovat žádné problematické či specifické tendence během výchovně vzdělávacího procesu ve škole, ovšem je možné sledovat i opačné situace a pak je vhodné jejich včasné zachycení a řešení. Významným... | cs_CZ |
uk.abstract.en | The Diploma Thesis focuses on the issue of children in foster care and the specifics of pedagogical work in elementary school. The theoretical part is divided into four chapters. The first chapter describes the system of substitute family care and the definition of foster care, the second chapter describes foster care in the Czech Republic, while the third chapter focuses on child in foster care and its possible specific manifestations. The fourth chapter provides an insight into the issue of education and possible specifics during the upbringing and education of children in foster care at elementary school. The practical part follows up on the theoretical part and focuses on qualitative research mapping the implementation of upbringing and education of children in foster care at elementary school. The goal of the research is to find out how the specifics of children in foster care are taken into account during the educational process at elementary schools. The research has the form of case studies. The employed data collection method was semi- structured interviews. The interviews revealed that foster care and child support can have a positive effect, among other things, on school achievements. A pupil brought up in foster care does not have to show any problematic or specific tendencies during... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |