dc.contributor.advisor | Komárková, Tereza | |
dc.creator | Urbanová, Kateřina | |
dc.date.accessioned | 2023-08-30T06:31:54Z | |
dc.date.available | 2023-08-30T06:31:54Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/182669 | |
dc.description.abstract | Magisterská diplomová práce pojednává o uplatnění potenciálu nadaných žáků ve prospěch komunity školy a jich samých. Záměrem autorky je zjistit, jak školy s potenciálem nadaných pracují. Hlavním cílem práce je nalézt příležitosti, které poskytují školy nadaným žákům, aby mohli přispět svým potenciálem ostatním a obohatit sebe samé. Konkrétně se zaměřuje na rozvoj sociálních a emocionálních dovedností, které jsou vnímány jako velmi významné pro harmonický vývoj jejich osobnosti a pro manifestaci potenciálu ve prospěch společenství školy. Dále na formy a metody, které jsou ve vybraných školách využívány k uplatnění potenciálu nadaných žáků. Teoretická část práce poskytuje základní informace, které tvoří výchozí rámec dané problematiky. Empirická část prezentuje závěry kvalitativního výzkumu, do kterého byly zařazeny čtyři školy z různých krajů České republiky. Data byla získávána skrze polostrukturovaný rozhovor a analyzována využitím interpretativní fenomenologické analýzy. Výsledky výzkumu umožňují nahlédnout do hlubších souvislostí uplatnění potenciálu nadaných žáků. Zprostředkovávají zažívané zkušenosti účastníků výzkumu a poskytují náhled na to, jak vybrané školy v praxi pracují s nadanými žáky. Klíčová slova nadání, škola, nadaný žák, výchova, potenciál nadaných žáků, uplatnění potenciálu | cs_CZ |
dc.description.abstract | This Master's diploma thesis discusses utilizing the potential of gifted students for the benefit of the school community and themselves. The author's intention is to find out how schools work with the potential of gifted students. The main goal of this thesis is to discover the opportunities provided by schools to gifted students so that they can enrich their school, wider community and also themselves. The thesis focuses specifically on the development of social and emotional skills of gifted students, which could represent limits to realizing their potential. Also, the forms and methods that are used in selected schools to realize the potential of gifted students. The theoretical part of the thesis provides basic information that forms the initial framework of the given issue. The empirical part presents the conclusions of qualitative research, which included four schools from different regions of the Czech Republic. Data were obtained through a semi- structured interview and analyzed using via interpretive phenomenological analysis. The results of the research allow look into the deeper contexts on the development of gifted students' potential. They convey the lived experience of research participants and provide an insight into how selected schools work with gifted students in practice.... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | giftedness|school|gifted student|education|potential of gifted students|utilizing the potential | en_US |
dc.subject | nadání|škola|nadaný žák|výchova|potenciál nadaných žáků|uplatnění potenciálu | cs_CZ |
dc.title | Využití potenciálu nadaných žáků ve vztahu k nim samým a ke škole | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2023 | |
dcterms.dateAccepted | 2023-06-15 | |
dc.description.department | Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.department | Department of Education | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.identifier.repId | 240429 | |
dc.title.translated | Utilizing the Potential of Gifted Pupils for the Benefit of the School Community and Themselves | en_US |
dc.contributor.referee | Koťa, Jaroslav | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Education | en_US |
thesis.degree.discipline | Pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Education | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra pedagogiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Education | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Education | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Magisterská diplomová práce pojednává o uplatnění potenciálu nadaných žáků ve prospěch komunity školy a jich samých. Záměrem autorky je zjistit, jak školy s potenciálem nadaných pracují. Hlavním cílem práce je nalézt příležitosti, které poskytují školy nadaným žákům, aby mohli přispět svým potenciálem ostatním a obohatit sebe samé. Konkrétně se zaměřuje na rozvoj sociálních a emocionálních dovedností, které jsou vnímány jako velmi významné pro harmonický vývoj jejich osobnosti a pro manifestaci potenciálu ve prospěch společenství školy. Dále na formy a metody, které jsou ve vybraných školách využívány k uplatnění potenciálu nadaných žáků. Teoretická část práce poskytuje základní informace, které tvoří výchozí rámec dané problematiky. Empirická část prezentuje závěry kvalitativního výzkumu, do kterého byly zařazeny čtyři školy z různých krajů České republiky. Data byla získávána skrze polostrukturovaný rozhovor a analyzována využitím interpretativní fenomenologické analýzy. Výsledky výzkumu umožňují nahlédnout do hlubších souvislostí uplatnění potenciálu nadaných žáků. Zprostředkovávají zažívané zkušenosti účastníků výzkumu a poskytují náhled na to, jak vybrané školy v praxi pracují s nadanými žáky. Klíčová slova nadání, škola, nadaný žák, výchova, potenciál nadaných žáků, uplatnění potenciálu | cs_CZ |
uk.abstract.en | This Master's diploma thesis discusses utilizing the potential of gifted students for the benefit of the school community and themselves. The author's intention is to find out how schools work with the potential of gifted students. The main goal of this thesis is to discover the opportunities provided by schools to gifted students so that they can enrich their school, wider community and also themselves. The thesis focuses specifically on the development of social and emotional skills of gifted students, which could represent limits to realizing their potential. Also, the forms and methods that are used in selected schools to realize the potential of gifted students. The theoretical part of the thesis provides basic information that forms the initial framework of the given issue. The empirical part presents the conclusions of qualitative research, which included four schools from different regions of the Czech Republic. Data were obtained through a semi- structured interview and analyzed using via interpretive phenomenological analysis. The results of the research allow look into the deeper contexts on the development of gifted students' potential. They convey the lived experience of research participants and provide an insight into how selected schools work with gifted students in practice.... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |
dc.identifier.lisID | 9925841593006986 | |