Zobrazit minimální záznam

Hight School Students as Teachers or Else the Benefits of Reverse Roles in the Lessons of English Language
dc.contributor.advisorKomárková, Tereza
dc.creatorMeikle, Soňa
dc.date.accessioned2023-07-24T13:52:28Z
dc.date.available2023-07-24T13:52:28Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/182695
dc.description.abstract(in English) This diploma thesis focuses on the use of reversed roles in the classes of English language at the secondary technical school. It aims to outline the benefits and possible disadvantages of the method which involves the exchange of roles between student and teacher from the teaching pupil's point of view as well as the perspective of his/her learners. Associated sub-objectives have been determined in order to find out the degree of motivation and willingness of the pupils to accept their new role, the influence of a changed perspective on perceiving the subject matter and the teacher's position in the educational process. The purpose of the thesis is to find out whether this method could be utilized to revitalize the teaching process, activate students during their classes, increase their motivation while learning the subject matter in an alternative way and improve their skills and competencies. Last but not least, there is a presumption of a benefit for the educationalist who, due to exchanged roles, can take a closer look into the needs and preferences of his/her pupils. For the purpose of the research, a qualitative approach has been chosen which will be preceded by the study of theoretical sources and their selection in compliance with the aim of the thesis. The data shall be...en_US
dc.description.abstract(česky) Diplomová práce se zaměřuje na využití obrácených rolí v hodinách angličtiny na střední odborné škole. Cílem diplomové práce je zjistit přínosy a případné nevýhody metody výměny rolí mezi studentem a učitelem z pohledu žáka v pozici vyučujícího i z hlediska jeho posluchačů. Dílčími výzkumnými cíli jsou prověření míry motivace a ochoty žáků přijmout novou roli, vliv změněné perspektivy na vnímání učiva a pozice učitele ve výchovně- vzdělávacím procesu. Smyslem práce je zjistit možné využití této výukové metody coby nástroje pro oživení výuky, aktivizaci studentů v hodinách, zvýšení jejich motivace při osvojování učiva alternativním způsobem a zdokonalení jejich dovedností a kompetencí. V neposlední řadě je předpokládán přínos také pro pedagoga, kterému se vlivem výměny rolí dostane příležitosti blíže nahlédnout do potřeb a preferencí žáků. Pro účely práce byl zvolen kvalitativní výzkum, kterému bude předcházet studium teoretických zdrojů a jejich výběr v souladu se záměrem práce. Sběr dat bude realizován prostřednictvím dotazníků, pozorování a rozhovoru na vzorku studentů 3. ročníku střední odborné školy. Výzkum bude uzavírat analýza získaných dat. Součástí práce budou konkrétní závěry a doporučení pro praxi. Klíčová slova (česky) převrácená třída, vrstevnická výuka, vrstevnické...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectflipped classroom|peer instruction|peer coteaching|reversed roles|motivation in learning|innovation in teaching|skills and competenciesen_US
dc.subjectpřevrácená třída|vrstevnická výuka|vrstevnické spoluvyučování|obrácení rolí|motivace ve výuce|inovace ve výuce|přístup zaměřený na žáka|dovednosti a kompetencecs_CZ
dc.titleStředoškolský student učitelem aneb přínos obrácených rolí ve výuce angličtinycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-06-15
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId249675
dc.title.translatedHight School Students as Teachers or Else the Benefits of Reverse Roles in the Lessons of English Languageen_US
dc.contributor.refereeValenta, Josef
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.cs(česky) Diplomová práce se zaměřuje na využití obrácených rolí v hodinách angličtiny na střední odborné škole. Cílem diplomové práce je zjistit přínosy a případné nevýhody metody výměny rolí mezi studentem a učitelem z pohledu žáka v pozici vyučujícího i z hlediska jeho posluchačů. Dílčími výzkumnými cíli jsou prověření míry motivace a ochoty žáků přijmout novou roli, vliv změněné perspektivy na vnímání učiva a pozice učitele ve výchovně- vzdělávacím procesu. Smyslem práce je zjistit možné využití této výukové metody coby nástroje pro oživení výuky, aktivizaci studentů v hodinách, zvýšení jejich motivace při osvojování učiva alternativním způsobem a zdokonalení jejich dovedností a kompetencí. V neposlední řadě je předpokládán přínos také pro pedagoga, kterému se vlivem výměny rolí dostane příležitosti blíže nahlédnout do potřeb a preferencí žáků. Pro účely práce byl zvolen kvalitativní výzkum, kterému bude předcházet studium teoretických zdrojů a jejich výběr v souladu se záměrem práce. Sběr dat bude realizován prostřednictvím dotazníků, pozorování a rozhovoru na vzorku studentů 3. ročníku střední odborné školy. Výzkum bude uzavírat analýza získaných dat. Součástí práce budou konkrétní závěry a doporučení pro praxi. Klíčová slova (česky) převrácená třída, vrstevnická výuka, vrstevnické...cs_CZ
uk.abstract.en(in English) This diploma thesis focuses on the use of reversed roles in the classes of English language at the secondary technical school. It aims to outline the benefits and possible disadvantages of the method which involves the exchange of roles between student and teacher from the teaching pupil's point of view as well as the perspective of his/her learners. Associated sub-objectives have been determined in order to find out the degree of motivation and willingness of the pupils to accept their new role, the influence of a changed perspective on perceiving the subject matter and the teacher's position in the educational process. The purpose of the thesis is to find out whether this method could be utilized to revitalize the teaching process, activate students during their classes, increase their motivation while learning the subject matter in an alternative way and improve their skills and competencies. Last but not least, there is a presumption of a benefit for the educationalist who, due to exchanged roles, can take a closer look into the needs and preferences of his/her pupils. For the purpose of the research, a qualitative approach has been chosen which will be preceded by the study of theoretical sources and their selection in compliance with the aim of the thesis. The data shall be...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV