Evaluace projektu prevence kyberšikany DigiStories
Evaluation of the DigiStories cyberbullying prevention project
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/182763Identifikátory
SIS: 241527
Kolekce
- Kvalifikační práce [23838]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Schubertová, Karolína
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Informace, média a knižní kultura
Katedra / ústav / klinika
Ústav informačních studií a knihovnictví
Datum obhajoby
12. 6. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Evaluace|Digistories|kyberšikana|prevence kyberšikany|preventivní programyKlíčová slova (anglicky)
Evaluation|Digistories|cyberbullying|prevention of cyberbullying|prevention programsNázev práce: Evaluace projektu prevence kyberšikany DigiStories Klíčová slova: Digitální technologie, DigiStories, děti, základní škola, kyberšikana, kyberstalking, kybergrooming, sexting, prevence. Abstrakt: Tato diplomová práce se zabývá projektem prevence kyberšikany DigiStories. Teoretická část je rozdělena do deseti kapitol, ve kterých autorka postupně představila definici kyberšikany, vztek mezi tradiční šikanou a kyberšikanou. V dalších kapitolách představila znaky a prostředky kyberšikany, její druhy a aktéry celého problému. Následně autorka rozebrala epidemiologická data kyberšikany možnosti jejího řešení. Několik dalších projektů prevence a možnosti jejich evaluací. Projekt DigiStories byl na vybraných školách hodnocen prostřednictvím dotazníkového šetření. Tyto evaluace byly následně autorkou vyhodnoceny v praktické části. Cílem práce bylo představit a prezentovat koncepci projektu prevence kyberšikany DigiStories a stanovit jeho úspěšnost na školách u dětí věku druhého stupně základní školy.
Title: Evaluation of the DigiStories cyberbullying prevention project Keywords: Digital technologies, DigiStories, children, elementary school, cyberbullying, cyberstalking, cybergrooming, sexting, prevention. Abstract: This thesis deals with the DigiStories cyberbullying prevention project. The theoretical part is divided into ten chapters, in which the author gradually presented the definition of cyberbullying, anger between traditional bullying and cyberbullying. In other chapters, she presented the signs and means of cyberbullying, its types and actors of the whole problem. Subsequently, the author analyzed the epidemiological data of cyberbullying and the possibilities of its solution. Several other prevention projects and their evaluation options. The DigiStories project was evaluated at selected schools through a questionnaire survey. These evaluations were then practically evaluated by the author in a section. The aim of the thesis was to introduce and present the concept of the DigiStories cyberbullying prevention project and to determine its success in schools with children of the second grade of elementary school.