Generace Z a digitální práce
Generation Z and Digital Work
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/182801Identifiers
Study Information System: 251100
Collections
- Kvalifikační práce [18324]
Author
Advisor
Referee
Wolák, Radim
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Media Studies
Department
Department of Media Studies
Date of defense
23. 6. 2023
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Generace Z, digitální práce, syndrom vyhoření, workoholismus, ageismus, mezigenerační rozdílyKeywords (English)
Generation Z, digital work, Burn-out, workaholism, ageism, intergenerational differencesDiplomová práce Generace Z a digitální práce se zabývá aktuálně probíhajícím nástupem generace osob narozených v období 1995-2012 do pracovního prostředí. Specifika přístupu Generace Z k digitální práci jsou zkoumána jak v souvislosti se způsobem využívání digitálních komunikačních technologií, tak v ohledu prožívání stresu a vnímání spolupráce se zástupci starších generací. Provedený kvalitativní výzkum má za cíl poskytnout vhled do způsobu výkonu digitální práce Generací Z i jejího uvažování nad souvisejícími tématy.
The Generation Z and digital work diploma thesis examines the currently ongoing entry of individuals born between 1995 and 2012 into the work environment. The specifics of Generation Z's approach to digital work are examined in terms of their use of digital communication technologies, their experience of stress and perception of collaboration with older generations. The conducted qualitative research aims to provide insight into the way digital work is performed and seen by Generation Z.