Návrh marketingové strategie pro začínající e-shop odborného vydavatelství a nakladatelství Knihy Togga
Proposal of marketing strategy for new e-commerce of Knihy Togga publisher
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/182808Identifiers
Study Information System: 251496
Collections
- Kvalifikační práce [18324]
Author
Advisor
Referee
Halada, Jan
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Media Studies
Department
Department of Media Studies
Date of defense
23. 6. 2023
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Marketing, on-line marketing, elektronický obchod, Google Ads, Sklik, Meta, pay per click, reklamaKeywords (English)
Marketing, on-line marketing, e-shop, Google Ads, Sklik, Meta, pay per click, advertisingTato diplomová práce s názvem Návrh marketingové strategie pro začínající e-shop odborného vydavatelství a nakladatelství Knihy Togga, se zabývá aktivním nastavením základních kampaní, které by měly být naprostým základem pro provozování elektronického obchodu. Je rozdělená na teoretickou a praktickou část. Teoretická část práce vysvětluje čtenářům pojmy jako marketingová komunikace, marketingový plán a také stručně popisuje reklamu jako celek. Dále podrobněji představuje jednotlivé formy internetové reklamy, které jsou použity v rámci praktické části a také jak funguje obchodování na internetu v rámci elektronického obchodu. Praktická část diplomové práce představuje v jednotlivých kapitolách a podkapitolách původní stav marketingové komunikace podniku Knihy Togga a také vysvětluje nastavování kampaní nových a jejich konkrétní nastavování v rámci jednotlivých služeb, které jsou pro takové úpravy běžné či typické. Dále v praktické části je uvedeno, jak bylo postupováno v rámci plnění marketingových cílů a rozložení takových cílů do více variant. V neposlední řadě v praktické části práce představuje konkrétní výsledky kampaní a reklam, které byly spuštěny v rámci předem stanoveného harmonogramu. Na konci praktické části je kapitola, která shrne veškeré výsledky a na základě sesbíraných dat poskytne...
This master's thesis titled "Proposal of a marketing strategy for the specialized publishing e-shop of the Knihy Togga" deals with the active setup of basic campaigns that should serve as the foundation for those companies, that are operating an online store. It is divided into theoretical and practical part. The theoretical part of the thesis explains concepts such as marketing communication, marketing plan, and provides an overview of advertising. It further presents in various forms of internet advertising that are used in the practical part, and how online trading works within the framework of e-commerce. The practical part of the master's thesis presents the original state of marketing communication of Knihy Togga in individual chapters and also explains the setup of new campaigns and their specific configuration in various interfaces, which are common or typical for the campaign set ups. Furthermore, the practical part describes how the fulfillment of marketing objectives was approached and how these objectives were distributed into multiple variants. The practical part of the thesis also presents the specific results of campaigns and advertisements that were launched according to the predetermined schedule. At the end of the practical part, there is a chapter that summarizes all the results...