Zobrazit minimální záznam

Analysis of political communication on social networks during the election of the president of the Czech Republic in 2023
dc.contributor.advisorNečas, Vlastimil
dc.creatorHelmich, Daniel
dc.date.accessioned2023-07-24T20:16:47Z
dc.date.available2023-07-24T20:16:47Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/182842
dc.description.abstractThis thesis focuses on the political communication of selected candidates for the office of the President of the Czech Republic at the end of the pre-election period on the social networks Facebook and Twitter. The selected candidates include Danuše Nerudová, Andrej Babiš and Petr Pavel, who had the highest electoral potential at the end of the election. The thesis aims to describe and analyse their political communication on social networks, with the analysis of personalisation and negative political communication in the posts being the core themes of the thesis. In the theoretical part, personalisation and negative political communication are set in a broader framework of knowledge, based on the development of political communication and its current trends. Based on the results of the thesis, the ways of conducting political communication of selected candidates are further compared in relation to the thematic focus of the analysis. A quantitative content analysis of the selected social networks of the three political candidates was determined for this research, which provides answers to the set research questions and hypotheses.en_US
dc.description.abstractPředkládaná diplomová práce se zaměřuje na politickou komunikaci vybraných kandidátů na funkci prezidenta České republiky v závěru předvolebního období, a to na sociálních sítích Facebook a Twitter. Mezi vybrané kandidáty patří Danuše Nerudová, Andrej Babiš a Petr Pavel, kteří v měli v závěru voleb největší volební potenciál. Diplomová práce si klade za cíl popsat a analyzovat jejich politickou komunikaci na sociálních sítích, přičemž stěžejními tématy práce je analýza personalizace a negativní politické komunikace v příspěvcích. V teoretické části je personalizace a negativní politická komunikace zasazena do širšího rámce poznatků, které vycházejí z vývoje politické komunikace a jejích současných trendů. Na základě výsledků práce jsou dále porovnávány způsoby vedení politické komunikace vybraných kandidátů, a to v souvislosti s tematickým zaměřením analýzy. Pro tento výzkum byla určena kvantitativní obsahová analýza vybraných sociálních sítí tří politických kandidátů, jež zajišťuje odpovědi na stanovené výzkumné otázky a hypotézy.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectnegativityen_US
dc.subjectpolitical communicationen_US
dc.subjectpersonalizationen_US
dc.subjectquantitative content analysisen_US
dc.subjectsocial networksen_US
dc.subjectnegativitacs_CZ
dc.subjectpolitická komunikacecs_CZ
dc.subjectpersonalizacecs_CZ
dc.subjectkvantitativní obsahová analýzacs_CZ
dc.subjectsociální sítěcs_CZ
dc.titleAnalýza politické komunikace na sociálních sítích během volby prezidenta České republiky v roce 2023cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-06-23
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId237903
dc.title.translatedAnalysis of political communication on social networks during the election of the president of the Czech Republic in 2023en_US
dc.contributor.refereeKřeček, Jan
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMediální studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPředkládaná diplomová práce se zaměřuje na politickou komunikaci vybraných kandidátů na funkci prezidenta České republiky v závěru předvolebního období, a to na sociálních sítích Facebook a Twitter. Mezi vybrané kandidáty patří Danuše Nerudová, Andrej Babiš a Petr Pavel, kteří v měli v závěru voleb největší volební potenciál. Diplomová práce si klade za cíl popsat a analyzovat jejich politickou komunikaci na sociálních sítích, přičemž stěžejními tématy práce je analýza personalizace a negativní politické komunikace v příspěvcích. V teoretické části je personalizace a negativní politická komunikace zasazena do širšího rámce poznatků, které vycházejí z vývoje politické komunikace a jejích současných trendů. Na základě výsledků práce jsou dále porovnávány způsoby vedení politické komunikace vybraných kandidátů, a to v souvislosti s tematickým zaměřením analýzy. Pro tento výzkum byla určena kvantitativní obsahová analýza vybraných sociálních sítí tří politických kandidátů, jež zajišťuje odpovědi na stanovené výzkumné otázky a hypotézy.cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis focuses on the political communication of selected candidates for the office of the President of the Czech Republic at the end of the pre-election period on the social networks Facebook and Twitter. The selected candidates include Danuše Nerudová, Andrej Babiš and Petr Pavel, who had the highest electoral potential at the end of the election. The thesis aims to describe and analyse their political communication on social networks, with the analysis of personalisation and negative political communication in the posts being the core themes of the thesis. In the theoretical part, personalisation and negative political communication are set in a broader framework of knowledge, based on the development of political communication and its current trends. Based on the results of the thesis, the ways of conducting political communication of selected candidates are further compared in relation to the thematic focus of the analysis. A quantitative content analysis of the selected social networks of the three political candidates was determined for this research, which provides answers to the set research questions and hypotheses.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
thesis.grade.codeB
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV