Komparativní analýza zpravodajských relací v České televizi a TV Nova v době požáru v Českém Švýcarsku
Comparative analysis of News Broadcasting on Czech Television and TV Nova during the fire in Bohemian Switzerland
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/182897Identifikátory
SIS: 251375
Kolekce
- Kvalifikační práce [18291]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Štoll, Martin
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
26. 6. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Kampaňovitost, zpravodajské relace, zpravodajství, Televize Nova, Česká televize, požár v Českém ŠvýcarskuKlíčová slova (anglicky)
Campaignibility, news broadcasting, news, Television Nova, Czech Television, fire in Bohemian SwitzerlandDiplomová práce se zaměřuje na komparaci poledních a večerních zpravodajských šotů v České televizi a TV Nova. Cílem je zjistit, kolik času z celé relace je ve vysílání věnováno požáru v Českém Švýcarsku, který patří mezi největší a nejhorší požáry na území České republiky. Zkoumáme období od vypuknutí požáru po dobu přibližně týdne, kdy se situace na místě nadále vyvíjí (přesněji 24.7. - 31.7.2022). Analyzujeme tyto relace: Události a Televizní noviny, Zprávy ve 12 a Polední Televizní noviny. Využijeme metodu kvantitativní analýzy, která nám poskytne jasné, přesné a zpětně ověřitelné výsledky. Kromě numerické analýzy se také zaměříme na pořadí jednotlivých zpráv ve vysílání a srovnáme události v Českém Švýcarsku s jinými událostmi, které se udály doma i ve světě. Cílem je zjistit, zda média podléhají kampaňovitosti, to znamená, že média favorizují konkrétní téma před jinými bez ohledu na jejich skutečný význam. Výsledky práce by se daly v budoucnu využít k dalším analýzám, které by mohly zahrnovat delší výzkumné období a více typů médií.
The thesis focuses on the comparison of noon and evening news spots in Czech Television and TV Nova. The aim is to find out how much broadcasting time is devoted to the fire in Bohemian Switzerland, which is considered to be one of the largest and worst fires in the Czech Republic. We examine the period from the outbreak of the fire for approximately a week, when the situation is still on going (more precisely 24.7. - 31.7.2022). We analyze the following sessions: Události and Televizní noviny, Zprávy ve 12 and Polední Televizní noviny. We will use a quantitative analysis to provide clear, accurate and verifiable results. In addition to numerical analysis, we will also focus on the order of individual news items in the broadcast and compare events in Bohemian Switzerland with other events that have occurred in Czech Republic and around the world. The aim is to determine whether the media is subject to campaignibility, which means that media favors a particular issue over others, regardless of their actual importance. The results of this thesis could be used for further analyses in the future, which could include a larger research period and more media types.