Strategický přístup luxusních módních značek k padělanému zboží
The stratiec approach of luxury fashion brands to counterfeit goods
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/182943Identifikátory
SIS: 251582
Kolekce
- Kvalifikační práce [18291]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Koudelková, Petra
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Strategická komunikace
Katedra / ústav / klinika
Katedra marketingové komunikace a public relations
Datum obhajoby
27. 6. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
luxus, móda, padělky, strategická komunikace, strategický přístup, luxusní módní značkyKlíčová slova (anglicky)
luxury, fashion, counterfeiting, strategic communication, strategic approach, luxury fashion brandsTato práce se zabývá strategickým přístupem luxusních módních značek k padělkům. Vlivem demokratizace luxusní módy, zrychlování módního kalendáře, rozmachu online nakupování a v neposlední řadě pandemie koronaviru dochází k normalizaci vlastnění i propagace padělků. Obchod s padělky představuje dlouhodobé riziko pro ekonomiku i společnost. Padělkový byznys může financovat organizovaný zločin a jeho produkce je škodlivá pro planetu i pracovníky v dodavatelském řetězci. Cílem této práce je zjistit, jak se s touto situací vyrovnávají značky - jaké nástroje a strategie využívají v boji proti padělkům. Teoretický úvod práce vysvětluje pojem luxus, popisuje různé formy padělání z právního hlediska, představuje negativní a pozitivní vlivy padělků a také doporučení, jak s nimi bojovat. Pro výzkum byla zvolena kvalitativní metoda, která umožňuje nahlížet na témata zevrubně a do hloubky a také prozkoumat, jak se k daným tématům přistupuje. S pomocí kritické analýzy diskurzu je hledána odpověď na otázku: Jaký je současný strategický přístup luxusních módních značek k padělanému zboží? Jsou představena zásadní témata, která jsou v kontextu padělků luxusní módy nejčastěji zmiňována médii. Zásadními aspekty v boji proti padělkům jsou komunikace se zákazníkem, kontrola dodavatelského řetězce, úzká spolupráce s...
This thesis examines the strategic approach of luxury fashion brands to counterfeits. The democratization of luxury fashion, the acceleration of the fashion calendar, the boom in online shopping, and last but not least the coronavirus pandemic have led to the normalization of the ownership and promotion of counterfeits. The trade in counterfeits poses a long-term risk to the economy and society. The counterfeit business can finance organised crime and its production is harmful to the planet and to workers in the supply chain. The aim of this paper is to find out how brands are dealing with this situation - what tools and strategies they are using to combat counterfeits. The theoretical introduction of the thesis explains the concept of luxury, describes the different forms of counterfeiting from a legal point of view, presents the negative and positive effects of counterfeiting, as well as recommendations on how to combat it. A qualitative method was chosen for the research, which allows to look at the topics in depth and also to explore how the topics are approached. With the help of critical discourse analysis, an answer to the question is sought: What is the current strategic approach of luxury fashion brands towards counterfeit goods? Key themes that are most frequently mentioned by the media...