Zobrazit minimální záznam

Targeting of MOBA video games on female players and their perception of the targeting
dc.contributor.advisorRosenfeldová, Jana
dc.creatorKonopásková, Michaela
dc.date.accessioned2023-07-24T23:24:04Z
dc.date.available2023-07-24T23:24:04Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/182949
dc.description.abstractThe diploma thesis Perceptions of MOBA video game targeting of women and gender aspects manifested in gaming behaviour focuses on the behavior of women in the gaming environment and three popular MOBA games - League of Legends, DotA 2 and Heroes of the Storm in the theoretical part. In this section, gender, gender stereotype is also defined and the sexualisation of female avatars is approached. In the practical part, the collected data is analyzed using thematic analysis and open coding. The aim of the research is to approach the influence of female gender on the gameplay behaviour of women in MOBA video games and to analyse the way MOBA games target women. The results show the significant importance of socialization for female gamers' gaming behavior, the negative influence of toxic environments within the community, the lack of targeting of women in MOBA games, and the influence of avatar design and abilities on their selection. The main contribution of this thesis lies in the investigation of women's gaming behaviour in the context of MOBA games and the implementation of the research in a Czech gaming environment. The practical contribution of the thesis can be seen in the introduction of women as a potential target group for brand promotion and further communication with potential customers in...en_US
dc.description.abstractDiplomová práce Percepce cílení MOBA videoher na ženy a genderové aspekty projevující se v hráčském chování se v teoretické části soustředí na chování žen v herním prostředí a tři populární MOBA hry - League of Legends, DotA 2 a Heroes of the Storm. V této části je také definován gender, genderový stereotyp a dochází k přiblížení sexualizace ženských avatarů. Získaná data jsou v praktické části analyzována za použití tematické analýzy a otevřeného kódování. Cílem výzkumu je přiblížit vliv ženského genderu na herní chování žen v MOBA videohrách a analyzovat způsob, jakým MOBA hry cílí na ženy. Výsledky ukazují značný význam socializace pro herní chování hráček, negativní vliv toxického prostředí v rámci komunity, nedostatečné cílení MOBA her na ženy a vliv designu a schopností avatarů na jejich výběr. Hlavní přínos práce spočívá ve zkoumání herního chování žen v souvislosti s MOBA hrami a v realizaci výzkumu v českém herním prostředí. Praktický přínos práce lze spatřovat v představení žen jako potenciální cílové skupiny pro propagaci značek a další komunikaci s potenciálními zákazníky v prostředí MOBA her.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectgamingen_US
dc.subjectMOBAen_US
dc.subjectopen codingen_US
dc.subjectqualitative researchen_US
dc.subjectthematic analysisen_US
dc.subjectgenderen_US
dc.subjectsexualizationen_US
dc.subjectgamingcs_CZ
dc.subjectMOBAcs_CZ
dc.subjectotevřené kódovánícs_CZ
dc.subjectkvalitativní výzkumcs_CZ
dc.subjecttematická analýzacs_CZ
dc.subjectgendercs_CZ
dc.subjectsexualizacecs_CZ
dc.titleCílení MOBA videoher na ženy a jeho percepce aktivními hráčkamics_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-06-27
dc.description.departmentKatedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Marketing Communication and Public Relationsen_US
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId251544
dc.title.translatedTargeting of MOBA video games on female players and their perception of the targetingen_US
dc.contributor.refereeHoudek, Petr
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineStrategická komunikacecs_CZ
thesis.degree.disciplineStrategic communicationen_US
thesis.degree.programStrategická komunikacecs_CZ
thesis.degree.programStrategic communicationen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Marketing Communication and Public Relationsen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csStrategická komunikacecs_CZ
uk.degree-discipline.enStrategic communicationen_US
uk.degree-program.csStrategická komunikacecs_CZ
uk.degree-program.enStrategic communicationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce Percepce cílení MOBA videoher na ženy a genderové aspekty projevující se v hráčském chování se v teoretické části soustředí na chování žen v herním prostředí a tři populární MOBA hry - League of Legends, DotA 2 a Heroes of the Storm. V této části je také definován gender, genderový stereotyp a dochází k přiblížení sexualizace ženských avatarů. Získaná data jsou v praktické části analyzována za použití tematické analýzy a otevřeného kódování. Cílem výzkumu je přiblížit vliv ženského genderu na herní chování žen v MOBA videohrách a analyzovat způsob, jakým MOBA hry cílí na ženy. Výsledky ukazují značný význam socializace pro herní chování hráček, negativní vliv toxického prostředí v rámci komunity, nedostatečné cílení MOBA her na ženy a vliv designu a schopností avatarů na jejich výběr. Hlavní přínos práce spočívá ve zkoumání herního chování žen v souvislosti s MOBA hrami a v realizaci výzkumu v českém herním prostředí. Praktický přínos práce lze spatřovat v představení žen jako potenciální cílové skupiny pro propagaci značek a další komunikaci s potenciálními zákazníky v prostředí MOBA her.cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis Perceptions of MOBA video game targeting of women and gender aspects manifested in gaming behaviour focuses on the behavior of women in the gaming environment and three popular MOBA games - League of Legends, DotA 2 and Heroes of the Storm in the theoretical part. In this section, gender, gender stereotype is also defined and the sexualisation of female avatars is approached. In the practical part, the collected data is analyzed using thematic analysis and open coding. The aim of the research is to approach the influence of female gender on the gameplay behaviour of women in MOBA video games and to analyse the way MOBA games target women. The results show the significant importance of socialization for female gamers' gaming behavior, the negative influence of toxic environments within the community, the lack of targeting of women in MOBA games, and the influence of avatar design and abilities on their selection. The main contribution of this thesis lies in the investigation of women's gaming behaviour in the context of MOBA games and the implementation of the research in a Czech gaming environment. The practical contribution of the thesis can be seen in the introduction of women as a potential target group for brand promotion and further communication with potential customers in...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
thesis.grade.codeB
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV