Zobrazit minimální záznam

Umělá inteligence pro hru Unstable Unicorns
dc.contributor.advisorPilát, Martin
dc.creatorKodad, Michal
dc.date.accessioned2023-07-24T16:42:03Z
dc.date.available2023-07-24T16:42:03Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/183069
dc.description.abstractThis work explores artificial intelligence for the game Unstable Unicorns. This game started on Kickstarter and over the years, the game creators re- leased several expansions. This work aims to implement a game simulator for this game, analyze the game, and design the artificial intelligence for this game. First, we will analyze the game rules, game mechanics, and artificial intelligence in similar games. We implemented the game simulator as close as possible to the original rules. Afterward, we developed three different artificial intelligence algorithms. These are rule-based agents, Monte Carlo agents and evolutionary agents. Finally, we ran the experiments and com- parison tests with the implemented agents. The best-performing agent is the evolutionary agent. It is quick with the best win rate.en_US
dc.description.abstractTato práce zkoumá umělou inteligenci pro hru Unstable Unicorns. Tato hra začala na Kickstarteru a v průběhu let tvůrci hry vydali několik rozší- ření. Tato práce si klade za cíl naimplementovat herní simulátor pro tuto hru, analyzovat hru a navrhnout umělé inteligence. Nejprve budeme analyzovat pravidla hry, herní mechaniky a zkoumání umělých inteligencí v podobných hrách. Naimplementovali jsme herní simulátor co nejblíže původním pra- vidlům. Poté jsme vyvinuli tři různé umělé inteligence. Jedná se o agenty založené na pravidlech, agenty Monte Carlo a evoluční agenty. Nakonec jsme provedli experimenty a srovnávací testy s implementovanými agenty. Nejlépe fungující agent je evoluční agent. Je rychlý s největší výherností.cs_CZ
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.subjectcard game|artificial intelligence|multiplayer gameen_US
dc.subjectkaretní hra|umělá inteligence|hra pro více hráčůcs_CZ
dc.titleArtificial Intelligence for the Unstable Unicorns Gameen_US
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-06-29
dc.description.departmentKatedra teoretické informatiky a matematické logikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Theoretical Computer Science and Mathematical Logicen_US
dc.description.facultyFaculty of Mathematics and Physicsen_US
dc.description.facultyMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.identifier.repId250760
dc.title.translatedUmělá inteligence pro hru Unstable Unicornscs_CZ
dc.contributor.refereeFink, Jiří
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineInformatika se specializací Umělá inteligencecs_CZ
thesis.degree.disciplineComputer Science with specialisation in Artificial Intelligenceen_US
thesis.degree.programInformatikacs_CZ
thesis.degree.programComputer Scienceen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csMatematicko-fyzikální fakulta::Katedra teoretické informatiky a matematické logikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Mathematics and Physics::Department of Theoretical Computer Science and Mathematical Logicen_US
uk.faculty-name.csMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Mathematics and Physicsen_US
uk.faculty-abbr.csMFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csInformatika se specializací Umělá inteligencecs_CZ
uk.degree-discipline.enComputer Science with specialisation in Artificial Intelligenceen_US
uk.degree-program.csInformatikacs_CZ
uk.degree-program.enComputer Scienceen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato práce zkoumá umělou inteligenci pro hru Unstable Unicorns. Tato hra začala na Kickstarteru a v průběhu let tvůrci hry vydali několik rozší- ření. Tato práce si klade za cíl naimplementovat herní simulátor pro tuto hru, analyzovat hru a navrhnout umělé inteligence. Nejprve budeme analyzovat pravidla hry, herní mechaniky a zkoumání umělých inteligencí v podobných hrách. Naimplementovali jsme herní simulátor co nejblíže původním pra- vidlům. Poté jsme vyvinuli tři různé umělé inteligence. Jedná se o agenty založené na pravidlech, agenty Monte Carlo a evoluční agenty. Nakonec jsme provedli experimenty a srovnávací testy s implementovanými agenty. Nejlépe fungující agent je evoluční agent. Je rychlý s největší výherností.cs_CZ
uk.abstract.enThis work explores artificial intelligence for the game Unstable Unicorns. This game started on Kickstarter and over the years, the game creators re- leased several expansions. This work aims to implement a game simulator for this game, analyze the game, and design the artificial intelligence for this game. First, we will analyze the game rules, game mechanics, and artificial intelligence in similar games. We implemented the game simulator as close as possible to the original rules. Afterward, we developed three different artificial intelligence algorithms. These are rule-based agents, Monte Carlo agents and evolutionary agents. Finally, we ran the experiments and com- parison tests with the implemented agents. The best-performing agent is the evolutionary agent. It is quick with the best win rate.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra teoretické informatiky a matematické logikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV