dc.contributor.advisor | Pilát, Martin | |
dc.creator | Kodad, Michal | |
dc.date.accessioned | 2023-07-24T16:42:03Z | |
dc.date.available | 2023-07-24T16:42:03Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/183069 | |
dc.description.abstract | This work explores artificial intelligence for the game Unstable Unicorns. This game started on Kickstarter and over the years, the game creators re- leased several expansions. This work aims to implement a game simulator for this game, analyze the game, and design the artificial intelligence for this game. First, we will analyze the game rules, game mechanics, and artificial intelligence in similar games. We implemented the game simulator as close as possible to the original rules. Afterward, we developed three different artificial intelligence algorithms. These are rule-based agents, Monte Carlo agents and evolutionary agents. Finally, we ran the experiments and com- parison tests with the implemented agents. The best-performing agent is the evolutionary agent. It is quick with the best win rate. | en_US |
dc.description.abstract | Tato práce zkoumá umělou inteligenci pro hru Unstable Unicorns. Tato hra začala na Kickstarteru a v průběhu let tvůrci hry vydali několik rozší- ření. Tato práce si klade za cíl naimplementovat herní simulátor pro tuto hru, analyzovat hru a navrhnout umělé inteligence. Nejprve budeme analyzovat pravidla hry, herní mechaniky a zkoumání umělých inteligencí v podobných hrách. Naimplementovali jsme herní simulátor co nejblíže původním pra- vidlům. Poté jsme vyvinuli tři různé umělé inteligence. Jedná se o agenty založené na pravidlech, agenty Monte Carlo a evoluční agenty. Nakonec jsme provedli experimenty a srovnávací testy s implementovanými agenty. Nejlépe fungující agent je evoluční agent. Je rychlý s největší výherností. | cs_CZ |
dc.language | English | cs_CZ |
dc.language.iso | en_US | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
dc.subject | card game|artificial intelligence|multiplayer game | en_US |
dc.subject | karetní hra|umělá inteligence|hra pro více hráčů | cs_CZ |
dc.title | Artificial Intelligence for the Unstable Unicorns Game | en_US |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2023 | |
dcterms.dateAccepted | 2023-06-29 | |
dc.description.department | Katedra teoretické informatiky a matematické logiky | cs_CZ |
dc.description.department | Department of Theoretical Computer Science and Mathematical Logic | en_US |
dc.description.faculty | Faculty of Mathematics and Physics | en_US |
dc.description.faculty | Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 250760 | |
dc.title.translated | Umělá inteligence pro hru Unstable Unicorns | cs_CZ |
dc.contributor.referee | Fink, Jiří | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Informatika se specializací Umělá inteligence | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Computer Science with specialisation in Artificial Intelligence | en_US |
thesis.degree.program | Informatika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Computer Science | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Matematicko-fyzikální fakulta::Katedra teoretické informatiky a matematické logiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Mathematics and Physics::Department of Theoretical Computer Science and Mathematical Logic | en_US |
uk.faculty-name.cs | Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Mathematics and Physics | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | MFF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Informatika se specializací Umělá inteligence | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Computer Science with specialisation in Artificial Intelligence | en_US |
uk.degree-program.cs | Informatika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Computer Science | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Tato práce zkoumá umělou inteligenci pro hru Unstable Unicorns. Tato hra začala na Kickstarteru a v průběhu let tvůrci hry vydali několik rozší- ření. Tato práce si klade za cíl naimplementovat herní simulátor pro tuto hru, analyzovat hru a navrhnout umělé inteligence. Nejprve budeme analyzovat pravidla hry, herní mechaniky a zkoumání umělých inteligencí v podobných hrách. Naimplementovali jsme herní simulátor co nejblíže původním pra- vidlům. Poté jsme vyvinuli tři různé umělé inteligence. Jedná se o agenty založené na pravidlech, agenty Monte Carlo a evoluční agenty. Nakonec jsme provedli experimenty a srovnávací testy s implementovanými agenty. Nejlépe fungující agent je evoluční agent. Je rychlý s největší výherností. | cs_CZ |
uk.abstract.en | This work explores artificial intelligence for the game Unstable Unicorns. This game started on Kickstarter and over the years, the game creators re- leased several expansions. This work aims to implement a game simulator for this game, analyze the game, and design the artificial intelligence for this game. First, we will analyze the game rules, game mechanics, and artificial intelligence in similar games. We implemented the game simulator as close as possible to the original rules. Afterward, we developed three different artificial intelligence algorithms. These are rule-based agents, Monte Carlo agents and evolutionary agents. Finally, we ran the experiments and com- parison tests with the implemented agents. The best-performing agent is the evolutionary agent. It is quick with the best win rate. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra teoretické informatiky a matematické logiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |