Metafora a přirovnání v současné egyptské televizní reklamě
Metaphors and Similes in Contemporary Egyptian Television Advertising
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/183242Identifikátory
SIS: 254888
Kolekce
- Kvalifikační práce [23838]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Bielický, Viktor
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Blízkovýchodní studia se specializací Arabistika
Katedra / ústav / klinika
Katedra Blízkého východu
Datum obhajoby
22. 6. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
reklama|jazykové prostředky|egyptská hovorová arabština|arabská jazyková kulturaKlíčová slova (anglicky)
Advertising|Linguistic Means|Egyptian Colloquial Arabic|Arabic Language CultureBakalářská práce se zaměřuje na pozorování formy specifických jazykových prostředků, a to metafory a přirovnání, v současné egyptské televizní reklamě, konkrétně za posledních pět let (2017-2022). Práce vychází z analýzy reklamních spotů získaných pomocí nahrávek z platformy YouTube. Nahrané reklamní spoty jsou zde pro komplexnější demonstraci výstupů pramenících ze zkoumaných jevů rozděleny na čtyři tematické celky, které zahrnují odvětví potravin, bydlení, kosmetiky a farmacie. Na základě analyzovaných reklamních spotů, jakožto celku, ale především jazykových aspektů, postihuje práce formu metafor a přirovnání jakožto významného prvku egyptské hovorové arabštiny. Klíčová slova: egyptská televizní reklama, metafora, přirovnání, egyptská hovorová arabština
This Bachelor thesis focuses on forms of specific means of expression, specifically metaphor and simile, in current Egyptian TV commercials from the last five years (2017-2022). The Thesis is based on the analysis of commercial spots downloaded from video recordings at YouTube platform. The recorded commercial spots are divided into four thematic groups including food, living, cosmetic and pharmaceutical products for a comprehensive demonstration of the results drawn from the analysed phenomena. Based on the analysed commercial spots as a whole, and especially on its linguistic aspects, describes this thesis the form of metaphor and simile as a significant element in Egyptian Colloquial Arabic. Key words: Egyptian TV Advertising, Metaphor, Simile, Egyptian Colloquial Arabic