Vliv koučování na self-efficacy klienta
The Influence of Coaching on the Client's Self-efficacy
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/183305Identifikátory
SIS: 245703
Kolekce
- Kvalifikační práce [23838]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Baumgartner, František
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Andragogika a personální řízení
Katedra / ústav / klinika
Katedra andragogiky a personálního řízení
Datum obhajoby
15. 6. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
koučink|kouč|stanovení clů|self-efficacy|zdroje self-efficacyKlíčová slova (anglicky)
coaching|coach|goal setting|self-efficacy|sources of self-efficacy4 Abstrakt Cílem bakalářské práce je analyzovat a objasnit, jak koučování pozitivně ovlivňuje self-efficacy klienta. Self-efficacy neboli vnímaná osobní účinnost je soubor přesvědčení o vlastních potřebných schopnostech k dosažení vytyčeného cíle. Práce pojednává o koučování, jeho vymezení vůči jiným profesím, o principech koučování, roli a kompetencích kouče. Speciální prostor je věnován různým koučovacím technikám. Dále práce rozvíjí téma self-efficacy, jeho zařazení do dílčích složek sebepojetí a dává self-efficacy do souvislosti s dalšími psychologickými koncepty. Posléze se práce věnuje prezentaci výzkumů, které objasňují, jak koučování pozitivně ovlivňuje self-efficacy klienta. Cílem kvalitativního empirického šetření je na základě subjektivní reflexe koučů objasnit, jaké faktory individuálního koučování zvyšují klientovo self-efficacy. Výsledky šetření objasňují, že hlavní cestou pro zvyšování klientovy self-efficacy jsou koučovací techniky a jejich vhodné kombinování. Klíčová slova: koučink, kouč, stanovení cílů, self-efficacy, zdroje self-efficacy
5 Abstract The bachelor thesis aims to analyse and explain how coaching positively influences client's self-efficacy. Self-efficacy or perceived personal efficacy is a set of beliefs about one's own abilities that are necessary for achieving a set goal. This paper discusses coaching, its definition in relation to other professions, the coaching principles, coaches' role, and competencies. A part of the thesis is also focused to various coaching techniques. Furthermore, the thesis develops the topic of self-efficacy, its relations to subcomponents of self-concept and puts self-efficacy in the context of other psychological concepts. Finally, the thesis presents research that clarifies how coaching positively influences client self-efficacy. The purpose of qualitative empirical investigation is to clarify, which factors of individual coaching increase the client's self-efficacy. The investigation was based on the subjective reflection of eight coaches. Results clarify that coaching techniques and their appropriate combination are the main way to increase client's self-efficacy. Keywords: coaching, coach, goal setting, self-efficacy, sources of self-efficacy
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Sebeřízené vzdělávání a jeho souvislost s vybranými psychologickými koncepty
Výsledek obhajoby: OBHÁJENORežná, Lucie (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2019)Datum obhajoby: 4. 9. 2019Diplomová práce se zabývá koncepty kreativity a self-efficacy, a to konkrétně ve spojitosti s proudem sebeřízeného vzdělávání. V teoretické části práce je blíže představen fenomén svobodných škol, hlavních principů, kterými ... -
Kolektivní učitelská efficacy: pilotní výzkum v prostředí českých základních škol
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOVozková, Anna (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2017)Datum obhajoby: 8. 9. 2017This thesis deals with domain of teacher collective efficacy, that is related to the self-efficacy concept, both are part of the social cognitive theory from Albert Bandura. The theoretical part first summarizes basic ... -
Self-efficacy v tranzitorních momentech se zaměřením na přechod mezi prvním a druhým stupněm základního vzdělání
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOKučerová, Barbora (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2015)Datum obhajoby: 7. 9. 2015DIPLOMOVÉ PRÁCE Název práce: Self-efficacy v tranzitorních momentech se zaměřením na přechod mezi prvním a druhým stupněm základního vzdělání Autor práce: Bc. Barbora Kučerová Vedoucí práce: PhDr. Simona Hoskovcová, PhD. ...