Životní styl žáků základní školy
Lifestyle of the pupils in elementary school
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/183410Identifikátory
SIS: 254512
Kolekce
- Kvalifikační práce [23820]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Sedláčková, Daniela
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
15. 6. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
životní styl|žák|základní škola|zdraví|školní věk|rodina|vrstevníci|média|sociální síťe|volný časKlíčová slova (anglicky)
lifestyle|pupil|elementary school|health|school age|family|peers|media|social networks|free timeTato diplomová práce pojednává o životním stylu žáků základní školy. Obsah práce je rozdělen na dvě části, teoretickou a empirickou. Teoretickou část tvoří pět kapitol, které přibližují témata determinující životní styl dětí školního věku. Konkrétněji jde o všeobecnou charakteristiku životního stylu, vymezení věkových období žáků základní školy, varianty životního stylu žáků, popis vnějších vlivů na životní styl žáka a přiblížení souvislostí volného času s životním stylem žáků. Empirická část se zabývá kvantitativním výzkumem, jehož výzkumnou metodou je dotazník. Za cíl si klade průzkum úrovně zdravého životního stylu žáků ve 3., 5., 7. a 9. třídě. Zaměřuje se na konkrétní oblasti: znalost zdravého životního stylu, pravidelnost stravování, správnost složení stravy, správnost složení pitného režimu, pohybová aktivita, režim dne a odpočinku, aktivita na herních elektronických přístrojích a psychická pohoda.
This Diploma Thesis is about lifestyle of the pupils in elementary school. The content is divided into two parts, theoretical and empirical. The theoretical part includes five chapters which presents the topics about ways of the pupil life. Specifically, it describes the general lifestyle characteristics, the definition of the pupils age periods in elementary school, the possibilities of the pupil lifestyle in primary school, the description of the external influences on pupils and also it introduces a connection among the free time and the pupil lifestyle. The empirical part deals with quantitative research whose research method is a questionnaire. The goal is research lifestyle level of pupils. Only pupils from 3., 5., 7. and 9. classes. It is also focuses on specific parts: knowledge of healthy lifestyle, regularity of eating, correctness of food composition, correctness of drinking regimen composition, physical activity, mode of day and rest, gaming electronic devices activity and psychological well- being.