dc.contributor.advisor | Hudcová, Eliška | |
dc.creator | Hanušová, Veronika | |
dc.date.accessioned | 2023-11-06T16:54:52Z | |
dc.date.available | 2023-11-06T16:54:52Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/183592 | |
dc.description.abstract | HANUŠOVÁ, Veronika. Potřeby učitelů na ZŠ v různých životních etapách jejich profesní dráhy. Praha 2023. Diplomová práce. Univerzita Karlova, Evangelická teologická fakulta. Annotation This diploma thesis, The needs of primary schools teachers at different stages of their carrers covers the topic of human needs of teachers at a specific primary school in Prague. The motivation for the diploma thesis came not only from working in the primary school where I have met teachers already for many years and I have perceived their various life situations and changes, but also the study of the hermeneutic course within my study of Community Crisis and Pastoral Work - social welfare work. The theoretical part of the thesis presents the concept of a human need, more concretely specifies higher human needs following Maslow's Hierarchy of Needs. The needs of meaning according to Viktor Frankl are defined and also spiritual needs, which are introduced in the view of different authors. The main object of this thesis was to understand teachers' needs at the primary school in different stages of life and in their career in teaching and to compare how the needs differ in various life situations. Therefore, in the theoretical part further stages of life are being defined, covering groups of interviewed respondents and in which... | en_US |
dc.description.abstract | HANUŠOVÁ, Veronika. Potřeby učitelů na ZŠ v různých životních etapách jejich profesní dráhy. Praha 2023. Diplomová práce. Univerzita Karlova, Evangelická teologická fakulta. Anotace Diplomová práce Potřeby učitelů na ZŠ v různých životních etapách jejich profesní dráhy se zabývá tématem lidských potřeb u učitelů na vybrané základní škole v Praze. Motivací pro diplomovou práci se stalo nejen mé působení na základní škole, kde se s učiteli setkávám již řadu let a vnímám jejich různé životní situace a změny, ale i studium předmětu hermeneutiky v rámci studia Komunitní krizové a pastorační práce - diakonika. Teoretická část práce se věnuje pojetí lidské potřeby, konkrétněji jsou zde specifikovány vyšší lidské potřeby, které vycházejí z teorie lidských potřeb Abrahama Harolda Maslowa. Je zde vymezena potřeba smyslu dle teorie Viktora Frankla a spirituální potřeby, které jsou představeny v náhledu různých autorů. Hlavním cílem diplomové práce bylo porozumět potřebám učitelů na základní škole v různých životních etapách jejich profesní dráhy a porovnat, jak se liší potřeby jednotlivých skupin učitelů nacházejících se v různých životních situacích. Proto jsou v teoretické části přiblíženy i životní etapy člověka, do kterých spadají dotazované skupiny respondentů. Dále je přiblížena profese učitele, její... | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Evangelická teologická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | lidské potřeby | cs_CZ |
dc.subject | vyšší potřeby | cs_CZ |
dc.subject | základní škola | cs_CZ |
dc.subject | životní etapy | cs_CZ |
dc.subject | potřeby učitelů | cs_CZ |
dc.subject | spirituální potřeby | cs_CZ |
dc.subject | potřeba smyslu | cs_CZ |
dc.subject | náročné životní situace | cs_CZ |
dc.subject | human need | en_US |
dc.subject | higher human needs | en_US |
dc.subject | teacher | en_US |
dc.subject | primary school | en_US |
dc.subject | stages of life | en_US |
dc.subject | teachers' needs | en_US |
dc.subject | spiritual needs | en_US |
dc.subject | need of meaning | en_US |
dc.subject | difficult life situations | en_US |
dc.title | Potřeby učitelů na ZŠ v různých životních etapách jejich profesní dráhy | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2023 | |
dcterms.dateAccepted | 2023-06-12 | |
dc.description.department | Katedra sociální práce | cs_CZ |
dc.description.department | Department of Social Work | en_US |
dc.description.faculty | Evangelická teologická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Protestant Theological Faculty | en_US |
dc.identifier.repId | 253472 | |
dc.title.translated | Primary and secondary school teacher's needs in particular time periods of their career paths | en_US |
dc.contributor.referee | Kaplánek, Michal | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Komunitní krizová a pastorační práce - diakonika | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Community, Crisis and Pastoral Work - Diaconia | en_US |
thesis.degree.program | Komunitní krizová a pastorační práce - diakonika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Community, Crisis and Pastoral Work - Diaconia | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Evangelická teologická fakulta::Katedra sociální práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Protestant Theological Faculty::Department of Social Work | en_US |
uk.faculty-name.cs | Evangelická teologická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Protestant Theological Faculty | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | ETF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Komunitní krizová a pastorační práce - diakonika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Community, Crisis and Pastoral Work - Diaconia | en_US |
uk.degree-program.cs | Komunitní krizová a pastorační práce - diakonika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Community, Crisis and Pastoral Work - Diaconia | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | HANUŠOVÁ, Veronika. Potřeby učitelů na ZŠ v různých životních etapách jejich profesní dráhy. Praha 2023. Diplomová práce. Univerzita Karlova, Evangelická teologická fakulta. Anotace Diplomová práce Potřeby učitelů na ZŠ v různých životních etapách jejich profesní dráhy se zabývá tématem lidských potřeb u učitelů na vybrané základní škole v Praze. Motivací pro diplomovou práci se stalo nejen mé působení na základní škole, kde se s učiteli setkávám již řadu let a vnímám jejich různé životní situace a změny, ale i studium předmětu hermeneutiky v rámci studia Komunitní krizové a pastorační práce - diakonika. Teoretická část práce se věnuje pojetí lidské potřeby, konkrétněji jsou zde specifikovány vyšší lidské potřeby, které vycházejí z teorie lidských potřeb Abrahama Harolda Maslowa. Je zde vymezena potřeba smyslu dle teorie Viktora Frankla a spirituální potřeby, které jsou představeny v náhledu různých autorů. Hlavním cílem diplomové práce bylo porozumět potřebám učitelů na základní škole v různých životních etapách jejich profesní dráhy a porovnat, jak se liší potřeby jednotlivých skupin učitelů nacházejících se v různých životních situacích. Proto jsou v teoretické části přiblíženy i životní etapy člověka, do kterých spadají dotazované skupiny respondentů. Dále je přiblížena profese učitele, její... | cs_CZ |
uk.abstract.en | HANUŠOVÁ, Veronika. Potřeby učitelů na ZŠ v různých životních etapách jejich profesní dráhy. Praha 2023. Diplomová práce. Univerzita Karlova, Evangelická teologická fakulta. Annotation This diploma thesis, The needs of primary schools teachers at different stages of their carrers covers the topic of human needs of teachers at a specific primary school in Prague. The motivation for the diploma thesis came not only from working in the primary school where I have met teachers already for many years and I have perceived their various life situations and changes, but also the study of the hermeneutic course within my study of Community Crisis and Pastoral Work - social welfare work. The theoretical part of the thesis presents the concept of a human need, more concretely specifies higher human needs following Maslow's Hierarchy of Needs. The needs of meaning according to Viktor Frankl are defined and also spiritual needs, which are introduced in the view of different authors. The main object of this thesis was to understand teachers' needs at the primary school in different stages of life and in their career in teaching and to compare how the needs differ in various life situations. Therefore, in the theoretical part further stages of life are being defined, covering groups of interviewed respondents and in which... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Evangelická teologická fakulta, Katedra sociální práce | cs_CZ |
thesis.grade.code | A | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |