dc.contributor.advisor | Maleček, Jan | |
dc.creator | Pustka, Martin | |
dc.date.accessioned | 2023-11-06T14:01:07Z | |
dc.date.available | 2023-11-06T14:01:07Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/183732 | |
dc.description.abstract | age of 20.9 ± 1.8 years, studying in the Military field at the Faculty of Physical Education and : No significant declines in physical performance were observed within the PRE1 → → POST3 period were nearly identical. The in the PRE1 → POST3 period, with the experimental group intensively in all performance tests within the PRE1 → POST3 period, reaching up to 42.1% differences within the PRE1 → POST3 period. However, due to the small r | en_US |
dc.description.abstract | Název: Vliv kontinuálního vojenského operačního stresu na vojensky zaměřený fyzický kognitivní výkon Cíle: Zjistit vliv třídenního zátěžového protokolu, simulujícího fyzickou a kognitivní náročnost kontinuálního vojenského operačního stresu (SMOS), na vojensky zaměřený fyzický kognitivní výkon. : Tato práce je empiricko teoretického charakteru. Výzkumný vzorek tvořilo celkem (experimentální n = 4, kontrolní n = 4) zdravých, fyzicky zdatných vojáků ve věku ± let, studujících Vojenský obor při FTVS UK. Všichni před samotným měřením vyplnili dotazník CD RISC, na jehož základě se ukázalo, že disponují průměrnou až nadprůměrnou psychickou odolností. Probandi absolvovali třídenní zátěžový protokol, jehož cílem bylo simulovat a kognitivní náročnost SMOS, kterou mohou vojáci zažít během bojového konfliktu. Základem tohoto protokolu byla testová baterie (TMT) obsahující celkem sedm testů (rychlost reakce, střelba, výška výskoku, tažení raněného, člunkový běh s zátěže, přenášení zátěže), které vykonali celkem třikrát během jednoho dne. Testy TMT byly využity jako kontinuální stresor pro probandy a současně také jako měřítko ke sledování jejich průběžného výkonu (PRE1,2,3 a - vstupní a výstupní ověření výkonů v . Subjektivní vnímání zátěže bylo zaznamenáváno během celého měření pomocí Borgovy škály. Experimentální... | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu | cs_CZ |
dc.subject | armáda | cs_CZ |
dc.subject | kontinuální stres | cs_CZ |
dc.subject | únava | cs_CZ |
dc.subject | fyzický výkon | cs_CZ |
dc.subject | kognitivní výkon | cs_CZ |
dc.subject | military | en_US |
dc.subject | sustained stress | en_US |
dc.subject | fatigue | en_US |
dc.subject | physical performance | en_US |
dc.subject | cognitive performance | en_US |
dc.title | Vliv kontinuálního vojenského operačního stresu na vojensky zaměřený fyzický a kognitivní výkon | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2023 | |
dcterms.dateAccepted | 2023-08-29 | |
dc.description.department | Vojenská tělovýchova | cs_CZ |
dc.description.faculty | Fakulta tělesné výchovy a sportu | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Physical Education and Sport | en_US |
dc.identifier.repId | 249817 | |
dc.title.translated | The effect of sustained military operational stress on military-related physical and cognitive performance. | en_US |
dc.contributor.referee | Michalička, Vladimír | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství tělesné výchovy a vojenské tělovýchovy pro střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Education of Physical Education and Military Physical Education for Upper Secondary School | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství tělesné výchovy a vojenské tělovýchovy pro střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Education of Physical Education and Military Physical Education for Upper Secondary School | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Fakulta tělesné výchovy a sportu::Vojenská tělovýchova | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Fakulta tělesné výchovy a sportu | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Physical Education and Sport | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FTVS | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství tělesné výchovy a vojenské tělovýchovy pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Education of Physical Education and Military Physical Education for Upper Secondary School | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství tělesné výchovy a vojenské tělovýchovy pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Education of Physical Education and Military Physical Education for Upper Secondary School | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Název: Vliv kontinuálního vojenského operačního stresu na vojensky zaměřený fyzický kognitivní výkon Cíle: Zjistit vliv třídenního zátěžového protokolu, simulujícího fyzickou a kognitivní náročnost kontinuálního vojenského operačního stresu (SMOS), na vojensky zaměřený fyzický kognitivní výkon. : Tato práce je empiricko teoretického charakteru. Výzkumný vzorek tvořilo celkem (experimentální n = 4, kontrolní n = 4) zdravých, fyzicky zdatných vojáků ve věku ± let, studujících Vojenský obor při FTVS UK. Všichni před samotným měřením vyplnili dotazník CD RISC, na jehož základě se ukázalo, že disponují průměrnou až nadprůměrnou psychickou odolností. Probandi absolvovali třídenní zátěžový protokol, jehož cílem bylo simulovat a kognitivní náročnost SMOS, kterou mohou vojáci zažít během bojového konfliktu. Základem tohoto protokolu byla testová baterie (TMT) obsahující celkem sedm testů (rychlost reakce, střelba, výška výskoku, tažení raněného, člunkový běh s zátěže, přenášení zátěže), které vykonali celkem třikrát během jednoho dne. Testy TMT byly využity jako kontinuální stresor pro probandy a současně také jako měřítko ke sledování jejich průběžného výkonu (PRE1,2,3 a - vstupní a výstupní ověření výkonů v . Subjektivní vnímání zátěže bylo zaznamenáváno během celého měření pomocí Borgovy škály. Experimentální... | cs_CZ |
uk.abstract.en | age of 20.9 ± 1.8 years, studying in the Military field at the Faculty of Physical Education and : No significant declines in physical performance were observed within the PRE1 → → POST3 period were nearly identical. The in the PRE1 → POST3 period, with the experimental group intensively in all performance tests within the PRE1 → POST3 period, reaching up to 42.1% differences within the PRE1 → POST3 period. However, due to the small r | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Vojenská tělovýchova | cs_CZ |
thesis.grade.code | 2 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |