Zobrazit minimální záznam

The effect of sustained military operational stress on military-related physical and cognitive performance.
dc.contributor.advisorMaleček, Jan
dc.creatorPustka, Martin
dc.date.accessioned2023-11-06T14:01:07Z
dc.date.available2023-11-06T14:01:07Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/183732
dc.description.abstractage of 20.9 ± 1.8 years, studying in the Military field at the Faculty of Physical Education and : No significant declines in physical performance were observed within the PRE1 → → POST3 period were nearly identical. The in the PRE1 → POST3 period, with the experimental group intensively in all performance tests within the PRE1 → POST3 period, reaching up to 42.1% differences within the PRE1 → POST3 period. However, due to the small ren_US
dc.description.abstractNázev: Vliv kontinuálního vojenského operačního stresu na vojensky zaměřený fyzický kognitivní výkon Cíle: Zjistit vliv třídenního zátěžového protokolu, simulujícího fyzickou a kognitivní náročnost kontinuálního vojenského operačního stresu (SMOS), na vojensky zaměřený fyzický kognitivní výkon. : Tato práce je empiricko teoretického charakteru. Výzkumný vzorek tvořilo celkem (experimentální n = 4, kontrolní n = 4) zdravých, fyzicky zdatných vojáků ve věku ± let, studujících Vojenský obor při FTVS UK. Všichni před samotným měřením vyplnili dotazník CD RISC, na jehož základě se ukázalo, že disponují průměrnou až nadprůměrnou psychickou odolností. Probandi absolvovali třídenní zátěžový protokol, jehož cílem bylo simulovat a kognitivní náročnost SMOS, kterou mohou vojáci zažít během bojového konfliktu. Základem tohoto protokolu byla testová baterie (TMT) obsahující celkem sedm testů (rychlost reakce, střelba, výška výskoku, tažení raněného, člunkový běh s zátěže, přenášení zátěže), které vykonali celkem třikrát během jednoho dne. Testy TMT byly využity jako kontinuální stresor pro probandy a současně také jako měřítko ke sledování jejich průběžného výkonu (PRE1,2,3 a - vstupní a výstupní ověření výkonů v . Subjektivní vnímání zátěže bylo zaznamenáváno během celého měření pomocí Borgovy škály. Experimentální...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.subjectarmádacs_CZ
dc.subjectkontinuální strescs_CZ
dc.subjectúnavacs_CZ
dc.subjectfyzický výkoncs_CZ
dc.subjectkognitivní výkoncs_CZ
dc.subjectmilitaryen_US
dc.subjectsustained stressen_US
dc.subjectfatigueen_US
dc.subjectphysical performanceen_US
dc.subjectcognitive performanceen_US
dc.titleVliv kontinuálního vojenského operačního stresu na vojensky zaměřený fyzický a kognitivní výkoncs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-08-29
dc.description.departmentVojenská tělovýchovacs_CZ
dc.description.facultyFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Physical Education and Sporten_US
dc.identifier.repId249817
dc.title.translatedThe effect of sustained military operational stress on military-related physical and cognitive performance.en_US
dc.contributor.refereeMichalička, Vladimír
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství tělesné výchovy a vojenské tělovýchovy pro střední školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Education of Physical Education and Military Physical Education for Upper Secondary Schoolen_US
thesis.degree.programUčitelství tělesné výchovy a vojenské tělovýchovy pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Education of Physical Education and Military Physical Education for Upper Secondary Schoolen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta tělesné výchovy a sportu::Vojenská tělovýchovacs_CZ
uk.faculty-name.csFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Physical Education and Sporten_US
uk.faculty-abbr.csFTVScs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství tělesné výchovy a vojenské tělovýchovy pro střední školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Education of Physical Education and Military Physical Education for Upper Secondary Schoolen_US
uk.degree-program.csUčitelství tělesné výchovy a vojenské tělovýchovy pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Education of Physical Education and Military Physical Education for Upper Secondary Schoolen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csNázev: Vliv kontinuálního vojenského operačního stresu na vojensky zaměřený fyzický kognitivní výkon Cíle: Zjistit vliv třídenního zátěžového protokolu, simulujícího fyzickou a kognitivní náročnost kontinuálního vojenského operačního stresu (SMOS), na vojensky zaměřený fyzický kognitivní výkon. : Tato práce je empiricko teoretického charakteru. Výzkumný vzorek tvořilo celkem (experimentální n = 4, kontrolní n = 4) zdravých, fyzicky zdatných vojáků ve věku ± let, studujících Vojenský obor při FTVS UK. Všichni před samotným měřením vyplnili dotazník CD RISC, na jehož základě se ukázalo, že disponují průměrnou až nadprůměrnou psychickou odolností. Probandi absolvovali třídenní zátěžový protokol, jehož cílem bylo simulovat a kognitivní náročnost SMOS, kterou mohou vojáci zažít během bojového konfliktu. Základem tohoto protokolu byla testová baterie (TMT) obsahující celkem sedm testů (rychlost reakce, střelba, výška výskoku, tažení raněného, člunkový běh s zátěže, přenášení zátěže), které vykonali celkem třikrát během jednoho dne. Testy TMT byly využity jako kontinuální stresor pro probandy a současně také jako měřítko ke sledování jejich průběžného výkonu (PRE1,2,3 a - vstupní a výstupní ověření výkonů v . Subjektivní vnímání zátěže bylo zaznamenáváno během celého měření pomocí Borgovy škály. Experimentální...cs_CZ
uk.abstract.enage of 20.9 ± 1.8 years, studying in the Military field at the Faculty of Physical Education and : No significant declines in physical performance were observed within the PRE1 → → POST3 period were nearly identical. The in the PRE1 → POST3 period, with the experimental group intensively in all performance tests within the PRE1 → POST3 period, reaching up to 42.1% differences within the PRE1 → POST3 period. However, due to the small ren_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Vojenská tělovýchovacs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV