Zobrazit minimální záznam

Sports as a pedagogical tool
dc.contributor.advisorPeřinová, Radka
dc.creatorBlažek, Daniel
dc.date.accessioned2023-11-06T14:28:40Z
dc.date.available2023-11-06T14:28:40Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/183806
dc.description.abstractTitle: Sport as a pedagogical tool Objectives: The aim of the bachelor thesis is to identify and describe, based on available literature and on interviews with coaches and educators, how sport can be used as a pedagogic tool in practice. Methods: The theoretical part contains an analysis of the literature on the pedagogic impact of sport. On the basis of this analysis, three organisations were selected (Ambassadors FC Praha, Scout, Sokol). These organizations were chosen because their goal is personal formation through sport; moreover I have personal experience with these organizations. For these organisations, an analysis of materials (websites, magazines, methodologies) was carried out in order to identify their values, goals, and pedagogic emphases. In addition, I assessed various psychological and pedagogic studies identifying thus the areas that are most easily influenced through sport. The practical part identifies, through semi-structured interviews with one coach from each selected organisation, what their pedagogic activities look like in practice. In these interviews I inquire about three thematic areas: the values and goals of the organization, the use of sport as a pedagogical tool, and the demands on coaches and their further formation and training. The respondents' statements are then...en_US
dc.description.abstractNázev: Sport jako výchovný prostředek Cíle: Cílem bakalářské práce je zjistit a popsat na základě dostupné literatury a rozhovorů s trenéry a vychovateli, jak lze v praxi využívat sport jako výchovný prostředek. Metody: Teoretická část obsahuje rozbor literatury týkající se výchovného působení sportu. Na základě toho rozboru byly vybrány tři organizace (Ambassadors FC Praha, Skaut, Sokol). Tyto organizace byly vybrány, jelikož jejich cílem je výchova skrze sport, a zároveň mám s těmito organizacemi vlastní zkušenost. U těchto organizací byl proveden rozbor materiálů (webové stránky, časopisy, metodiky), aby bylo možné identifikovat hodnoty, cíle a výchovné směřování organizací. Dále byla prostudována literatura o psychologii a výchově, ze které vzešly oblasti, které jsou skrze sport nejsnadněji ovlivnitelné. Praktická část zjišťuje skrze polostrukturované rozhovory s jedním trenérem z každé vybrané organizace, jak vypadá jejich výchovná činnost v praxi. Dotazuji se na tři tematické okruhy: hodnoty a cíle organizace, využití sportu jako výchovného prostředku, nároky na trenéry a jejich další vzdělávání. Výpovědi respondentů jsou následně porovnávané s poznatky získanými v teoretické části práce. Výsledky: V teoretické části jsou shrnuty cíle a hodnoty jednotlivých organizací a rozbor jejich metodik...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.subjectformování osobnostics_CZ
dc.subjectvýchovacs_CZ
dc.subjecthodnotycs_CZ
dc.subjectvolný čascs_CZ
dc.subjectsportovní klubycs_CZ
dc.subjectškolacs_CZ
dc.subjectvzdělávánícs_CZ
dc.subjectpersonality formationen_US
dc.subjecteducationen_US
dc.subjectvaluesen_US
dc.subjectfree timeen_US
dc.subjectsports clubsen_US
dc.subjectschoolingen_US
dc.titleSport jako výchovný prostředekcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-08-31
dc.description.departmentKatedra společenskovědního základu v kinantropologiics_CZ
dc.description.departmentDepartment of Social Sciences Foundation in Kinanthropologyen_US
dc.description.facultyFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Physical Education and Sporten_US
dc.identifier.repId250849
dc.title.translatedSports as a pedagogical toolen_US
dc.contributor.refereeCrossan, William Morea
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTělesná výchova a sport se zaměřením na vzdělávání se sdruženým studiem Geografie se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.disciplinePhysical Education and Sport for Teacher Education with double curriculum study Geography for Teacher Educationen_US
thesis.degree.programTělesná výchova a sport se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.programPhysical Education and Sport for Teacher Educationen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta tělesné výchovy a sportu::Katedra společenskovědního základu v kinantropologiics_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Physical Education and Sport::Department of Social Sciences Foundation in Kinanthropologyen_US
uk.faculty-name.csFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Physical Education and Sporten_US
uk.faculty-abbr.csFTVScs_CZ
uk.degree-discipline.csTělesná výchova a sport se zaměřením na vzdělávání se sdruženým studiem Geografie se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enPhysical Education and Sport for Teacher Education with double curriculum study Geography for Teacher Educationen_US
uk.degree-program.csTělesná výchova a sport se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-program.enPhysical Education and Sport for Teacher Educationen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csNázev: Sport jako výchovný prostředek Cíle: Cílem bakalářské práce je zjistit a popsat na základě dostupné literatury a rozhovorů s trenéry a vychovateli, jak lze v praxi využívat sport jako výchovný prostředek. Metody: Teoretická část obsahuje rozbor literatury týkající se výchovného působení sportu. Na základě toho rozboru byly vybrány tři organizace (Ambassadors FC Praha, Skaut, Sokol). Tyto organizace byly vybrány, jelikož jejich cílem je výchova skrze sport, a zároveň mám s těmito organizacemi vlastní zkušenost. U těchto organizací byl proveden rozbor materiálů (webové stránky, časopisy, metodiky), aby bylo možné identifikovat hodnoty, cíle a výchovné směřování organizací. Dále byla prostudována literatura o psychologii a výchově, ze které vzešly oblasti, které jsou skrze sport nejsnadněji ovlivnitelné. Praktická část zjišťuje skrze polostrukturované rozhovory s jedním trenérem z každé vybrané organizace, jak vypadá jejich výchovná činnost v praxi. Dotazuji se na tři tematické okruhy: hodnoty a cíle organizace, využití sportu jako výchovného prostředku, nároky na trenéry a jejich další vzdělávání. Výpovědi respondentů jsou následně porovnávané s poznatky získanými v teoretické části práce. Výsledky: V teoretické části jsou shrnuty cíle a hodnoty jednotlivých organizací a rozbor jejich metodik...cs_CZ
uk.abstract.enTitle: Sport as a pedagogical tool Objectives: The aim of the bachelor thesis is to identify and describe, based on available literature and on interviews with coaches and educators, how sport can be used as a pedagogic tool in practice. Methods: The theoretical part contains an analysis of the literature on the pedagogic impact of sport. On the basis of this analysis, three organisations were selected (Ambassadors FC Praha, Scout, Sokol). These organizations were chosen because their goal is personal formation through sport; moreover I have personal experience with these organizations. For these organisations, an analysis of materials (websites, magazines, methodologies) was carried out in order to identify their values, goals, and pedagogic emphases. In addition, I assessed various psychological and pedagogic studies identifying thus the areas that are most easily influenced through sport. The practical part identifies, through semi-structured interviews with one coach from each selected organisation, what their pedagogic activities look like in practice. In these interviews I inquire about three thematic areas: the values and goals of the organization, the use of sport as a pedagogical tool, and the demands on coaches and their further formation and training. The respondents' statements are then...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Katedra společenskovědního základu v kinantropologiics_CZ
thesis.grade.code3
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV