Přebírání odpovědnosti za své učení u žáků na 1. stupni ZŠ
Taking responsibility for one's own learning by primary school learners
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/183844Identifiers
Study Information System: 260068
Collections
- Kvalifikační práce [19340]
Author
Advisor
Referee
Poche Kargerová, Jana
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Primary Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
4. 9. 2023
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
odpovědnost za své učení, motivace, práce s kritérii, formativní hodnocení, plánování, sebehodnocení, spolupráce s rodinou, portfolio, tripartitní schůzky, třídní schůzkyKeywords (English)
responsibility for one's own learning, motivation, work with criteria, formative assessment, planning, self-assessment, cooperation with family, portfolio, teacher-parent-pupil consultations, class meetingsV diplomové práci se autorka snaží přiblížit čtenářům celoroční proces, při kterém žáci přebírají zodpovědnost za své učení do svých rukou. Cílem diplomové práce je přiblížit systém na sebe navazujících a podporujících kroků, které napomáhají k efektivitě celého procesu. V teoretické části se autorka zaměřuje na přiblížení hlavních složek celého systému, které podporují výslednou efektivitu a naplnění cíle, jejich zavádění a vyhodnocování se žáky. V empirické části práce autorka popíše, mezi sebou porovná a vyhodnotí jednotlivé systémy na několika rozdílných školách. V této části se věnuje rovněž konzultacím učitel - rodič - žák. Klíčové pojmy: odpovědnost za své učení, motivace, práce s kritérii, formativní hodnocení, plánování, sebehodnocení, spolupráce s rodinou, portfolio, konzultace ve třech, třídní schůzky
The author tries to bring readers closer to the year-long process in which pupils take their educational journey into their own hands. The aim of the diploma thesis is to explore the system of interconnected and supporting steps that contribute to the efficiency of the entire process. In the theoretical part, the author focuses on the main components of the entire system, which support the resulting efficiency and the fulfillment of the goal, their implementation and evaluation with pupils. In the second, empirical part, the author describes, compares and evaluates individual systems at several different schools. In this part, a separate teacher-parent- pupil consultation itself is also evaluated. Key words: responsibility for one's learning, motivation, work with criteria, formative assessment, planning, self-assessment, cooperation with family, portfolio, teacher-parent-pupil consultations, class meetings