dc.contributor.advisor | Veteška, Jaroslav | |
dc.creator | Berková, Pavla | |
dc.date.accessioned | 2023-11-06T16:27:20Z | |
dc.date.available | 2023-11-06T16:27:20Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/183972 | |
dc.description.abstract | The thesis deals with the topic "Training and development of teaching staff in the organization of merged kindergartens". The aim of the thesis is to identify and analyze the educational needs of teaching staff in kindergartens in the context of their further education and to propose a concept of further education of teaching staff of the organization. The theoretical part introduces the basic concepts and describes the system education, forms and methods of educational development of the staff of the selected organization. The thesis describes the importance of lifelong learning in the framework of continuing education of teaching staff, then the concept of who is a teaching staff, what is education and learning, human resources and their management. The thesis introduces formal, non- formal and informal adult education. It describes, among other things, the legislative framework for continuing education of teaching staff. The practical part follows the theoretical part and the research investigation is based on it, for which the form of an anonymous questionnaire was used. On the basis of the research questions and the auxiliary sub-questions in the questionnaire, the aim of the research investigation was fulfilled, which is to find out and describe how the educational activities of teachers... | en_US |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá tématem "Vzdělávání a rozvoj pedagogických pracovníků v organizaci sloučených mateřských škol". Cílem práce je identifikovat a analyzovat vzdělávací potřeby pedagogických pracovníků mateřských škol v rámci jejich dalšího vzdělávání a navrhnout koncept dalšího vzdělávání pedagogických zaměstnanců dané organizace. Teoretická část seznamuje se základními pojmy a popisuje systémové vzdělávání, formy a metody rozvoje vzdělávání pracovníků vybrané organizace. V práci je popsán význam celoživotního vzdělávání v rámci dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků, dále pak pojem, kdo je pedagogický pracovník, co je vzdělávání a učení, lidské zdroje a jejich řízení. Práce představuje formální, neformální a informální vzdělávání dospělých. Mimo jiné popisuje legislativní rámec dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků. Praktická část navazuje na teoretickou část a z ní vychází výzkumné šetření, pro které bylo využito formy anonymního dotazníku. Na základě výzkumných otázek a pomocných podotázek v dotazníku byl splněn cíl výzkumného šetření, kterým je zjistit a popsat, jakým způsobem vzdělávací aktivity pedagogů přispívají k rozšíření znalostí a vědomostí využitelné ve vzdělávacím procesu. Dále pak, zda tyto vzdělávací aktivity podporují profesní rozvoj pedagogů v rámci jejich... | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Pedagog | cs_CZ |
dc.subject | další vzdělávání pedagogů | cs_CZ |
dc.subject | vzdělávání | cs_CZ |
dc.subject | kvalifikace | cs_CZ |
dc.subject | profesní růst | cs_CZ |
dc.subject | kariéra | cs_CZ |
dc.subject | koučování | cs_CZ |
dc.subject | kompetence vzdělávání | cs_CZ |
dc.subject | lidské zdroje | cs_CZ |
dc.subject | Teacher | en_US |
dc.subject | teacher training | en_US |
dc.subject | continuing education | en_US |
dc.subject | education | en_US |
dc.subject | qualifications | en_US |
dc.subject | professional development | en_US |
dc.subject | career | en_US |
dc.subject | coaching | en_US |
dc.subject | competency education | en_US |
dc.subject | human resources | en_US |
dc.title | Vzdělávání a rozvoj pedagogických pracovníků v organizaci sloučených mateřských škol | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2023 | |
dcterms.dateAccepted | 2023-09-05 | |
dc.description.department | Katedra andragogiky a managementu vzdělávání | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 260254 | |
dc.title.translated | Education and development of teaching staff in the organization of merged kindergartens | en_US |
dc.contributor.referee | Kříž, Jaroslav | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Andragogika a management vzdělávání | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Adult education and educational management | en_US |
thesis.degree.program | Andragogika a management vzdělávání | cs_CZ |
thesis.degree.program | Adult education and educational management | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra andragogiky a managementu vzdělávání | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Andragogika a management vzdělávání | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Adult education and educational management | en_US |
uk.degree-program.cs | Andragogika a management vzdělávání | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Adult education and educational management | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce se zabývá tématem "Vzdělávání a rozvoj pedagogických pracovníků v organizaci sloučených mateřských škol". Cílem práce je identifikovat a analyzovat vzdělávací potřeby pedagogických pracovníků mateřských škol v rámci jejich dalšího vzdělávání a navrhnout koncept dalšího vzdělávání pedagogických zaměstnanců dané organizace. Teoretická část seznamuje se základními pojmy a popisuje systémové vzdělávání, formy a metody rozvoje vzdělávání pracovníků vybrané organizace. V práci je popsán význam celoživotního vzdělávání v rámci dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků, dále pak pojem, kdo je pedagogický pracovník, co je vzdělávání a učení, lidské zdroje a jejich řízení. Práce představuje formální, neformální a informální vzdělávání dospělých. Mimo jiné popisuje legislativní rámec dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků. Praktická část navazuje na teoretickou část a z ní vychází výzkumné šetření, pro které bylo využito formy anonymního dotazníku. Na základě výzkumných otázek a pomocných podotázek v dotazníku byl splněn cíl výzkumného šetření, kterým je zjistit a popsat, jakým způsobem vzdělávací aktivity pedagogů přispívají k rozšíření znalostí a vědomostí využitelné ve vzdělávacím procesu. Dále pak, zda tyto vzdělávací aktivity podporují profesní rozvoj pedagogů v rámci jejich... | cs_CZ |
uk.abstract.en | The thesis deals with the topic "Training and development of teaching staff in the organization of merged kindergartens". The aim of the thesis is to identify and analyze the educational needs of teaching staff in kindergartens in the context of their further education and to propose a concept of further education of teaching staff of the organization. The theoretical part introduces the basic concepts and describes the system education, forms and methods of educational development of the staff of the selected organization. The thesis describes the importance of lifelong learning in the framework of continuing education of teaching staff, then the concept of who is a teaching staff, what is education and learning, human resources and their management. The thesis introduces formal, non- formal and informal adult education. It describes, among other things, the legislative framework for continuing education of teaching staff. The practical part follows the theoretical part and the research investigation is based on it, for which the form of an anonymous questionnaire was used. On the basis of the research questions and the auxiliary sub-questions in the questionnaire, the aim of the research investigation was fulfilled, which is to find out and describe how the educational activities of teachers... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra andragogiky a managementu vzdělávání | cs_CZ |
thesis.grade.code | 2 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |