Procedural Generator of Short Detective-like Stories
Procedurální generátor malých textových detektivních příběhů
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/184069Identifikátory
SIS: 260473
Kolekce
- Kvalifikační práce [11242]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Pešková, Klára
Fakulta / součást
Matematicko-fyzikální fakulta
Obor
Počítačová grafika a vývoj počítačových her
Katedra / ústav / klinika
Katedra softwaru a výuky informatiky
Datum obhajoby
6. 9. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaJazyk
Angličtina
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
textová hra|procedurální generování obsahu|TwineKlíčová slova (anglicky)
text game|procedural content generation|TwineProcedurální generování interaktivních příběhů je stále nedostatečně prozkoumanou oblastí, většina práce je čistě akademická, zatímco aplikace těchto technologií v praktické oblasti pro široké publikum slibuje dobré vyhlídky. Důvod spočívá ve velkém souboru faktorů, které komplikují praktické použití takových systémů. V této práci některé z nich řešíme tak, že k tomu navrhujeme nový algoritmus, s jehož pomocí vytváříme systém generující interaktivní příběhy. Vizualizujeme vyprávění těchto příběhů a na jejich základě vytváříme textový quest na platformě Twine.
Procedural generation of interactive stories is still an understudied area, most of the work on which is purely academic, while the application of these technologies in a practical, for a wide audience, area promises good prospects. The reason lies in a large set of factors that complicate the practical use of such systems. In this work, we solve some of them by proposing a new algorithm for this, with the help of which we create a system that generates interactive stories. We visualize the narratives of these stories, and on their basis we create a text quest on the Twine platform.