Participativní hra ve výtvarné výchově (oživení fenoménu pohlednice)
Participatory game in art education (revitalizing the phenomenon of postcard)
bakalářská práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/184099Identifikátory
SIS: 256961
Kolekce
- Kvalifikační práce [19338]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Jakubcová Hajdušková, Lucie
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání - Výtvarná výchova se zaměřením na vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Katedra výtvarné výchovy
Datum obhajoby
6. 9. 2023
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
pohlednice, média, výtvarná výchova, sběratelství, historie, techniky, muzeum, revitalizace, tiskovinyKlíčová slova (anglicky)
postcard, media, art education, collecting, history, techniques, muzeum, revitalization, printed matterBakalářská práce s názvem ,,Participativní hra ve výtvarné výchově (oživení fenoménu pohlednice)" si klade za cíl přiblížit podstatu poštovní korespondence a zároveň připomíná důležitost psaného textu, který v současnosti ztrácí na hodnotě. Teoretická část práce zkoumá historické pozadí pohlednic, sleduje jejich vývoj a procesy spojené s jejich výrobou, včetně různých reprodukčních technik. Dále se soustředí na klíčovou terminologii v tomto odvětví a také na samotné významné pohlednice, výtvarníky, grafiky a sběratele. Zároveň představuje přední projekty spjaté s pohlednicovými kartami a okrajově se zmiňuje i o příbuzném médiu, kterým je poštovní známka. Praktická, výzkumná, část práce obsahuje ideu vyhotovení automatu na pohlednice, který by umožňoval pohodlný nákup a okamžité odeslání pohlednic z konkrétního místa. Lidé by měli možnost si vybrat z určitého počtu kurátorské sbírky pohlednic, jejichž hlavní podstatou by bylo autentické zachycení ducha dané lokality. Tato iniciativa by nejen podporovala místní umělce, kteří by kreativně přispívali k návrhům pohlednic, ale také by umožňovala spolupráci s neziskovými organizacemi, přičemž výtěžek z prodeje pohlednic by putoval na pomoc potřebným. Didaktická část pak představuje možný námět hodiny výtvarné výchovy realizované na 1. stupni ZŠ, přičemž...
The bachelor's thesis entitled "Participatory game in art education (revitalizing the phenomenon of postcard)" aims to explain the essence of postal correspondence and at the same time reminds the importance of the written text, which is currently losing its value. The theoretical part of the work examines the historical background of postcards, follows their development and the processes associated with their production, including various reproduction techniques. It also focuses on the key terminology in the industry as well as on the important postcards themselves, artists, graphic artists and collectors. At the same time, it presents the leading projects related to postcards and marginally mentions the related medium, which is the postage stamp. The practical, research part of the work includes the idea of making a postcard machine, which would allow convenient purchase and immediate sending of postcards from a specific place. People would have the opportunity to choose from a certain number of curated postcard collections, the main essence of which would be to authentically capture the spirit of the given locality. This initiative would not only support local artists who would contribute creatively to the designs of the postcards, but also allow collaboration with non-profit organizations, with...