Zobrazit minimální záznam

Gender Identity in the Work of Claude Cahun
dc.contributor.advisorMagidová, Markéta
dc.creatorHapková, Tereza
dc.date.accessioned2023-11-06T22:32:30Z
dc.date.available2023-11-06T22:32:30Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/184102
dc.description.abstractThe bachelor thesis deals with the question of gender identity in the artistic production of French artist Claude Cahun. The theoretical part of the thesis focuses on the concept of sex, gender and identity in the context of Claude Cahun's life. Furthermore, her multiple selves, which she presents in her work through encrypted messages, is an important topic. She hides in her constructed world full of masks, masquerades, mirrors, doubles and stagings, behind the curtain of which she only let her partner, Suzanne Malherbe. The didactic part of the bachelor's thesis is focused on the proposal of the use of the photomontage technique in art education and its connection with other disciplines. The initial inspiration comes from the photomontages contained in the book Aveux non avenus, complementing the mostly autobiographical text by Claude Cahun. The main theme of the book is the search for oneself and one's own identity through text and illustrative images. In the book, Cahun has created her own world by rearranging her photographs and forming new wholes, which she has achieved through photomontage. The practical part of the bachelor thesis is focused on the photographic work of Claude Cahun. I first discuss the principles in her photographic work and their more general analysis. I then analyse three...en_US
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá otázkou genderové identity v umělecké tvorbě francouzské umělkyně Claude Cahun. Teoretická část práce je zaměřena na pojetí pohlaví, genderu a identity v kontextu života Claude Cahun. Dále je důležitým tématem její mnohočetné já, které prezentuje ve svém díle skrze zašifrované zprávy. Ukrývá se ve svém zkonstruovaném světě plném masek, maškarád, zrcadel, dvojníků a inscenací, za jehož oponu pouštěla pouze svou partnerku Suzanne Malherbe. Didaktická část bakalářské práce je zaměřena na návrh využití techniky fotomontáže ve výuce výtvarné výchovy a její propojení s dalšími obory. Výchozí inspirací jsou fotomontáže obsažené v knize Aveux non avenus doplňující převážně autobiografický text Claude Cahun. Hlavním tématem knihy je hledání sebe sama a vlastní identity prostřednictvím textu a ilustrativních obrazů. Cahun v knize vytvořila vlastní svět díky přeskupování svých fotografií a utváření nových celků, čehož docílila právě prostřednictvím fotomontáže. Praktická část bakalářské práce je zaměřena na fotografickou tvorbu Claude Cahun. Nejprve se věnuji principům v jejím fotografickém díle a jejich obecnější analýze. Následně analyzuji tři konkrétní série fotografií či fotografie, ke kterým přidávám vlastní komentář prostřednictvím vlastního autorského fotografického projektu....cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectClaude Cahuncs_CZ
dc.subjectfotografiecs_CZ
dc.subjectautoportrétcs_CZ
dc.subjectgendercs_CZ
dc.subjectidentitacs_CZ
dc.subjectsurrealismuscs_CZ
dc.subjectkolážcs_CZ
dc.subjectfotomontážcs_CZ
dc.subjectClaude Cahunen_US
dc.subjectphotographyen_US
dc.subjectself-portraiten_US
dc.subjectgenderen_US
dc.subjectidentityen_US
dc.subjectsurrealismen_US
dc.subjectcollageen_US
dc.subjectphotomontageen_US
dc.titleGenderová identita v díle Claude Cahuncs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-09-06
dc.description.departmentKatedra výtvarné výchovycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId257335
dc.title.translatedGender Identity in the Work of Claude Cahunen_US
dc.contributor.refereeKitzbergerová, Leonora
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineVýtvarná výchova se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.disciplineArt Education Oriented at Educationen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra výtvarné výchovycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csVýtvarná výchova se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enArt Education Oriented at Educationen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce se zabývá otázkou genderové identity v umělecké tvorbě francouzské umělkyně Claude Cahun. Teoretická část práce je zaměřena na pojetí pohlaví, genderu a identity v kontextu života Claude Cahun. Dále je důležitým tématem její mnohočetné já, které prezentuje ve svém díle skrze zašifrované zprávy. Ukrývá se ve svém zkonstruovaném světě plném masek, maškarád, zrcadel, dvojníků a inscenací, za jehož oponu pouštěla pouze svou partnerku Suzanne Malherbe. Didaktická část bakalářské práce je zaměřena na návrh využití techniky fotomontáže ve výuce výtvarné výchovy a její propojení s dalšími obory. Výchozí inspirací jsou fotomontáže obsažené v knize Aveux non avenus doplňující převážně autobiografický text Claude Cahun. Hlavním tématem knihy je hledání sebe sama a vlastní identity prostřednictvím textu a ilustrativních obrazů. Cahun v knize vytvořila vlastní svět díky přeskupování svých fotografií a utváření nových celků, čehož docílila právě prostřednictvím fotomontáže. Praktická část bakalářské práce je zaměřena na fotografickou tvorbu Claude Cahun. Nejprve se věnuji principům v jejím fotografickém díle a jejich obecnější analýze. Následně analyzuji tři konkrétní série fotografií či fotografie, ke kterým přidávám vlastní komentář prostřednictvím vlastního autorského fotografického projektu....cs_CZ
uk.abstract.enThe bachelor thesis deals with the question of gender identity in the artistic production of French artist Claude Cahun. The theoretical part of the thesis focuses on the concept of sex, gender and identity in the context of Claude Cahun's life. Furthermore, her multiple selves, which she presents in her work through encrypted messages, is an important topic. She hides in her constructed world full of masks, masquerades, mirrors, doubles and stagings, behind the curtain of which she only let her partner, Suzanne Malherbe. The didactic part of the bachelor's thesis is focused on the proposal of the use of the photomontage technique in art education and its connection with other disciplines. The initial inspiration comes from the photomontages contained in the book Aveux non avenus, complementing the mostly autobiographical text by Claude Cahun. The main theme of the book is the search for oneself and one's own identity through text and illustrative images. In the book, Cahun has created her own world by rearranging her photographs and forming new wholes, which she has achieved through photomontage. The practical part of the bachelor thesis is focused on the photographic work of Claude Cahun. I first discuss the principles in her photographic work and their more general analysis. I then analyse three...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV