Zobrazit minimální záznam

Visual motor coordination training for preschool children
dc.contributor.advisorVařeková, Jitka
dc.creatorBuřilová, Markéta
dc.date.accessioned2023-11-07T00:53:49Z
dc.date.available2023-11-07T00:53:49Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/184104
dc.description.abstractTitle: Visual motor coordination training for preschool children Objectives: To create and implement 3-month program Owl and subsequently evaluate its impact on school maturity, visual attention and final motor skills in preschool children. Methods: Mixed research in the form of a quasi-experiment was realized on a group of 26 children aged 5-7 years from kindergarten in Prague, divided into an intervention (n=13) and comparative (np=13) group. Intervention in the intervention group consisted of participation in 10-20 minutes sessions once a week, focused on visuomotor coordination: eye gymnastics followed by rhymes, elements from the Feldenkrais method, games and exercises focused on attention and eye-hand coordination. These exercises were then repeated 2-3 times a week with the teachers. Data collection was done in the form of an initial anamnestic questionnaire and a pre/post-test containing: MABC-2 part of manual dexterity, School maturity orientation test and Visual attention test. Finally, a feedback questionnaire was given to the teachers of the intervention class in the kindergarten. Data were processed by program Statistica and Microsoft Excel. Results: After the programme, the intervention group improved statistically significantly in visual attention but not in fine motor skills and...en_US
dc.description.abstractNázev: Trénink vizuomotorické koordinace u dětí předškolního věku Cíl: Vytvořit a realizovat 3měsíční pohybově-herní program Sovička zaměřený na vizuomotorickou koordinaci, a následně zhodnotit jeho vliv na školní zralost, zrakovou pozornost a jemnou motoriku u dětí v předškolním věku. Metody: Smíšený výzkum formou kvaziexperimentu byl realizován na souboru 26 dětí ve věku 5-7 let z MŠ v Praze, rozdělených na intervenční (n = 13) a porovnávací (np = 13) skupinu. Intervence u intervenční skupiny spočívala v účasti na 10-20minutových lekcích 1x týdně, zaměřených na vizuomotorickou koordinaci: oční gymnastiku doprovázenou říkankami, prvky z Feldenkraisovy metody, hry a cvičení zaměřené na pozornost a koordinaci oko-ruka. Tato cvičení byla následně 2-3x týdně opakována s pedagogy. Sběr dat byl proveden formou vstupního anamnestického dotazníku a pre/post-testu obsahujícího: MABC-2 část jemné motoriky, Orientační test školní zralosti a Zkoušku vizuální pozornosti. Na závěr byl pedagogům z intervenční třídy v MŠ předložen zpětnovazební dotazník vlastní konstrukce. Data byla zpracována v programu Statistica a Microsoft Excel. Výsledky: Po proběhlém programu došlo ke statisticky významnému zlepšení u intervenční skupiny v oblasti zrakové pozornosti, ale nikoli v oblasti jemné motoriky a školní zralosti....cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.subjectpředškolní obdobícs_CZ
dc.subjectkoordinace oko-rukacs_CZ
dc.subjectjemná motorikacs_CZ
dc.subjectškolní zralostcs_CZ
dc.subjectintervencecs_CZ
dc.subjectpreschool perioden_US
dc.subjectvisual motor coordinationen_US
dc.subjectfine motor skillsen_US
dc.subjectschool readinessen_US
dc.subjectinterventionen_US
dc.titleTrénink vizuomotorické koordinace u dětí předškolního věkucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-09-06
dc.description.departmentKatedra zdravotní TV a tělovýchovného lékařstvícs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Adapted Physical Education and Sport Medicineen_US
dc.description.facultyFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Physical Education and Sporten_US
dc.identifier.repId248329
dc.title.translatedVisual motor coordination training for preschool childrenen_US
dc.contributor.refereeKřivánková, Markéta
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAplikovaná tělesná výchova a sport osob se specifickými potřebamics_CZ
thesis.degree.disciplineAdapted Physical Education and Sporten_US
thesis.degree.programAplikovaná tělesná výchova a sport osob se specifickými potřebamics_CZ
thesis.degree.programAdapted Physical Education and Sporten_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta tělesné výchovy a sportu::Katedra zdravotní TV a tělovýchovného lékařstvícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Physical Education and Sport::Department of Adapted Physical Education and Sport Medicineen_US
uk.faculty-name.csFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Physical Education and Sporten_US
uk.faculty-abbr.csFTVScs_CZ
uk.degree-discipline.csAplikovaná tělesná výchova a sport osob se specifickými potřebamics_CZ
uk.degree-discipline.enAdapted Physical Education and Sporten_US
uk.degree-program.csAplikovaná tělesná výchova a sport osob se specifickými potřebamics_CZ
uk.degree-program.enAdapted Physical Education and Sporten_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csNázev: Trénink vizuomotorické koordinace u dětí předškolního věku Cíl: Vytvořit a realizovat 3měsíční pohybově-herní program Sovička zaměřený na vizuomotorickou koordinaci, a následně zhodnotit jeho vliv na školní zralost, zrakovou pozornost a jemnou motoriku u dětí v předškolním věku. Metody: Smíšený výzkum formou kvaziexperimentu byl realizován na souboru 26 dětí ve věku 5-7 let z MŠ v Praze, rozdělených na intervenční (n = 13) a porovnávací (np = 13) skupinu. Intervence u intervenční skupiny spočívala v účasti na 10-20minutových lekcích 1x týdně, zaměřených na vizuomotorickou koordinaci: oční gymnastiku doprovázenou říkankami, prvky z Feldenkraisovy metody, hry a cvičení zaměřené na pozornost a koordinaci oko-ruka. Tato cvičení byla následně 2-3x týdně opakována s pedagogy. Sběr dat byl proveden formou vstupního anamnestického dotazníku a pre/post-testu obsahujícího: MABC-2 část jemné motoriky, Orientační test školní zralosti a Zkoušku vizuální pozornosti. Na závěr byl pedagogům z intervenční třídy v MŠ předložen zpětnovazební dotazník vlastní konstrukce. Data byla zpracována v programu Statistica a Microsoft Excel. Výsledky: Po proběhlém programu došlo ke statisticky významnému zlepšení u intervenční skupiny v oblasti zrakové pozornosti, ale nikoli v oblasti jemné motoriky a školní zralosti....cs_CZ
uk.abstract.enTitle: Visual motor coordination training for preschool children Objectives: To create and implement 3-month program Owl and subsequently evaluate its impact on school maturity, visual attention and final motor skills in preschool children. Methods: Mixed research in the form of a quasi-experiment was realized on a group of 26 children aged 5-7 years from kindergarten in Prague, divided into an intervention (n=13) and comparative (np=13) group. Intervention in the intervention group consisted of participation in 10-20 minutes sessions once a week, focused on visuomotor coordination: eye gymnastics followed by rhymes, elements from the Feldenkrais method, games and exercises focused on attention and eye-hand coordination. These exercises were then repeated 2-3 times a week with the teachers. Data collection was done in the form of an initial anamnestic questionnaire and a pre/post-test containing: MABC-2 part of manual dexterity, School maturity orientation test and Visual attention test. Finally, a feedback questionnaire was given to the teachers of the intervention class in the kindergarten. Data were processed by program Statistica and Microsoft Excel. Results: After the programme, the intervention group improved statistically significantly in visual attention but not in fine motor skills and...en_US
uk.file-availabilityP
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Katedra zdravotní TV a tělovýchovného lékařstvícs_CZ
thesis.grade.code1
dc.contributor.consultantNováková, Pavlína
dc.contributor.consultantDaďová, Klára
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.date.embargoEndDate06-09-2026
uk.embargo.reasonochrana duševního vlastnictví, zejména ochrana vynálezů či technických řešenícs
uk.embargo.reasonprotection of intellectual property, particularly protection of inventions or technical solutionsen
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV