dc.contributor.advisor | Vařeková, Jitka | |
dc.creator | Buřilová, Markéta | |
dc.date.accessioned | 2023-11-07T00:53:49Z | |
dc.date.available | 2023-11-07T00:53:49Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/184104 | |
dc.description.abstract | Title: Visual motor coordination training for preschool children Objectives: To create and implement 3-month program Owl and subsequently evaluate its impact on school maturity, visual attention and final motor skills in preschool children. Methods: Mixed research in the form of a quasi-experiment was realized on a group of 26 children aged 5-7 years from kindergarten in Prague, divided into an intervention (n=13) and comparative (np=13) group. Intervention in the intervention group consisted of participation in 10-20 minutes sessions once a week, focused on visuomotor coordination: eye gymnastics followed by rhymes, elements from the Feldenkrais method, games and exercises focused on attention and eye-hand coordination. These exercises were then repeated 2-3 times a week with the teachers. Data collection was done in the form of an initial anamnestic questionnaire and a pre/post-test containing: MABC-2 part of manual dexterity, School maturity orientation test and Visual attention test. Finally, a feedback questionnaire was given to the teachers of the intervention class in the kindergarten. Data were processed by program Statistica and Microsoft Excel. Results: After the programme, the intervention group improved statistically significantly in visual attention but not in fine motor skills and... | en_US |
dc.description.abstract | Název: Trénink vizuomotorické koordinace u dětí předškolního věku Cíl: Vytvořit a realizovat 3měsíční pohybově-herní program Sovička zaměřený na vizuomotorickou koordinaci, a následně zhodnotit jeho vliv na školní zralost, zrakovou pozornost a jemnou motoriku u dětí v předškolním věku. Metody: Smíšený výzkum formou kvaziexperimentu byl realizován na souboru 26 dětí ve věku 5-7 let z MŠ v Praze, rozdělených na intervenční (n = 13) a porovnávací (np = 13) skupinu. Intervence u intervenční skupiny spočívala v účasti na 10-20minutových lekcích 1x týdně, zaměřených na vizuomotorickou koordinaci: oční gymnastiku doprovázenou říkankami, prvky z Feldenkraisovy metody, hry a cvičení zaměřené na pozornost a koordinaci oko-ruka. Tato cvičení byla následně 2-3x týdně opakována s pedagogy. Sběr dat byl proveden formou vstupního anamnestického dotazníku a pre/post-testu obsahujícího: MABC-2 část jemné motoriky, Orientační test školní zralosti a Zkoušku vizuální pozornosti. Na závěr byl pedagogům z intervenční třídy v MŠ předložen zpětnovazební dotazník vlastní konstrukce. Data byla zpracována v programu Statistica a Microsoft Excel. Výsledky: Po proběhlém programu došlo ke statisticky významnému zlepšení u intervenční skupiny v oblasti zrakové pozornosti, ale nikoli v oblasti jemné motoriky a školní zralosti.... | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu | cs_CZ |
dc.subject | předškolní období | cs_CZ |
dc.subject | koordinace oko-ruka | cs_CZ |
dc.subject | jemná motorika | cs_CZ |
dc.subject | školní zralost | cs_CZ |
dc.subject | intervence | cs_CZ |
dc.subject | preschool period | en_US |
dc.subject | visual motor coordination | en_US |
dc.subject | fine motor skills | en_US |
dc.subject | school readiness | en_US |
dc.subject | intervention | en_US |
dc.title | Trénink vizuomotorické koordinace u dětí předškolního věku | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2023 | |
dcterms.dateAccepted | 2023-09-06 | |
dc.description.department | Katedra zdravotní TV a tělovýchovného lékařství | cs_CZ |
dc.description.department | Department of Adapted Physical Education and Sport Medicine | en_US |
dc.description.faculty | Fakulta tělesné výchovy a sportu | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Physical Education and Sport | en_US |
dc.identifier.repId | 248329 | |
dc.title.translated | Visual motor coordination training for preschool children | en_US |
dc.contributor.referee | Křivánková, Markéta | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Aplikovaná tělesná výchova a sport osob se specifickými potřebami | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Adapted Physical Education and Sport | en_US |
thesis.degree.program | Aplikovaná tělesná výchova a sport osob se specifickými potřebami | cs_CZ |
thesis.degree.program | Adapted Physical Education and Sport | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Fakulta tělesné výchovy a sportu::Katedra zdravotní TV a tělovýchovného lékařství | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Physical Education and Sport::Department of Adapted Physical Education and Sport Medicine | en_US |
uk.faculty-name.cs | Fakulta tělesné výchovy a sportu | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Physical Education and Sport | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FTVS | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Aplikovaná tělesná výchova a sport osob se specifickými potřebami | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Adapted Physical Education and Sport | en_US |
uk.degree-program.cs | Aplikovaná tělesná výchova a sport osob se specifickými potřebami | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Adapted Physical Education and Sport | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Název: Trénink vizuomotorické koordinace u dětí předškolního věku Cíl: Vytvořit a realizovat 3měsíční pohybově-herní program Sovička zaměřený na vizuomotorickou koordinaci, a následně zhodnotit jeho vliv na školní zralost, zrakovou pozornost a jemnou motoriku u dětí v předškolním věku. Metody: Smíšený výzkum formou kvaziexperimentu byl realizován na souboru 26 dětí ve věku 5-7 let z MŠ v Praze, rozdělených na intervenční (n = 13) a porovnávací (np = 13) skupinu. Intervence u intervenční skupiny spočívala v účasti na 10-20minutových lekcích 1x týdně, zaměřených na vizuomotorickou koordinaci: oční gymnastiku doprovázenou říkankami, prvky z Feldenkraisovy metody, hry a cvičení zaměřené na pozornost a koordinaci oko-ruka. Tato cvičení byla následně 2-3x týdně opakována s pedagogy. Sběr dat byl proveden formou vstupního anamnestického dotazníku a pre/post-testu obsahujícího: MABC-2 část jemné motoriky, Orientační test školní zralosti a Zkoušku vizuální pozornosti. Na závěr byl pedagogům z intervenční třídy v MŠ předložen zpětnovazební dotazník vlastní konstrukce. Data byla zpracována v programu Statistica a Microsoft Excel. Výsledky: Po proběhlém programu došlo ke statisticky významnému zlepšení u intervenční skupiny v oblasti zrakové pozornosti, ale nikoli v oblasti jemné motoriky a školní zralosti.... | cs_CZ |
uk.abstract.en | Title: Visual motor coordination training for preschool children Objectives: To create and implement 3-month program Owl and subsequently evaluate its impact on school maturity, visual attention and final motor skills in preschool children. Methods: Mixed research in the form of a quasi-experiment was realized on a group of 26 children aged 5-7 years from kindergarten in Prague, divided into an intervention (n=13) and comparative (np=13) group. Intervention in the intervention group consisted of participation in 10-20 minutes sessions once a week, focused on visuomotor coordination: eye gymnastics followed by rhymes, elements from the Feldenkrais method, games and exercises focused on attention and eye-hand coordination. These exercises were then repeated 2-3 times a week with the teachers. Data collection was done in the form of an initial anamnestic questionnaire and a pre/post-test containing: MABC-2 part of manual dexterity, School maturity orientation test and Visual attention test. Finally, a feedback questionnaire was given to the teachers of the intervention class in the kindergarten. Data were processed by program Statistica and Microsoft Excel. Results: After the programme, the intervention group improved statistically significantly in visual attention but not in fine motor skills and... | en_US |
uk.file-availability | P | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Katedra zdravotní TV a tělovýchovného lékařství | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
dc.contributor.consultant | Nováková, Pavlína | |
dc.contributor.consultant | Daďová, Klára | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
dc.date.embargoEndDate | 06-09-2026 | |
uk.embargo.reason | ochrana duševního vlastnictví, zejména ochrana vynálezů či technických řešení | cs |
uk.embargo.reason | protection of intellectual property, particularly protection of inventions or technical solutions | en |
uk.thesis.defenceStatus | O | |