dc.contributor.advisor | Chrudimský, Jan | |
dc.creator | Pavlatová, Šárka | |
dc.date.accessioned | 2023-11-06T16:16:35Z | |
dc.date.available | 2023-11-06T16:16:35Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/184205 | |
dc.description.abstract | Title: Differences in the physical fitness of kindergarten children and children participating in artisritc gymnastics clubs in the stage of Active start. Objectives: The aim of the master's thesis is to evaluate whether there are differences in performance in selected tests of physical fitness and motor performance between 4-7 years old girls, while one group consists of girls attending gymnastics sports preparations and the other group consists of children attending other sport activities then gymnastics. Methods: The measurement is based on a combination of the Motor Competence Assessment battery, the Preschool Fitness Test and supplemented with a deep forward bend test in a sitting position. The data was collected in kindergartens and gymnastics clubs in the Prague city. The group from gymnastic clubs in the stage of Active start were represented by 19 girls with an average age of 5.66 years (s.d. = ± 0,25). The group of girls from kindergartens was represented by 17 girls with an average age of 5.73 years (s.d. = ± 0,81). Performances were compared by basic statistical indicators and statistical significance evaluation. Results: T-test evaluation statistical significance was found for the following tests: standing long jump, shuttle run 4 x 5 m, joint mobility range in forward bending, moving... | en_US |
dc.description.abstract | Název: Odlišnosti tělesné zdatnosti dětí mateřských škol a dětí participujících v oddílech sportovní gymnastiky v etapě sportovní předpřípravy. Cíle: Cílem diplomové práce je zhodnocení, zda existují rozdíly ve výkonech vybraných testů tělesné zdatnosti a motorické kompetence mezi dívkami ve věku 4-7 let, přičemž jednu skupinu tvoří dívky, které navštěvují gymnastickou sportovní předpřípravu, druhou skupinu tvoří děti, které se věnují jiné sportovní aktivitě než gymnastice. Metody: Diagnostika vybraných složek zdatnosti byla provedena s využitím kombinace testů z baterií Motor Competence Assessment baterie a preschool fitness testu, doplněno o test hlubokého předklon v sedu. Sběr dat proběhl jednorázově v mateřských školkách a gymnastických klubech sportovní gymnastiky v hlavním městě Praha. Skupinu gymnastek z etapy sportovní předpřípravy (GYM) z zastoupilo 19 dívek v průměrném věku 5,66 let (s.d. = ± 0,25). Skupinu z mateřských školek (MŠ) reprezentovalo 17 dívek s průměrným věkem 5,73 let (s.d. = ± 0,81). Výkony byly porovnávány za pomoci základních statistických ukazatelů a zhodnocení statistické významnosti. Výsledky: Na základě vyhodnocení t-testu vyšla statistická významnost pro tyto testy: skok do dálky z místa, člunkový běh 4 x 5 m, hluboký předklon v sedu, přemisťování desek a beep test.... | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu | cs_CZ |
dc.subject | sportovní gymnastika | cs_CZ |
dc.subject | gymnastická příprava | cs_CZ |
dc.subject | tělesná zdatnost | cs_CZ |
dc.subject | zdravotně orientovaná zdatnost | cs_CZ |
dc.subject | porovnání | cs_CZ |
dc.subject | artistic gymnastics | en_US |
dc.subject | Active start stage | en_US |
dc.subject | physical fitness | en_US |
dc.subject | health-related fitness | en_US |
dc.subject | comparison | en_US |
dc.title | Odlišnosti tělesné zdatnosti dětí mateřských škol a dětí participujících v oddílech sportovní gymnastiky v etapě sportovní předpřípravy. | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2023 | |
dcterms.dateAccepted | 2023-09-07 | |
dc.description.department | Katedra gymnastiky a úpolových sportů | cs_CZ |
dc.description.department | Department of Gymnastics and Combat Sports | en_US |
dc.description.faculty | Fakulta tělesné výchovy a sportu | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Physical Education and Sport | en_US |
dc.identifier.repId | 259859 | |
dc.title.translated | Differences in the physical fitness of kindergarten children and children participating in artisritc gymnastics clubs in the stage of Active start. | en_US |
dc.contributor.referee | Vokounová, Šárka | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství tělesné výchovy pro střední školy se specializací Trenérství se sportovní specializací | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Education of Physical Education for Upper Secondary Schools with specialisation in Coaching specialization | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství tělesné výchovy pro střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Education of Physical Education for Upper Secondary Schools | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Fakulta tělesné výchovy a sportu::Katedra gymnastiky a úpolových sportů | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Physical Education and Sport::Department of Gymnastics and Combat Sports | en_US |
uk.faculty-name.cs | Fakulta tělesné výchovy a sportu | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Physical Education and Sport | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FTVS | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství tělesné výchovy pro střední školy se specializací Trenérství se sportovní specializací | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Education of Physical Education for Upper Secondary Schools with specialisation in Coaching specialization | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství tělesné výchovy pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Education of Physical Education for Upper Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Název: Odlišnosti tělesné zdatnosti dětí mateřských škol a dětí participujících v oddílech sportovní gymnastiky v etapě sportovní předpřípravy. Cíle: Cílem diplomové práce je zhodnocení, zda existují rozdíly ve výkonech vybraných testů tělesné zdatnosti a motorické kompetence mezi dívkami ve věku 4-7 let, přičemž jednu skupinu tvoří dívky, které navštěvují gymnastickou sportovní předpřípravu, druhou skupinu tvoří děti, které se věnují jiné sportovní aktivitě než gymnastice. Metody: Diagnostika vybraných složek zdatnosti byla provedena s využitím kombinace testů z baterií Motor Competence Assessment baterie a preschool fitness testu, doplněno o test hlubokého předklon v sedu. Sběr dat proběhl jednorázově v mateřských školkách a gymnastických klubech sportovní gymnastiky v hlavním městě Praha. Skupinu gymnastek z etapy sportovní předpřípravy (GYM) z zastoupilo 19 dívek v průměrném věku 5,66 let (s.d. = ± 0,25). Skupinu z mateřských školek (MŠ) reprezentovalo 17 dívek s průměrným věkem 5,73 let (s.d. = ± 0,81). Výkony byly porovnávány za pomoci základních statistických ukazatelů a zhodnocení statistické významnosti. Výsledky: Na základě vyhodnocení t-testu vyšla statistická významnost pro tyto testy: skok do dálky z místa, člunkový běh 4 x 5 m, hluboký předklon v sedu, přemisťování desek a beep test.... | cs_CZ |
uk.abstract.en | Title: Differences in the physical fitness of kindergarten children and children participating in artisritc gymnastics clubs in the stage of Active start. Objectives: The aim of the master's thesis is to evaluate whether there are differences in performance in selected tests of physical fitness and motor performance between 4-7 years old girls, while one group consists of girls attending gymnastics sports preparations and the other group consists of children attending other sport activities then gymnastics. Methods: The measurement is based on a combination of the Motor Competence Assessment battery, the Preschool Fitness Test and supplemented with a deep forward bend test in a sitting position. The data was collected in kindergartens and gymnastics clubs in the Prague city. The group from gymnastic clubs in the stage of Active start were represented by 19 girls with an average age of 5.66 years (s.d. = ± 0,25). The group of girls from kindergartens was represented by 17 girls with an average age of 5.73 years (s.d. = ± 0,81). Performances were compared by basic statistical indicators and statistical significance evaluation. Results: T-test evaluation statistical significance was found for the following tests: standing long jump, shuttle run 4 x 5 m, joint mobility range in forward bending, moving... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Katedra gymnastiky a úpolových sportů | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |