Zobrazit minimální záznam

Differences in the physical fitness of kindergarten children and children participating in artisritc gymnastics clubs in the stage of Active start.
dc.contributor.advisorChrudimský, Jan
dc.creatorPavlatová, Šárka
dc.date.accessioned2023-11-06T16:16:35Z
dc.date.available2023-11-06T16:16:35Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/184205
dc.description.abstractTitle: Differences in the physical fitness of kindergarten children and children participating in artisritc gymnastics clubs in the stage of Active start. Objectives: The aim of the master's thesis is to evaluate whether there are differences in performance in selected tests of physical fitness and motor performance between 4-7 years old girls, while one group consists of girls attending gymnastics sports preparations and the other group consists of children attending other sport activities then gymnastics. Methods: The measurement is based on a combination of the Motor Competence Assessment battery, the Preschool Fitness Test and supplemented with a deep forward bend test in a sitting position. The data was collected in kindergartens and gymnastics clubs in the Prague city. The group from gymnastic clubs in the stage of Active start were represented by 19 girls with an average age of 5.66 years (s.d. = ± 0,25). The group of girls from kindergartens was represented by 17 girls with an average age of 5.73 years (s.d. = ± 0,81). Performances were compared by basic statistical indicators and statistical significance evaluation. Results: T-test evaluation statistical significance was found for the following tests: standing long jump, shuttle run 4 x 5 m, joint mobility range in forward bending, moving...en_US
dc.description.abstractNázev: Odlišnosti tělesné zdatnosti dětí mateřských škol a dětí participujících v oddílech sportovní gymnastiky v etapě sportovní předpřípravy. Cíle: Cílem diplomové práce je zhodnocení, zda existují rozdíly ve výkonech vybraných testů tělesné zdatnosti a motorické kompetence mezi dívkami ve věku 4-7 let, přičemž jednu skupinu tvoří dívky, které navštěvují gymnastickou sportovní předpřípravu, druhou skupinu tvoří děti, které se věnují jiné sportovní aktivitě než gymnastice. Metody: Diagnostika vybraných složek zdatnosti byla provedena s využitím kombinace testů z baterií Motor Competence Assessment baterie a preschool fitness testu, doplněno o test hlubokého předklon v sedu. Sběr dat proběhl jednorázově v mateřských školkách a gymnastických klubech sportovní gymnastiky v hlavním městě Praha. Skupinu gymnastek z etapy sportovní předpřípravy (GYM) z zastoupilo 19 dívek v průměrném věku 5,66 let (s.d. = ± 0,25). Skupinu z mateřských školek (MŠ) reprezentovalo 17 dívek s průměrným věkem 5,73 let (s.d. = ± 0,81). Výkony byly porovnávány za pomoci základních statistických ukazatelů a zhodnocení statistické významnosti. Výsledky: Na základě vyhodnocení t-testu vyšla statistická významnost pro tyto testy: skok do dálky z místa, člunkový běh 4 x 5 m, hluboký předklon v sedu, přemisťování desek a beep test....cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.subjectsportovní gymnastikacs_CZ
dc.subjectgymnastická přípravacs_CZ
dc.subjecttělesná zdatnostcs_CZ
dc.subjectzdravotně orientovaná zdatnostcs_CZ
dc.subjectporovnánícs_CZ
dc.subjectartistic gymnasticsen_US
dc.subjectActive start stageen_US
dc.subjectphysical fitnessen_US
dc.subjecthealth-related fitnessen_US
dc.subjectcomparisonen_US
dc.titleOdlišnosti tělesné zdatnosti dětí mateřských škol a dětí participujících v oddílech sportovní gymnastiky v etapě sportovní předpřípravy.cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-09-07
dc.description.departmentKatedra gymnastiky a úpolových sportůcs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Gymnastics and Combat Sportsen_US
dc.description.facultyFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Physical Education and Sporten_US
dc.identifier.repId259859
dc.title.translatedDifferences in the physical fitness of kindergarten children and children participating in artisritc gymnastics clubs in the stage of Active start.en_US
dc.contributor.refereeVokounová, Šárka
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství tělesné výchovy pro střední školy se specializací Trenérství se sportovní specializacícs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Education of Physical Education for Upper Secondary Schools with specialisation in Coaching specializationen_US
thesis.degree.programUčitelství tělesné výchovy pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Education of Physical Education for Upper Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta tělesné výchovy a sportu::Katedra gymnastiky a úpolových sportůcs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Physical Education and Sport::Department of Gymnastics and Combat Sportsen_US
uk.faculty-name.csFakulta tělesné výchovy a sportucs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Physical Education and Sporten_US
uk.faculty-abbr.csFTVScs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství tělesné výchovy pro střední školy se specializací Trenérství se sportovní specializacícs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Education of Physical Education for Upper Secondary Schools with specialisation in Coaching specializationen_US
uk.degree-program.csUčitelství tělesné výchovy pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Education of Physical Education for Upper Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csNázev: Odlišnosti tělesné zdatnosti dětí mateřských škol a dětí participujících v oddílech sportovní gymnastiky v etapě sportovní předpřípravy. Cíle: Cílem diplomové práce je zhodnocení, zda existují rozdíly ve výkonech vybraných testů tělesné zdatnosti a motorické kompetence mezi dívkami ve věku 4-7 let, přičemž jednu skupinu tvoří dívky, které navštěvují gymnastickou sportovní předpřípravu, druhou skupinu tvoří děti, které se věnují jiné sportovní aktivitě než gymnastice. Metody: Diagnostika vybraných složek zdatnosti byla provedena s využitím kombinace testů z baterií Motor Competence Assessment baterie a preschool fitness testu, doplněno o test hlubokého předklon v sedu. Sběr dat proběhl jednorázově v mateřských školkách a gymnastických klubech sportovní gymnastiky v hlavním městě Praha. Skupinu gymnastek z etapy sportovní předpřípravy (GYM) z zastoupilo 19 dívek v průměrném věku 5,66 let (s.d. = ± 0,25). Skupinu z mateřských školek (MŠ) reprezentovalo 17 dívek s průměrným věkem 5,73 let (s.d. = ± 0,81). Výkony byly porovnávány za pomoci základních statistických ukazatelů a zhodnocení statistické významnosti. Výsledky: Na základě vyhodnocení t-testu vyšla statistická významnost pro tyto testy: skok do dálky z místa, člunkový běh 4 x 5 m, hluboký předklon v sedu, přemisťování desek a beep test....cs_CZ
uk.abstract.enTitle: Differences in the physical fitness of kindergarten children and children participating in artisritc gymnastics clubs in the stage of Active start. Objectives: The aim of the master's thesis is to evaluate whether there are differences in performance in selected tests of physical fitness and motor performance between 4-7 years old girls, while one group consists of girls attending gymnastics sports preparations and the other group consists of children attending other sport activities then gymnastics. Methods: The measurement is based on a combination of the Motor Competence Assessment battery, the Preschool Fitness Test and supplemented with a deep forward bend test in a sitting position. The data was collected in kindergartens and gymnastics clubs in the Prague city. The group from gymnastic clubs in the stage of Active start were represented by 19 girls with an average age of 5.66 years (s.d. = ± 0,25). The group of girls from kindergartens was represented by 17 girls with an average age of 5.73 years (s.d. = ± 0,81). Performances were compared by basic statistical indicators and statistical significance evaluation. Results: T-test evaluation statistical significance was found for the following tests: standing long jump, shuttle run 4 x 5 m, joint mobility range in forward bending, moving...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportu, Katedra gymnastiky a úpolových sportůcs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV