Zobrazit minimální záznam

Teaching assistant
dc.contributor.advisorLinková, Marie
dc.creatorPecnová, Tereza
dc.date.accessioned2023-11-06T21:43:42Z
dc.date.available2023-11-06T21:43:42Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/184312
dc.description.abstractThe thesis deals with the profession and content of the work of a teaching assistant. In the theoretical part, the basic concepts of this profession and its anchoring in legislation are defined. Furthermore, in the theoretical part, the prerequisites for the performance of work in the position of teaching assistant, what his relationship with teachers, pupils and parents should be. There is also a chapter dedicated to explaining the concept of inclusion and its stabilization in Czech education. In the practical part, interviews with five teaching assistants from the first grade of the same school are recorded and analyzed. At the end of the work, the results of the interviews are summarized, the aim of which was to find out whether the teacher's assistants perform the work as prescribed by law, or whether they do something extra. The subject of investigation was also whether teaching assistants at a specific elementary school do less work than is specified in the legislation. The research shows that the teacher's assistants in the mentioned school have a job in accordance with the applicable laws. Among other things, they are also entrusted with other sub-tasks, which, however, do not conflict with the law, but mainly relate to non-pedagogical activities. The participants in the interviews mostly...en_US
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá profesí a náplní práce asistenta pedagoga. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy této profese a její zakotvení v legislativě. Dále v teoretické části jsou přiblíženy předpoklady pro výkon práce na pozici asistenta pedagoga, jaký by měl být jeho vztah s učiteli, žáky a rodiči. Je zde i kapitola, která je věnována vysvětlení pojmu inkluze a jeho ustálení v českém školství. V praktické části jsou zaznamenány a rozebrány rozhovory s pěti asistentkami pedagoga, z prvního stupně stejné školy. V závěru práce jsou shrnuty výsledky rozhovorů, jejichž cílem bylo zjistit, zda asistentky pedagoga vykonávají práci takovou, jakou udává zákon, či jestli dělají něco navíc. Předmětem zkoumání bylo i to, zda asistentky pedagoga na konkrétní základní škole nedělají práce méně, než je zadáno v legislativě. Z výzkumu vyplývá, že asistentky pedagoga ve zmíněné škole mají náplň práce v souladu s platnými zákony. Mimo jiné jim jsou svěřeny i další dílčí úkoly, které však nejsou v rozporu se zákonem, ale týkají se především nepedagogické činnosti. Účastnice rozhovorů se většinově shodují na nízkém platovém ohodnocení. Pozitivně hodnotí volno o prázdninách. Jsou rády, že je práce s dětmi naplňuje a že mohou dětem pomáhat.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectasistent pedagogacs_CZ
dc.subjectzákonycs_CZ
dc.subjectvyhláškycs_CZ
dc.subjectzákladní školacs_CZ
dc.subjectinkluzecs_CZ
dc.subjectteaching assistanten_US
dc.subjectlawsen_US
dc.subjectdecreesen_US
dc.subjectelementary schoolen_US
dc.subjectinclusionen_US
dc.titleAsistent pedagogacs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2023
dcterms.dateAccepted2023-09-07
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId246956
dc.title.translatedTeaching assistanten_US
dc.contributor.refereeRichterová, Magdalena
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy pedagogika - výchova ke zdravícs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Pedagogy - Health Educationen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy pedagogika - výchova ke zdravícs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Pedagogy - Health Educationen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá profesí a náplní práce asistenta pedagoga. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy této profese a její zakotvení v legislativě. Dále v teoretické části jsou přiblíženy předpoklady pro výkon práce na pozici asistenta pedagoga, jaký by měl být jeho vztah s učiteli, žáky a rodiči. Je zde i kapitola, která je věnována vysvětlení pojmu inkluze a jeho ustálení v českém školství. V praktické části jsou zaznamenány a rozebrány rozhovory s pěti asistentkami pedagoga, z prvního stupně stejné školy. V závěru práce jsou shrnuty výsledky rozhovorů, jejichž cílem bylo zjistit, zda asistentky pedagoga vykonávají práci takovou, jakou udává zákon, či jestli dělají něco navíc. Předmětem zkoumání bylo i to, zda asistentky pedagoga na konkrétní základní škole nedělají práce méně, než je zadáno v legislativě. Z výzkumu vyplývá, že asistentky pedagoga ve zmíněné škole mají náplň práce v souladu s platnými zákony. Mimo jiné jim jsou svěřeny i další dílčí úkoly, které však nejsou v rozporu se zákonem, ale týkají se především nepedagogické činnosti. Účastnice rozhovorů se většinově shodují na nízkém platovém ohodnocení. Pozitivně hodnotí volno o prázdninách. Jsou rády, že je práce s dětmi naplňuje a že mohou dětem pomáhat.cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis deals with the profession and content of the work of a teaching assistant. In the theoretical part, the basic concepts of this profession and its anchoring in legislation are defined. Furthermore, in the theoretical part, the prerequisites for the performance of work in the position of teaching assistant, what his relationship with teachers, pupils and parents should be. There is also a chapter dedicated to explaining the concept of inclusion and its stabilization in Czech education. In the practical part, interviews with five teaching assistants from the first grade of the same school are recorded and analyzed. At the end of the work, the results of the interviews are summarized, the aim of which was to find out whether the teacher's assistants perform the work as prescribed by law, or whether they do something extra. The subject of investigation was also whether teaching assistants at a specific elementary school do less work than is specified in the legislation. The research shows that the teacher's assistants in the mentioned school have a job in accordance with the applicable laws. Among other things, they are also entrusted with other sub-tasks, which, however, do not conflict with the law, but mainly relate to non-pedagogical activities. The participants in the interviews mostly...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV